Sierra_2.9 Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 en standard sierra 2 liter ohc gjør ihvertfall 200!!!men ultimat sladdebil er mb 190e har 2 litern større toppfart enn 2,9 litern, eller gjør 2,9 også 200+? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Ligger forholdene til rette er det ingen sak å passere 200 med en 2.9. Selv ikke i 1500kg scorpio I 4.gir (med t9 kasse, forutsatt at alt er likt ellers) vil en 2.0i ha teoretisk høyere toppfart enn 2.9. 2.0i har sperra noen rpm høyere enn 2.9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Ligger forholdene til rette er det ingen sak å passere 200 med en 2.9. Selv ikke i 1500kg scorpio I 4.gir (med t9 kasse, forutsatt at alt er likt ellers) vil en 2.0i ha teoretisk høyere toppfart enn 2.9. 2.0i har sperra noen rpm høyere enn 2.9 ok..men er de 120 hestene nok til at en sierra drar over 200? det forundrer meg litt..for en 2,9 kjører jo ifra 2 litern, men den blir altså tatt igjen når de nærmer seg 200? noen som har en link til fakta om 2,9? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Tatt igjen og tatt igjen fru blom En 2.9 bruker nok litt kortere tid opp til 200, enn en 2.0. Vet at min egen bil har null problemer med å dra opp til sperra i 4.gir. Og fortsatt skyver det på i 5.gir =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Tatt igjen og tatt igjen fru blom En 2.9 bruker nok litt kortere tid opp til 200, enn en 2.0. Vet at min egen bil har null problemer med å dra opp til sperra i 4.gir. Og fortsatt skyver det på i 5.gir =) Klarer sperra i fjerde på 2,4'n også 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Mener du at en standard 2 liters sierra gjør over 200? neppe... og hvorfor står ikke sierran din i signaturen, når alle andre mulige biler står der? Gjør ikke det nei, grunnen til at den ikke står i signaturen er at jeg *banneord på 4 bokstaver* ikke får plass til mere i den *banneord på 5 bokstaver* signaturen. prøvde å rette nå, men gikk ikke. Nå skal det sies at min 1986 Ford Sierra 2.0 L 5dørs, grå-metallic med RS skjørt og RS-vinylspoiler(orginalmontert mest sannsynlig) gikk rimelig godt, faktisk bedre enn en kamerat sin lett modda IS, selv når vi flytta motoren over i en 1988 Stasjonsvogn etter at jeg vraka bilen.Reg nr. var forresten DE80354 så får du sjekke opp, solgt ny på Skøyen ettersom jeg forsto på kvitteringene. Tok også opp motoren for ett topppakningsbytte pga oljesvetting, skifta da også bunnpannepakning i samme slengen. Alt var helt standard, men var en sprek orginalmotor. Du trur vel heller ikke at granadaen gjør over 200 du(den står i signaturen), er vel for gammal til å gå fort, jaja, gjør ca 180 på 3. gir... Får slutte nå ellers blir jeg vel banna herifra, blir bare en smule provosert, hyl ut alle som har hatt en Sierra 2.0 ohc over 200 på nåla. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TS Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Min ohc som jeg har nå gjør 200 uten noen problemer. Den går faktisk merkelig godt, er helt standand å. blir en smule mye turtall etterhvert bare. en kamerat med mustang med 240 hk er fortsatt sur siden jeg dro fra han min forrige is gikk fint over 200. tror en kamerat hadde den i over 220, men det må ha vært på en god dag:P når det gjelder sladdebil så savner jeg enda xr4x4 min hadde det mye morro med den gitt. men en sierra is er også veldig morsom, hvis man liker å sette seg fast absolutt overalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Xr4x4 butter på 190... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Gjør ikke det nei, grunnen til at den ikke står i signaturen er at jeg *banneord på 4 bokstaver* ikke får plass til mere i den *banneord på 5 bokstaver* signaturen. prøvde å rette nå, men gikk ikke. Nå skal det sies at min 1986 Ford Sierra 2.0 L 5dørs, grå-metallic med RS skjørt og RS-vinylspoiler(orginalmontert mest sannsynlig) gikk rimelig godt, faktisk bedre enn en kamerat sin lett modda IS, selv når vi flytta motoren over i en 1988 Stasjonsvogn etter at jeg vraka bilen.Reg nr. var forresten DE80354 så får du sjekke opp, solgt ny på Skøyen ettersom jeg forsto på kvitteringene. Tok også opp motoren for ett topppakningsbytte pga oljesvetting, skifta da også bunnpannepakning i samme slengen. Alt var helt standard, men var en sprek orginalmotor. Du trur vel heller ikke at granadaen gjør over 200 du(den står i signaturen), er vel for gammal til å gå fort, jaja, gjør ca 180 på 3. gir... Får slutte nå ellers blir jeg vel banna herifra, blir bare en smule provosert, hyl ut alle som har hatt en Sierra 2.0 ohc over 200 på nåla. wow, du blei dårlig fort provosert veit jeg men men...da får jeg bare teste toppfarta på bilen min til sommern da '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Turtallsperra liggerhøyere på gasser enn IS også.... ligger så høyt at nesten ingen tør å dra så langt.Gasser før 85 har ikke turtallsperre, men får ventilflyt litt tidligere enn turtallsperra på den med store hjernen `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie270 Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Den mest optimale sladdebilen er Ford Taunus 2,0 79-82.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Granada 2.8 Ghia: Åssen er det med hjerne og turtallsperre på 87 gasser? (Sierra) Trudde det bare butta i ventilflyt der jeg, uten noe mer elektronikk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 dohcen min gjør fint 210 hvertfall, og turtelleren går forbi 7 tallet og har ikke buttet ennå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Om du får ventilflyt på en 87 modell, er det enten topp fra en før 85, veldig slappe ventilfjerner eller hjerne som turtallsperra mangler helt på(evt tenningshjerne fra gammel 2.0). Alle med stor hjerne(på V.innerskjerm over vangen) har turtallsperre. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gran Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 (edited) Klarte akkurat og nå rett over 200 på nåla med min 86` IS, før jeg måtte legge meg på bremsa pga biler foran. Tror jeg kunne klart litt mer. Men, hvorfor diskuteres dette under "beste sladdebil?" ? Det har vel ikke så mye med saken og gjøre? Edited November 17, 2006 by Gran Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiegranada Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 (edited) tror nok forskjellen på utvekslinga i bakaksel har noe å si.......er iallefall slik på granada og scorpio....granada har disse bakaslene:1.7 v4= 4.11 eller 4.44 som option/stasjonsvogn2.0 r4= 3.89 eller 4.11 ---//------2.3 v6= 3.64 eller 3.89 ---//------2.6 v6= 3,45 eller 3.64 ---//------2.8 v6= 3.45 eller 3.64 ---//------2.8i v6= 3,45 eller 3.64 ---//------3.0 v6= 3.45 eller 3.64 ---//------5.0 v8= 2.92 (meget uvanelig bil) så det jeg vil fram til er grovt: en 1.7L på 4000rpm med 4.44 (103 kmt) gir samme fart som 5.0 L på 2700rpm (105kmt)Samt att gjerne biler med større motor har kraftigere dekk og det innvirker også Edited November 17, 2006 by cossiegranada Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 leste 200 blank på nåla på en xr4*4 istauten kat, grov eksos og green filter The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hogger_n Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 escort mk 2 er det råeste rwd. toyota celica gt4 carlos med grom differ og 64% bak 36%fram er like gøy hele året. dama liker seg med den om sommeren. er best når hu får kontra sier hu. når hu kommer hjem med bilen MIN. ford curier 1.8 d ombygd til TD med 1,2 bar lade trykk klart den beste fwd. å sierra 2,8 gjør glatt 240 men sjofføren må hvite hvor han skal gire da. leke tøy om sommer*n er glatt taunus stæsj med 2,9 motor med 2,4 topper helt klar. er farlig høy komp å et helvets dreimoment. men topp fart er ca 155-175kmt. det drar like mye samme hvilket gir det er. merker ikke forsjell på om det er første el femte gir er helt sykt. begyner en ryker på 3 gir uten turbo slå den da helt tørt. he he noen som hvet hvem som tokk bilder på bamse å la de ut på nettet? jobber der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 (edited) kan ikke si at det er noe problem og få en sierra is / gasser eller dohc til og gjøre over 200km ...beste sladde bil er vel den søte lille blå sierra 2.0l 3dørs'n med svart panser Edited December 12, 2007 by sierraTIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 taunus og sierra er drit gromme sladdebiler. helst med 1.6 liters motor.mazda 323 turbo 4x4 er det morsomste jeg har sitti på med. att en sierra 2.0 gjør 200 trur jeg kommer av gammalt slitent speedometer. gjør nok ikke 200 i virkelig fart.4 og 5 trinns kasse har samme utveksling på de 4 første gira(gjelder type 9)en 2.9 vil uten unntak dra fra en 2.0 hvis de begge er i god original stand. det er jo rein logikk. veit ikke hva slags turtall dere har tvinga motorene deres oppi men den gamle taunusen min med 1.6 liter orka 7900 rpm før den fikk ventilflyt. da sto bilen i ro og jeg rusa den. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolferen Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Har nå gått til inkjøp av 740 tic for og ha til og herje med tror den kan bli bra til sladding og herjing er 240 gamp i den så det burde vel slippehar jo parkert wolfen for vinteren kan ikke ødelegge ordentlige biler derfor har man volvo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 (edited) Kan med det si at mazda 323 turbo 4wd 90-94mod (GTX/GTR) Er det aller grommeste på vinterføre. Har hatt tre stykker. Sierra 4x4 er en grom sladdebil det også men kommer ikke helt opp til mazdan. Bruker litt mere plass og er ikke så forutsigbar.Men for all del, sierra 4x4 med litt motor er gromt på snø! Edited December 12, 2007 by Silkesvarten 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 er litt enig med silksvarten men de girkassane tåler ikke en drit på de mazdane :s. holder meg til sierra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Kan skrive under på at de tåler en hel del! Men ikke burning på tørr assfalt. De er meget følsomme for oljeskift. Oljen bør byttes senes hver 10000km egentlig. Etter ca 120-140.000km er lagerene til senterdiffen inne i kassa spist opp og det ender oftest i skikkelig havari hvis de ikke byttes raskt. Første man ser er en oljelekkasje der drivakslingene foran kommer ut av kassen. Jeg overhalte girkassen i to av de jeg hadde pga ras etter lagerhavari. Den siste kjøpte jeg med ødelagt kasse som jeg reparete selv. Den bilen var det 330hk i. Kjørte den hardt og den holdt. Og er hel enda. To år siden.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Jeg sier bare Taunus Det finnes ikke sperre på bakstellet heller, det var så slitt at det sperra heile tia på vinterføre VinterherjingSier ikke mer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now