Guest ErikW Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 Spørsmålet er som i topic..hva må til for og få EFi på min escort rs turbo?Hvilke deler må til og hvor mye jobb er det?Er det verdt det når alt kommer til alt?Trimmings venlig?Drift sikkert?Dele priser? Mvh Erik W
Tombra Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 http://www.dj.doweller.btinternet.co.uk/escort/efi.htm Det burde dekke det meste Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest ErikW Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 så sånn egentligt vil dette koste en liten formue i norge? Engelsken min er ikke helt sprek men forstod det sånt at en del fra Fiesta RST skulle benyttes?Og ei konverterings plate? Mvh Erik W
Guest RakettenED Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 Går vel okså greit å få tak i komplett fiesta rs motor og dumpe i den. Dvs kjøpe en fiesta rst i england og dra den over som delebil. Fiesta rst kom orginalt med EFI
morty999 Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 eller bruke motorstyring osv fra en xr2i.. men må vell få på en adapterplate til innsuget.. som jeg har forstått?
hår ball Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 hadde jeg vert deg og skulle bytta ut kj-jet sprutet, så hadde jeg kjøpt mega squrte sprutet i stede, det får du færdi oppsatt for ford sin edis tenning, koster vell rundt 4-5lapper med alt sammen, så napper du bare av toppen og alt fra en mk5 escort med efi sprut, så napper du med deg tennings modueln på inner skjærmen og coilpakken osv... eneste du trenger og tenke på da er og få mekka deg en sensor på veiva, som forteller sprutet om hvor stemple befinner seg osv.. Du finner noe mer info visst du søker etter mega squrte, mener det ligger på generel forumet..
Guest oldfordsneverdie Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 sjekk på denne sida her du! http://members.lycos.co.uk/oddkidd/
Robox Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 Du finner noe mer info visst du søker etter mega squrte hvis du søker på megasquirt finner du nok litt mer..
TJ_RS_Turbo Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 hadde jeg vert deg og skulle bytta ut kj-jet sprutet, så hadde jeg kjøpt mega squrte sprutet i stede, det får du færdi oppsatt for ford sin edis tenning, koster vell rundt 4-5lapper med alt sammen, så napper du bare av toppen og alt fra en mk5 escort med efi sprut, så napper du med deg tennings modueln på inner skjærmen og coilpakken osv... eneste du trenger og tenke på da er og få mekka deg en sensor på veiva, som forteller sprutet om hvor stemple befinner seg osv.. Du finner noe mer info visst du søker etter mega squrte, mener det ligger på generel forumet.. Ta med deg svinghjulet fra mk5en så har du 36-1 tenna også så slipper du å kuke å mekke med 36-1 hjul på veiva og sensor brakett på utenfor reimhjulet. Dårlig med plass der. ihvertfall på bilen min. Og toppen trenger du strengt tatt ikke. Er bare å frese ut plass til dysene. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Guest ErikW Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Mange bra svar her så eg får vel vekke denne tråden til live igjen Alts det eg trenger er : svinghjul,dyser,tennings modul og en liten frese jobb,og megasquirt??...Noen som har tegning eller forklaring på hvor mye som må freses osv??... Mvh Erik W
Cuzzler Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 haar_ballhadde jeg vert deg og skulle bytta ut kj-jet sprutet, så hadde jeg kjøpt mega squrte sprutet i stede, det får du færdi oppsatt for ford sin edis tenning, koster vell rundt 4-5lapper med alt sammen, så napper du bare av toppen og alt fra en mk5 escort med efi sprut, så napper du med deg tennings modueln på inner skjærmen og coilpakken osv... eneste du trenger og tenke på da er og få mekka deg en sensor på veiva, som forteller sprutet om hvor stemple befinner seg osv..Du finner noe mer info visst du søker etter mega squrte, mener det ligger på generel forumet.. Dette vil vel igrunn si at en RST manefold passer rett på en mk5 efi topp ? lr tar jeg helt feil når ? 90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4 91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler
hår ball Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Dette vil vel igrunn si at en RST manefold passer rett på en mk5 efi topp ? lr tar jeg helt feil når ? helt riktig, bolt on
Cuzzler Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 hehe, da blir d turbo på min 1.6 efi i helga ;P kjøre den til den stuper har ny bil kjøp på gang så skal selge den jeg har etter mottorskift, men først... motor havari takk :D 90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4 91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler
hår ball Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 (edited) hehe, da blir d turbo på min 1.6 efi i helga ;P kjøre den til den stuper har ny bil kjøp på gang så skal selge den jeg har etter mottorskift, men først... motor havari takk :D mener ompalompa har gjort akkurat d samma med sin mk5`er nå nettopp.. standar motor bare slengt på turbo osv, er ikke helt 100% sikker på om han har fyra opp ennå, men visst mine teflon hukommelse ikke tar helt feil var den vell i bruk nå (?) regner med at han mer enn gjærne står til hjelp visst d skulle dukker opp noen problemer eller noe men ser ikke probleme i og bare smekke på og lade det map sensoren takler Edited February 14, 2006 by hår ball
Cuzzler Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 takk for hjelpa duh får gi han pm å høre jeg da 90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4 91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler
d-link Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 hehe, da blir d turbo på min 1.6 efi i helga ;P kjøre den til den stuper har ny bil kjøp på gang så skal selge den jeg har etter mottorskift, men først... motor havari takk :D Motorhavari er fort gjort ja. Hiv på turbomanifold og turbo .. mekke trykkrør og trekk av slangen på wasten .. dra den ut på 3. giret og jeg vil bli overraset om du kommer så langt som til 4. giret [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
morty999 Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 får vell veldig mye fuelcut før du rekker å komme til 3 gir da vell.. for det har jeg prøvd hehe org motor på 1,7 bare funka fint.. sierra da men.. biltema toppakning funker som ****
Robox Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 morty snakker av erfaring her ja... tror vi får en vittig tilbakemelding når gutta har prøvd dette her.. holder vel ut førstegiret tenker jeg..
morty999 Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 neh.. helt til su har fjøla i bånn og den lader mer enn 0,9 hehe min lile turbo lada 2,5 bar.. og den kuttet op 2,1 ca med s2 dyser..
Cossieman Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 jeg starter forhåpentligvis bilen min med blokk fra xr3i og Efi mk5 topp. om noen få dager. seff turbokonvertert. og vedder 1000 kr på at den holder alle girene.! noen som vedder i mot:D skal filme det for dere. Her skal det stå noe.. og det gjør det.
d-link Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Mener du da med fritt ladetrykk? [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Robox Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 (edited) ladetrykk da a? ekstra bensin med i beregningen eller? vet ikke hvordan efi opplegget takler overtrykk jeg.. men drar du ut alle girene uten ekstra bensin smelter stemplene.. Edited February 14, 2006 by Robox
Cossieman Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 skal prøve å kjøre med 0,5 bar.. og jeg driter i blokka:D men orker ikke dra på høggern etter ny efi topp da:P Her skal det stå noe.. og det gjør det.
hår ball Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 cossieman, trukke du kommer til å klare og lade mer en MAX 0,7 pga map`n... så at det holder da er det ingen tvil om.. men lader du derimot over 1,5 bar og oppover som morten så tror jeg ikke du kommer langt gitt... Så og sammen ligne blir helt feil...
Cossieman Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 har ikke sagt at jeg skal lade mere en 0,5 jeg. og har ikke sammenlignet med noen heller... Her skal det stå noe.. og det gjør det.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now