Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har lurt litt på å lage turbomanifolder til is turbo for å selge. Har tenkt å lage dei som grenrør, dvs lik lengde på røra. matereale blir mest sansynleg stål. er usikker på rørdiameter og tykkelse på rørveggene, så tar gjerne imot tips på dette.

 

Lurer da på om det er noe marked for å selge dette. Har ikkje tenkt å bli rik på dette, det er bare for å ha noe å gjøre på om dagen (er arbeidsledig).

 

hvor mykje kan man få solgt ein slik manifold for?

 

er det noe interesse for dette blandt is turbo folka?

 

 

mvh

Frode

Posted

var ca 1500 eg og hadde tenkt meg i pris.

må ta ein finregning på hvor mykje matereale koster.

det som er dyrt er vel flensene. skal høyre litt rundt hvor mykje folk tar for å lage flenser..

Posted (edited)

Høres ut som en fornuftig plan det der, jeg trenger manifold til prosjektet mitt. Hadde egentlig tenkt å modde på originalmanifolden, men hvis du kan lage til en rimelig peng, så er jo det mye greiere. 1500,- pluss frakt er en grei pris, du skal jo sitte igjen med litt mer en 2,50 og en Bugg i timen også da.

Mener å ha sett flenser til en rundt 300,-

 

Her er en side der de selger eksosportflenser iallefall: Demon-tweeks

Edited by Gess

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Posted (edited)

Rør får du vel strengt tatt i en hvilken som helst rørforretning, problemet er at de må bøyes og tilpasses.

Gasolin selger en rørbøyer, men den koster jo ca 3000. Ferdig bøyde rør tror jeg blir dyrt, demon tweeks leverer det også, men isåfall kan du se langt etter å klare å selge de for 1500,-

Det som jo er en mulighet er å kjøpe rør, skråskjøre de og sveise sammen igjen, blir en del styr for å ha likt areal på de forskjellge rørkappene, men tid har du vel nok av :)

Edited by Gess

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Guest Mr.Escort
Posted

eller bare kjøpe 90 graders bend og slikt som du får tak i på en stål butikk..er ikke så dyrt...

Posted

Tror ikke 90 graders bend er godt nok, blir isåfall mye kapp og sveis.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Posted

rør i den dimmen en bør bruke er meget vanskeli å bøye,

har skikkelig rørbøyer på jobb å allerede på dim over 30mm får man rukker.beste løsninga er bend,fåes i alle mulige vinkler/grader+++

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Posted
rør i den dimmen en bør bruke er meget vanskeli å bøye,

har skikkelig rørbøyer på jobb å allerede på dim over 30mm får man rukker.beste løsninga er bend,fåes i alle mulige vinkler/grader+++

 

hvilke diameter vil du anbefale til bruk da?

er det nettbutikker som selger slike røyrer?

har ingen røyrbutikk nærme meg :(

Guest Dre Racing@
Posted

kjøp 90gradere og lengder på 1meter. kapp og sveis.

 

38mm er vel ok dim på dette.

 

skal det gjøres skikkeli så rustfrie rør og tig sveis

Posted

har ikkje tig sveiseutstyr. dette blir for dyrt å kjøpe inn iom. at eg ikkje bruker dette så mykje. skulle eg gjort dette ville manifoldene blitt mykje dyrere. dei selger jo manifolder til 10000+ hos dei seriøse, dette er riktignok proffbygde, men eg måtte tatt halvparten for dei.

 

har også sjønt at folk som bygger ist ikkje er villige til å betale så mykje for slike ting, så da er nok stål og mig sveis greit å bruke. blir billigere da.

 

har også cosworth topp liggende, så da har eg mulegheit for å lage grenrør til det også..

Posted

ja blir sikkert det..

men kommer til å sjekke litt rundtomkring etter rør og div. får man bøyd 90 gradesbend med ei rørbøymaskin med rimeleg ok radius hadde det vert fint. koster vel ikkje så mykje med meterlange rør i vanleg stål?

Guest Dre Racing@
Posted

tips, du skal ha ganske krafti maskin for å bøye 38mmx2mm rør!

jeg ville gått for og kappe 90gradere, viss du skal gjøre det billi da

Posted
tips, du skal ha ganske krafti maskin for å bøye 38mmx2mm rør!

jeg ville gått for og kappe 90gradere, viss du skal gjøre det billi da

 

den som er på gasolin presser 15 tonn...

 

skal få ein kammerat te å høyra på norsk stål for priser på bend og slikt.

 

hva må til for å sveise rustfritt med mig aparat?

hvilke gass typer må man ha?

Posted

Her ser du gutta som har vert ute en stormnatt før, slik kan det gjøres,men det er dyrt...

Manifold

Skal du selge til noen her inne bør det nok gjøres billigst mulig. Har sett bilder av manifolder der rørene er kappet og sveist istedet for bøyd. Blir sikkert greit nok resultat, det viktigste er vel at de ikke knekker etter kort tids bruk :)

Her er en side som selger noen flenser:Flens

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Posted

Dette var råe manifolder ja! koster jo tett oppmot 10lapper for cosworth manifold..

Skal man gjøre det så rått koster det penger, og det er få som bygger is turbo som showbil. Alle som bygger ist gjør det for at det skal vere billeg. og da må man gå ned på looken og litt på flowraten.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...