Count Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 Jeg har tenkt på en ting...Dere som har avo coilovere og lignende på cossiene o.l. deres.. Hvordan får dere dette gjennom EU-kontrollen? Gjør det sjøl? Eler skifter over til standard når den tid kommer? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
fordcosworth Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Må vel skifte til standard, hvis ikke du kjenner noen som driver verksted..... :-) Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Count Posted January 9, 2006 Author Posted January 9, 2006 Akkurat, så det er ingen annen måte å komme seg forbi dette på?Er det ikke mulig å få godkjent dempere og fjærer uten at det finnes TÜV-godkjenning på dem? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
d-link Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Det er vel svært sjelden man får godkjent noe som ikke har typegodkjenning .. TÜV-godkjenning. Dessverre.. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Count Posted January 9, 2006 Author Posted January 9, 2006 mhm... Ok...Men si for eksempel de som godkjenner en bil med en helt annen motor enn det som er tiltenkt. F.eks. en granada med v8'er twinturbo og 1500 hester... Hehe... Tviler på at disse har TÜV-papirer på det. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
alibaba Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Du får aldri godkjent coilovers når du bruker et annet sted til å bære bilen enn det Ford har ment. x - RS Turbo S2
Count Posted January 9, 2006 Author Posted January 9, 2006 Neivel... Men la oss si at jeg bare vil ha coilvers foran, separate fjærer og dempere bak. Men vil ha dempere og fjærer som ikke er TÜV-godkjent (spesiallaget). Dette burde det vel da gå an å få godkjent? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Leo Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Snakk med biltilsynet. Det er de som avgjør om noe er godkjent eller ikke. Du kan ha verdens vanligste senkefjærer med TÜV og alle andre papirer, men det er ikke godkjent før det står skrevet inn i vognkortet. Skrekkeksemplet er kanskje en kar i Stavanger. Mens bilen hans sto parkert fikk han mangellapp (ble rapportert inn slik at han fikk innkallelse til kontroll) for ei knust lykt og ikke godkjent senking. I hans tilfelle gikk det greit. Han hadde papirer og serienr. på fjærene var enda synlige, så han fikk dem godkjent og inn i vognkortet. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Count Posted January 9, 2006 Author Posted January 9, 2006 Ja, men hvis man ikke har papirer da... Er man da "buttfucked" på godt norsk? Hvem kan utstede slike papirer? Importør? Produsent? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
HUSNES MOTORSPORT Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Count said: Ja, men hvis man ikke har papirer da... Er man da "buttfucked" på godt norsk? Hvem kan utstede slike papirer? Importør? Produsent?importør ordner dette, eg gjorde det samme med noken eiback fjører eg hadde mista pap på............
d-link Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Er det ikke TÜV godkjent er det ikke bare å hive på og tut-å-kjør. Da må man prøve lykken på BT, med varierende resualtat alt avhengig av dagsformen til kontrollør. Men coilovers er det vel ingen som har fått skilter på før .. ikke som jeg vet om i alle fall. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Count Posted January 9, 2006 Author Posted January 9, 2006 Nei, tenkte bare å ha det foran. Det er jo i praksis det fra før på fordene våre. Bare at fjærskåla ikke er regulerbar...Hmm... Må nesten ta runda med BT da. Slitsomt... 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
d-link Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Lykke til [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
OleK Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 vet at man kan laste ned tuv-papirer til eibach-fjærene på den tyske siden til eibach, noen som vet om dette er mulig med andre fjærprodusenter? Cosworth!
Count Posted January 10, 2006 Author Posted January 10, 2006 Ja, ihvertfall på H&R.Men det hjelper ikke mye i mitt tilfelle. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
hår ball Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 olek said: vet at man kan laste ned tuv-papirer til eibach-fjærene på den tyske siden til eibach, noen som vet om dette er mulig med andre fjærprodusenter? fikk tuv papirer på cobra senke sett til rst send på mail..Så det skall vell gå på andre og.. Men fikk ikke syvers? regga den esc cossien som han importerte med coilovers osv da? den han skulle ha som firma bil eller hva F en det var? syns jeg har lest noe om at det gikk i boks vertfall...
Count Posted January 10, 2006 Author Posted January 10, 2006 Jaså? Hadde vært interessant å høre hvordan syvers fikk til det. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now