cthansen Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 (edited) Dette har sikkert vært oppe før, men... Det er altså slik at hvis man skal bygge om en bil, f.eks en Scorpio 2,9 12v til 24v, så for å få dette godkjent må man ha dokumentasjon på hvor delene kommer fra? La oss si at jeg kjøper en som er ombygd som i tilfellet ovenfor, men ikke godkjent. Er det da kliin umulig for meg å få den godkjent hos biltilsynet? Takk for svar. MVH Edited January 18, 2006 by cthansen 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
Guest Ford_V6 Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 Dette har sikkert vært oppe før, men... Det er altså slik at hvis man skal bygge om en bil, f.eks en Scorpio 2,9 12v til 24v, så for å få dette godkjent må man ha dokumentasjon på hvor delene kommer fra? La oss si at jeg kjøper en som er ombygd som i tilfellet ovenfor, men ikke godkjent. Er det da kliin umulig for meg å få den godkjent hos biltilsynet? Takk for svar. MVH Jeg har bygget om 2 biler som har blitt godkjent av biltilsynet, men jeg ble ikke spurt om noe dokumentasjon på hvor delene kom fra. Men du må ha dokumentasjon på at de riktige delene er brukt da. Og det får du som regel på et ford verksted. Det står faktisk i papirene jeg har at man enten må ha kvitteringer på alle delene som er brukt, eller det holder med dokumentasjon fra et ford verksted...mener jeg og huske da...
Count Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Dette har sikkert vært oppe før, men... Det er altså slik at hvis man skal bygge om en bil, f.eks en Scorpio 2,9 12v til 24v, så for å få dette godkjent må man ha dokumentasjon på hvor delene kommer fra? La oss si at jeg kjøper en som er ombygd som i tilfellet ovenfor, men ikke godkjent. Er det da kliin umulig for meg å få den godkjent hos biltilsynet? Takk for svar. MVH Nei, trenger ikke det. Du må inn på et ford verksted og få de til å gå over bilen, de lager et skriv som bekrefter at delene er 24v spec, deretter bærer det i vei til biltilsynet for en liten sjekk (de sjekket bare chassisnummer hos meg) og utskriving av nytt vognkort. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Homemade Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Dette har sikkert vært oppe før, men... Det er altså slik at hvis man skal bygge om en bil, f.eks en Scorpio 2,9 12v til 24v, så for å få dette godkjent må man ha dokumentasjon på hvor delene kommer fra? La oss si at jeg kjøper en som er ombygd som i tilfellet ovenfor, men ikke godkjent. Er det da kliin umulig for meg å få den godkjent hos biltilsynet? Takk for svar. MVHJeg fikk time hos biltilsynet i Oslo for godkjenning,der forlangte de at jeg hadde med meg papirene på den org. sveitsiske donorbilen.Behøver forresten ikke innom noe Ford verksted før godgjenning av Sierra.De har en som har "greie" på det der, kun mandager,timebestilling.Alt !!! bør være i orden,ellers er det inn igjen,(sånn som meg)
Count Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 Som sagt mange ganger før... Det varierer STERKT fra BT til BT. Det ene sier en ting, det andre sier noe annet. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Recommended Posts