Jump to content

Rs Turbo + Efi?


Recommended Posts

Posted

Spørsmålet er som i topic..hva må til for og få EFi på min escort rs turbo?

Hvilke deler må til og hvor mye jobb er det?

Er det verdt det når alt kommer til alt?Trimmings venlig?Drift sikkert?Dele priser?

 

Mvh Erik W

Posted

så sånn egentligt vil dette koste en liten formue i norge? :ph34r:

Engelsken min er ikke helt sprek men forstod det sånt at en del fra Fiesta RST skulle benyttes?

Og ei konverterings plate?

 

Mvh Erik W

Guest RakettenED
Posted

Går vel okså greit å få tak i komplett fiesta rs motor og dumpe i den. Dvs kjøpe en fiesta rst i england og dra den over som delebil. Fiesta rst kom orginalt med EFI

Posted

hadde jeg vert deg og skulle bytta ut kj-jet sprutet, så hadde jeg kjøpt mega squrte sprutet i stede, det får du færdi oppsatt for ford sin edis tenning, koster vell rundt 4-5lapper med alt sammen, så napper du bare av toppen og alt fra en mk5 escort med efi sprut, så napper du med deg tennings modueln på inner skjærmen og coilpakken osv...

 

eneste du trenger og tenke på da er og få mekka deg en sensor på veiva, som forteller sprutet om hvor stemple befinner seg osv..

Du finner noe mer info visst du søker etter mega squrte, mener det ligger på generel forumet..

  • 2 weeks later...
Posted
hadde jeg vert deg og skulle bytta ut kj-jet sprutet, så hadde jeg kjøpt mega squrte sprutet i stede, det får du færdi oppsatt for ford sin edis tenning, koster vell rundt 4-5lapper med alt sammen, så napper du bare av toppen og alt fra en mk5 escort med efi sprut, så napper du med deg tennings modueln på inner skjærmen og coilpakken osv...

 

eneste du trenger og tenke på da er og få mekka deg en sensor på veiva, som forteller sprutet om hvor stemple befinner seg osv..

Du finner noe mer info visst du søker etter mega squrte, mener det ligger på generel forumet..

 

Ta med deg svinghjulet fra mk5en så har du 36-1 tenna også så slipper du å kuke å mekke med 36-1 hjul på veiva og sensor brakett på utenfor reimhjulet. Dårlig med plass der. ihvertfall på bilen min. Og toppen trenger du strengt tatt ikke. Er bare å frese ut plass til dysene.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

  • 3 weeks later...
Posted

Mange bra svar her så eg får vel vekke denne tråden til live igjen :)

 

Alts det eg trenger er : svinghjul,dyser,tennings modul og en liten frese jobb,og megasquirt??...

Noen som har tegning eller forklaring på hvor mye som må freses osv??...

 

Mvh Erik W

Posted
haar_ball

hadde jeg vert deg og skulle bytta ut kj-jet sprutet, så hadde jeg kjøpt mega squrte sprutet i stede, det får du færdi oppsatt for ford sin edis tenning, koster vell rundt 4-5lapper med alt sammen, så napper du bare av toppen og alt fra en mk5 escort med efi sprut, så napper du med deg tennings modueln på inner skjærmen og coilpakken osv...

 

eneste du trenger og tenke på da er og få mekka deg en sensor på veiva, som forteller sprutet om hvor stemple befinner seg osv..

Du finner noe mer info visst du søker etter mega squrte, mener det ligger på generel forumet..

 

Dette vil vel igrunn si at en RST manefold passer rett på en mk5 efi topp ? lr tar jeg helt feil når ?

90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4

91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler :D

Posted

hehe, da blir d turbo på min 1.6 efi i helga ;P kjøre den til den stuper :D

 

har ny bil kjøp på gang så :P skal selge den jeg har etter mottorskift, men først... motor havari takk :D:D

90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4

91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler :D

Posted (edited)
hehe, da blir d turbo på min 1.6 efi i helga ;P kjøre den til den stuper :D

 

har ny bil kjøp på gang så :P skal selge den jeg har etter mottorskift, men først... motor havari takk :D:D

 

 

mener ompalompa har gjort akkurat d samma med sin mk5`er nå nettopp..

standar motor bare slengt på turbo osv, er ikke helt 100% sikker på om han har fyra opp ennå, men visst mine teflon hukommelse ikke tar helt feil var den vell i bruk nå (?)

regner med at han mer enn gjærne står til hjelp visst d skulle dukker opp noen problemer eller noe :)

men ser ikke probleme i og bare smekke på og lade det map sensoren takler :)

Edited by hår ball
Posted
hehe, da blir d turbo på min 1.6 efi i helga ;P kjøre den til den stuper :D

 

har ny bil kjøp på gang så :P skal selge den jeg har etter mottorskift, men først... motor havari takk :D:D

 

Motorhavari er fort gjort ja. Hiv på turbomanifold og turbo .. mekke trykkrør og trekk av slangen på wasten .. dra den ut på 3. giret og jeg vil bli overraset om du kommer så langt som til 4. giret :P

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Posted

får vell veldig mye fuelcut før du rekker å komme til 3 gir da vell.. ;) for det har jeg prøvd :D hehe ;)

 

org motor på 1,7 bare funka fint.. sierra da men.. ;) biltema toppakning funker som **** :D ;)

Posted

morty snakker av erfaring her ja... :P tror vi får en vittig tilbakemelding når gutta har prøvd dette her.. holder vel ut førstegiret tenker jeg.. :P

Posted

jeg starter forhåpentligvis bilen min med blokk fra xr3i og Efi mk5 topp. om noen få dager. seff turbokonvertert. og vedder 1000 kr på at den holder alle girene.! noen som vedder i mot:D skal filme det for dere.

Her skal det stå noe.. og det gjør det.

Posted

Mener du da med fritt ladetrykk?

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Posted (edited)

ladetrykk da a? ekstra bensin med i beregningen eller? vet ikke hvordan efi opplegget takler overtrykk jeg.. men drar du ut alle girene uten ekstra bensin smelter stemplene..

Edited by Robox
Posted

cossieman, trukke du kommer til å klare og lade mer en MAX 0,7 pga map`n... så at det holder da er det ingen tvil om..

men lader du derimot over 1,5 bar og oppover som morten så tror jeg ikke du kommer langt gitt... Så og sammen ligne blir helt feil...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...