Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo!!

 

Har nettop fått anskaffa meg en slik en 2.9i 12 ventilert motor fra scorpio så jeg skal ha i en Sierra 2.0L, men fikk ikke med alt d ledningsnettet, så jeg lurer på om jeg bare skal kline på dobble webbere, blir d mye trøbbel ? Mister jeg d lille som er av hester i motoren eller er d muli å få litt mer utav den...? M :P

Sierra 2.0iS

Posted

hvis du tenker å sette en gassermanifold fra 2,8 litern går dette dårlig, da innsugs manifolden på 2,8 har 2 innsugs kanaler til hver side av "V'en" mens 2,9 har 3.

Posted

har sett en capri med 2.9i 24v motoren med porsche forgassere, så kanskje det passer på 12v'en også med litt modifikasjoner

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Posted

man får jo tak i innsug til 3.0 essex maskinen.

dette er porno.,med 3 dobble webere.

dvs 6 "enkle gasser hull" altså ett til hver sylinder. vis du får dette satt opp og stilt inn riktig så er det den absolutt beste måten mener jeg.. motoren vil gå mye renere og finere.

men 2 problem.

både innsug gassere og ikkeminst bensinforbruke er spinnvilt dyrt.

2: mulig då må modifisere essex innsuger så det passer på 2.9en. jeg vet ikke om det passer men tror ikke det er så langt i fra.

Posted

fresh| innsug så har 2,8 3.. men ikke eksos.. ;)

 

dette passer.. men du bør porte opp innsuget så kanalene blir like... da skal det gå fint.. ;)

Posted
både innsug gassere og ikkeminst bensinforbruke er spinnvilt dyrt.

 

Ka vil spinnvilt dyrt si ? Og hvor får man tak i detta, noen på forumet som har? Åssen blir d med turbo på forgasser(e)..?

Sierra 2.0iS

Posted
Ka vil spinnvilt dyrt si ? Og hvor får man tak i detta, noen på forumet som har? Åssen blir d med turbo på forgasser(e)..?

Da må du ha trykk gassere som er designet for turbo, det virker som du er ny på det her, søk litt på forumet og ellers på nett, sett deg litt inn i turbo, innsprut og gasser og hvordan det fungerer, det får du MYE igjen for, evnt om du kjenner noen som vet mer en deg om dette som kan forklare deg litt.. Ombygning og turbokonvertering er verken billig eller enkelt og bør ikke begynnes på før man vet mer om det.. :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...