Jump to content

Recommended Posts

Posted

men doble fjærer sliter også kammen fortere fordi den har høyere trykk mot kammen hele tiden.. greit poeng å få med tenkte jeg.. :)

Posted

Ei orginalreim skal rekke, men tar ingen sjangser med slikt, ei gr.A reim anbefales, samme reim leveres orginalt av bilxtra og passer til peugeot/citroen diesel, disse er std forsterka.

Posted
Ei orginalreim skal rekke, men tar ingen sjangser med slikt, ei gr.A reim anbefales, samme reim leveres orginalt av bilxtra og passer til peugeot/citroen diesel, disse er std forsterka.

 

Wingdude: Kan det bli for tungt for en standard reim altså?

På reimen som står på nå begynte alle taggene å løsne nemlig.

Posted

Har hørt om problemer med doble fjærer og std reim, men blei aldri 100% avklart hva som var problemet, men de forsvant etter overgang til forsterket reim i alle fall, etter 2 havarier på std reim. Jeg spekulerer ikke med sånt, blir for dyrt. Dessuten er vel bilxtra reima billigere enn orginal-reim uansett.

 

Kan jo selvsagt være andre årsaker til at reima går i stykker, flukter alle hjula, bunner fjærene under løft osv ?

Posted
Har hørt om problemer med doble fjærer og std reim, men blei aldri 100% avklart hva som var problemet, men de forsvant etter overgang til forsterket reim i alle fall, etter 2 havarier på std reim. Jeg spekulerer ikke med sånt, blir for dyrt. Dessuten er vel bilxtra reima billigere enn orginal-reim uansett.

 

Kan jo selvsagt være andre årsaker til at reima går i stykker, flukter alle hjula, bunner fjærene under løft osv ?

 

 

Takker for hjelp.

 

Det blir iallefall forsterket reim denne gang.

 

Hjulene flukter betyr hva?

 

fjærene bunner har jeg ingen aning om.

 

Reimen var kjøpt ny, men kan sef være gammel for det om.

Posted
At de står på samme "høyde" slik at reima ikke sporer/gnager.

 

Strammehjulet må spennes riktig vei på Cosworth ellers vil reima gå nedi på termostathuset og blir slitt av ganske fort.Har sett dette på et par biler.

Posted

var stramma feil vei på bilen min av tidligere eier/mekaniker.

 

svært stygt merke både i termostathuset og ikke minst i reima.

 

stram alltid strammehjulet samme vei som du skal dra til muttra. da kommer reima høyt opp og du slakker ikke stramminga når du drar til.

  • 3 months later...
Guest Rabbit
Posted

Vekker tråden.....når dere skal stramme registerreimen, bruker dere et instrument for å sjekke tension da? eller bare den gode gamle fingeren....???

Posted

Justerer slik at man akkurat greier å vri reima 90 grader med litt kraft, midt på mellom høyre (sett forfra) kamdrev og oljepumpe/fordeler-drev.

Guest Kevin
Posted
Justerer slik at man akkurat greier å vri reima 90 grader med litt kraft, midt på mellom høyre (sett forfra) kamdrev og oljepumpe/fordeler-drev.

 

Er dette trygt da?

Gjort det på mange Cosworth'r?

Guest Ford Gnomen
Posted

Helt vanlig måte å sjekke stramminga på.

Posted
Helt vanlig måte å sjekke stramminga på.

Er nok det ja, når man har skifta noen reg-reimer i sitt liv, kjenner man om den er slakk eller stram.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...