Janna Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 (edited) Annet enn at den ene er enkel og den andre er dobbel, hva er forskjellen?Altså, hvorfor doble istedet for enkle? Edited January 15, 2006 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
alibaba Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Kraftigere, reagerer kjappere slik at den kan følge en spiss kam på høye turtall. x - RS Turbo S2
Robox Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 men doble fjærer sliter også kammen fortere fordi den har høyere trykk mot kammen hele tiden.. greit poeng å få med tenkte jeg..
Janna Posted January 15, 2006 Author Posted January 15, 2006 Så det blir tyngre å få kammen rundt da?Hva med registerreim da? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
rscosworth Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 ja for deg å dreie på kammen med henda blir det mye tyngre.
Janna Posted January 15, 2006 Author Posted January 15, 2006 Vil du da trenge en kraftigere/sterkere reim? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
WingDude Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Ei orginalreim skal rekke, men tar ingen sjangser med slikt, ei gr.A reim anbefales, samme reim leveres orginalt av bilxtra og passer til peugeot/citroen diesel, disse er std forsterka.
Janna Posted January 15, 2006 Author Posted January 15, 2006 Ei orginalreim skal rekke, men tar ingen sjangser med slikt, ei gr.A reim anbefales, samme reim leveres orginalt av bilxtra og passer til peugeot/citroen diesel, disse er std forsterka. Wingdude: Kan det bli for tungt for en standard reim altså?På reimen som står på nå begynte alle taggene å løsne nemlig. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
WingDude Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Har hørt om problemer med doble fjærer og std reim, men blei aldri 100% avklart hva som var problemet, men de forsvant etter overgang til forsterket reim i alle fall, etter 2 havarier på std reim. Jeg spekulerer ikke med sånt, blir for dyrt. Dessuten er vel bilxtra reima billigere enn orginal-reim uansett. Kan jo selvsagt være andre årsaker til at reima går i stykker, flukter alle hjula, bunner fjærene under løft osv ?
mr.cossie Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 eller er reima veeldig gammel???noen som vet hva som er forskjell med std reim og grp A?? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Janna Posted January 15, 2006 Author Posted January 15, 2006 Har hørt om problemer med doble fjærer og std reim, men blei aldri 100% avklart hva som var problemet, men de forsvant etter overgang til forsterket reim i alle fall, etter 2 havarier på std reim. Jeg spekulerer ikke med sånt, blir for dyrt. Dessuten er vel bilxtra reima billigere enn orginal-reim uansett. Kan jo selvsagt være andre årsaker til at reima går i stykker, flukter alle hjula, bunner fjærene under løft osv ? Takker for hjelp. Det blir iallefall forsterket reim denne gang. Hjulene flukter betyr hva? fjærene bunner har jeg ingen aning om. Reimen var kjøpt ny, men kan sef være gammel for det om. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
WingDude Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Hjulene flukter betyr hva?At de står på samme "høyde" slik at reima ikke sporer/gnager.
mr.cossie Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Den er forsterket så klart.hvordan skiller du en std fra gpa da? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
WingDude Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Har aldri sammenlignet dem ved siden av hverandre, men antar de har forskjellig merking.
cosworth540 Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 At de står på samme "høyde" slik at reima ikke sporer/gnager. Strammehjulet må spennes riktig vei på Cosworth ellers vil reima gå nedi på termostathuset og blir slitt av ganske fort.Har sett dette på et par biler.
rscosworth Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 var stramma feil vei på bilen min av tidligere eier/mekaniker. svært stygt merke både i termostathuset og ikke minst i reima. stram alltid strammehjulet samme vei som du skal dra til muttra. da kommer reima høyt opp og du slakker ikke stramminga når du drar til.
Guest Rabbit Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 Vekker tråden.....når dere skal stramme registerreimen, bruker dere et instrument for å sjekke tension da? eller bare den gode gamle fingeren....???
WingDude Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 Justerer slik at man akkurat greier å vri reima 90 grader med litt kraft, midt på mellom høyre (sett forfra) kamdrev og oljepumpe/fordeler-drev.
Guest Kevin Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 Justerer slik at man akkurat greier å vri reima 90 grader med litt kraft, midt på mellom høyre (sett forfra) kamdrev og oljepumpe/fordeler-drev. Er dette trygt da?Gjort det på mange Cosworth'r?
armani Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 jeg vil tro wingdude vet hva han snakker om, kevin. 2wd sierra cosworth
WingDude Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 Helt vanlig måte å sjekke stramminga på.Er nok det ja, når man har skifta noen reg-reimer i sitt liv, kjenner man om den er slakk eller stram.
Recommended Posts