Jump to content

Beste Sladdebil?


Samatron

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Erik Braseth

Ligger forholdene til rette er det ingen sak å passere 200 med en 2.9. Selv ikke i 1500kg scorpio ;)

 

I 4.gir (med t9 kasse, forutsatt at alt er likt ellers) vil en 2.0i ha teoretisk høyere toppfart enn 2.9. 2.0i har sperra noen rpm høyere enn 2.9 :)

Link to comment
Share on other sites

Ligger forholdene til rette er det ingen sak å passere 200 med en 2.9. Selv ikke i 1500kg scorpio ;)

 

I 4.gir (med t9 kasse, forutsatt at alt er likt ellers) vil en 2.0i ha teoretisk høyere toppfart enn 2.9. 2.0i har sperra noen rpm høyere enn 2.9 :)

 

ok..men er de 120 hestene nok til at en sierra drar over 200? det forundrer meg litt..for en 2,9 kjører jo ifra 2 litern, men den blir altså tatt igjen når de nærmer seg 200?

 

noen som har en link til fakta om 2,9?

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Tatt igjen og tatt igjen fru blom ;)

 

En 2.9 bruker nok litt kortere tid opp til 200, enn en 2.0. Vet at min egen bil har null problemer med å dra opp til sperra i 4.gir. Og fortsatt skyver det på i 5.gir =)

Link to comment
Share on other sites

Tatt igjen og tatt igjen fru blom ;)

 

En 2.9 bruker nok litt kortere tid opp til 200, enn en 2.0. Vet at min egen bil har null problemer med å dra opp til sperra i 4.gir. Og fortsatt skyver det på i 5.gir =)

 

Klarer sperra i fjerde på 2,4'n også :D

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Mener du at en standard 2 liters sierra gjør over 200? neppe...

 

og hvorfor står ikke sierran din i signaturen, når alle andre mulige biler står der?

 

Gjør ikke det nei, grunnen til at den ikke står i signaturen er at jeg *banneord på 4 bokstaver* ikke får plass til mere i den *banneord på 5 bokstaver* signaturen. prøvde å rette nå, men gikk ikke.

 

Nå skal det sies at min 1986 Ford Sierra 2.0 L 5dørs, grå-metallic med RS skjørt og RS-vinylspoiler(orginalmontert mest sannsynlig) gikk rimelig godt, faktisk bedre enn en kamerat sin lett modda IS, selv når vi flytta motoren over i en 1988 Stasjonsvogn etter at jeg vraka bilen.

Reg nr. var forresten DE80354 så får du sjekke opp, solgt ny på Skøyen ettersom jeg forsto på kvitteringene.

 

Tok også opp motoren for ett topppakningsbytte pga oljesvetting, skifta da også bunnpannepakning i samme slengen. Alt var helt standard, men var en sprek orginalmotor.

 

Du trur vel heller ikke at granadaen gjør over 200 du(den står i signaturen), er vel for gammal til å gå fort, jaja, gjør ca 180 på 3. gir...

 

Får slutte nå ellers blir jeg vel banna herifra, blir bare en smule provosert, hyl ut alle som har hatt en Sierra 2.0 ohc over 200 på nåla.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Min ohc som jeg har nå gjør 200 uten noen problemer. Den går faktisk merkelig godt, er helt standand å. blir en smule mye turtall etterhvert bare. en kamerat med mustang med 240 hk er fortsatt sur siden jeg dro fra han B)

 

min forrige is gikk fint over 200. tror en kamerat hadde den i over 220, men det må ha vært på en god dag:P

 

når det gjelder sladdebil så savner jeg enda xr4x4 min :wub: hadde det mye morro med den gitt. men en sierra is er også veldig morsom, hvis man liker å sette seg fast absolutt overalt.

Link to comment
Share on other sites

Gjør ikke det nei, grunnen til at den ikke står i signaturen er at jeg *banneord på 4 bokstaver* ikke får plass til mere i den *banneord på 5 bokstaver* signaturen. prøvde å rette nå, men gikk ikke.

 

Nå skal det sies at min 1986 Ford Sierra 2.0 L 5dørs, grå-metallic med RS skjørt og RS-vinylspoiler(orginalmontert mest sannsynlig) gikk rimelig godt, faktisk bedre enn en kamerat sin lett modda IS, selv når vi flytta motoren over i en 1988 Stasjonsvogn etter at jeg vraka bilen.

Reg nr. var forresten DE80354 så får du sjekke opp, solgt ny på Skøyen ettersom jeg forsto på kvitteringene.

 

Tok også opp motoren for ett topppakningsbytte pga oljesvetting, skifta da også bunnpannepakning i samme slengen. Alt var helt standard, men var en sprek orginalmotor.

 

Du trur vel heller ikke at granadaen gjør over 200 du(den står i signaturen), er vel for gammal til å gå fort, jaja, gjør ca 180 på 3. gir...

 

Får slutte nå ellers blir jeg vel banna herifra, blir bare en smule provosert, hyl ut alle som har hatt en Sierra 2.0 ohc over 200 på nåla.

 

wow, du blei dårlig fort provosert veit jeg :mellow:

 

men men...da får jeg bare teste toppfarta på bilen min til sommern da

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Turtallsperra liggerhøyere på gasser enn IS også.... ligger så høyt at nesten ingen tør å dra så langt.

Gasser før 85 har ikke turtallsperre, men får ventilflyt litt tidligere enn turtallsperra på den med store hjernen

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Om du får ventilflyt på en 87 modell, er det enten topp fra en før 85, veldig slappe ventilfjerner eller hjerne som turtallsperra mangler helt på(evt tenningshjerne fra gammel 2.0).

 

Alle med stor hjerne(på V.innerskjerm over vangen) har turtallsperre.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Klarte akkurat og nå rett over 200 på nåla med min 86` IS, før jeg måtte legge meg på bremsa pga biler foran. Tror jeg kunne klart litt mer.

 

Men, hvorfor diskuteres dette under "beste sladdebil?" ? Det har vel ikke så mye med saken og gjøre?

Edited by Gran

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

tror nok forskjellen på utvekslinga i bakaksel har noe å si.......

er iallefall slik på granada og scorpio....

granada har disse bakaslene:

1.7 v4= 4.11 eller 4.44 som option/stasjonsvogn

2.0 r4= 3.89 eller 4.11 ---//------

2.3 v6= 3.64 eller 3.89 ---//------

2.6 v6= 3,45 eller 3.64 ---//------

2.8 v6= 3.45 eller 3.64 ---//------

2.8i v6= 3,45 eller 3.64 ---//------

3.0 v6= 3.45 eller 3.64 ---//------

5.0 v8= 2.92 (meget uvanelig bil)

 

så det jeg vil fram til er grovt: en 1.7L på 4000rpm med 4.44 (103 kmt) gir samme fart som

5.0 L på 2700rpm (105kmt)

Samt att gjerne biler med større motor har kraftigere dekk og det innvirker også

Edited by cossiegranada
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

escort mk 2 er det råeste rwd. toyota celica gt4 carlos med grom differ og 64% bak 36%fram er like gøy hele året. dama liker seg med den om sommeren. er best når hu får kontra sier hu. når hu kommer hjem med bilen MIN. ford curier 1.8 d ombygd til TD med 1,2 bar lade trykk klart den beste fwd. å sierra 2,8 gjør glatt 240 men sjofføren må hvite hvor han skal gire da. leke tøy om sommer*n er glatt taunus stæsj med 2,9 motor med 2,4 topper helt klar. er farlig høy komp å et helvets dreimoment. men topp fart er ca 155-175kmt. det drar like mye samme hvilket gir det er. merker ikke forsjell på om det er første el femte gir er helt sykt. begyner en ryker på 3 gir uten turbo slå den da helt tørt. he he noen som hvet hvem som tokk bilder på bamse å la de ut på nettet? jobber der.

Link to comment
Share on other sites

taunus og sierra er drit gromme sladdebiler. helst med 1.6 liters motor.

mazda 323 turbo 4x4 er det morsomste jeg har sitti på med.

 

att en sierra 2.0 gjør 200 trur jeg kommer av gammalt slitent speedometer. gjør nok ikke 200 i virkelig fart.

4 og 5 trinns kasse har samme utveksling på de 4 første gira(gjelder type 9)

en 2.9 vil uten unntak dra fra en 2.0 hvis de begge er i god original stand. det er jo rein logikk.

 

veit ikke hva slags turtall dere har tvinga motorene deres oppi men den gamle taunusen min med 1.6 liter orka 7900 rpm før den fikk ventilflyt. da sto bilen i ro og jeg rusa den.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Kan med det si at mazda 323 turbo 4wd 90-94mod (GTX/GTR) Er det aller grommeste på vinterføre. Har hatt tre stykker. Sierra 4x4 er en grom sladdebil det også men kommer ikke helt opp til mazdan. Bruker litt mere plass og er ikke så forutsigbar.

Men for all del, sierra 4x4 med litt motor er gromt på snø!

Edited by Silkesvarten

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Kan skrive under på at de tåler en hel del! Men ikke burning på tørr assfalt. De er meget følsomme for oljeskift. Oljen bør byttes senes hver 10000km egentlig. Etter ca 120-140.000km er lagerene til senterdiffen inne i kassa spist opp og det ender oftest i skikkelig havari hvis de ikke byttes raskt. Første man ser er en oljelekkasje der drivakslingene foran kommer ut av kassen. Jeg overhalte girkassen i to av de jeg hadde pga ras etter lagerhavari. Den siste kjøpte jeg med ødelagt kasse som jeg reparete selv. Den bilen var det 330hk i. Kjørte den hardt og den holdt. Og er hel enda. To år siden..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...