Escort-mekkern Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 (edited) 1000,- Men de skal være bedre enn de som er hos burton da man ikke trenger moen spacere ved calipperen. Edited June 24, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
alibaba Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Snakk nettopp med han, vi trengte ikke være så mange. to-tre stk. Skal høre på pris. x - RS Turbo S2
Guest Alex_86 Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 (edited) skriv meg opp! frøken alibaba;-) hva trenger jeg da?kalippere og skiver? Edited June 24, 2006 by Alex_86
alibaba Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Ja, itillegg til muligens lengre slanger, og så må du ha en RS2000 håndbrekkabel. x - RS Turbo S2
d-link Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 da er jeg utav bilde gitt... Det ble fort jeg også .. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest Alex_86 Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 vet egentlig at jeg trenger kalippere samt skiver... men her har jeg et spm.. hvis jeg kjøper kalippere på biltema bak til sierra.. funker det?? noen som har prøvd dette? eller må jeg på høggern å lete=)størelse på skiver må jeg ha??står vel lengere opp i posten. samt trenger jeg lengere slanger... sikker på det eller? har bytta til stål stanger bak da, men til mk4 da.
alibaba Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Sierra skiver alt uten om Cosworth er optimalt. Disse er 253mm mot 273mm på Cosworth. Kalipere på Sierra og Cosworth 2wd er like. Ifølge websiden selger ikke Biltema kalipere til Ford. x - RS Turbo S2
alibaba Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 står vel lengere opp i posten. samt trenger jeg lengere slanger... sikker på det eller? har bytta til stål stanger bak da, men til mk4 da. Siden kalipern står klokken 12 er det muligens ikke nødvendig med lengre slanger. Klokken 12 er optmialt med tanke på luftingen, så jeg håper å få ordnet disse brakettene. x - RS Turbo S2
Guest Gervasot Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Jeg og vil ha.....=) Så jeg trenger bare sierra skiver og calipter å rs2000wier?? Er ikke wier'n vanskelig og få tak i??
Guest Alex_86 Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 har du kalippere, eller skal du kjøpe noe replacements saker.. eller tar du deg en tur på høggern? skiver ja.. må få noen med hull i jeg da;-) men hvordan er dette å godkjenne? blir cossi i front og skiver bak.. men et lite kjapt spm om fronten her.. når man sandblåser de kalipperne (tenker på de jeg skal kaste på foran)... hva med de foringene som er der.. den gummi greia.. går det ann å få bytta den, kjøpe hos ford?
alibaba Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Kjøper brukte kalipere. skiver med hull og slisser kan du kjøpe på Ebay for 40-50 pund. Du kan bruke kalipere fra Granada og. x - RS Turbo S2
alibaba Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Jeg og vil ha.....=) Så jeg trenger bare sierra skiver og calipter å rs2000wier?? Er ikke wier'n vanskelig og få tak i?? Den selger de f.eks hos Mekonomen, rundt 500kr. x - RS Turbo S2
Guest Alex_86 Posted July 7, 2006 Posted July 7, 2006 fått noe updates der eller??? vansklig å eu godkjenne?
Escort-mekkern Posted July 7, 2006 Posted July 7, 2006 (edited) Humm..dette er spennende...jeg skal prøve meg på noe sært i dag... Jeg har den gode kombinasjon av adapterplate til 253 mm skiver, 4x4 calippere i fronten og bak...og ordinære uventilerte skiver til sierra bak...lurer på om dette kan funke....trodde det skulle være ventilerte skiver bak...men jeg kunne ikke få det til å passe...kommer med en update hvis det funker...noe det sikkert ikke gjør med min flaks Det er vel som med alt annet jeg fikser... Edited July 7, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Guest Alex_86 Posted July 8, 2006 Posted July 8, 2006 du burde ha 2wd kalippere ak.. 4x4 er bare for stort og tungt egentlig
Robox Posted July 8, 2006 Posted July 8, 2006 @Escort-mekkern: hvis det faktisk er 4x4 calipere du har og ikke noe annet skal det være ventilerte skiver der.. fungerer IKKE med uventilerte.. @Alex_86: 4x4 calipere og skiver funker greit bak, men da MÅ du ha bremsekraft regulator.. hvis ikke kommer ræva til å slippe nesten hver gang du bremser.. 2wd hadde holdt i massevis..
alibaba Posted July 9, 2006 Posted July 9, 2006 Ikke fått noe svar av Scort på erstmania. Ingen her som har tilgang til maskineringsutstyr da? Tidligere i denne tråden ligger programeringen man skal putt inn i maskinen for få brakett ut. x - RS Turbo S2
bige Posted July 9, 2006 Posted July 9, 2006 http://web86.srv7.mw-internet.net/shop/pro...mse-hinten.html
tuszi Posted July 9, 2006 Posted July 9, 2006 etter det jeg forstod så var det en pakke med 2 i el er det feil. også kan jeg ikke tysk da men skjønte litt av det
alibaba Posted July 9, 2006 Posted July 9, 2006 Den passer ikke 253mm skiver. Dessuten var de overpriset. x - RS Turbo S2
stianl Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 bilde av plata med mål osv finner du her http://www.rsbible.co.uk/escort/brakeplate.htmEr det noen som vet om denne plata passer fysisk på bilen? Har fått laget 2 sett og pulverlakert de.nå har jeg sett en variant som calipperen peker litt bakover. kan calipperen komme i konflikt med fjærbenet på den typen som peker rett opp noen som har erfaring?.passer det har jeg i så fall 1 sett til overs
fastford79 Posted July 12, 2006 Posted July 12, 2006 Jeg prøvde brakettene som får caliperen til å stå rett opp og da tok de imot demperen. Dette var da 4x4 oppsett. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now