Jump to content

treng hjelp!!!

Recommended Posts

Guest fordsierra
Posted

Hei! har ett sinnsykt problem mæ 2.0L

:evil: :evil: biln er sinnsykt lettstartet, men når jeg gir gass høres det ut som den går bare på 3 sylinder. smeller litt av forgasser også når jeg trår inn gassn.

har skiftet plugger og pluggledninger, men det nytter ikke! hva kan det være??? :evil: :evil: :evil:

hva er di vanligste feil med sierra is!! :roll:

Posted

vis du tro d er en is når du har forgasser.. så e d ikke rart ingen svarer... det er akkurat som du ikke har peiling :roll:

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Guest fordsierra
Posted
vis du tro d er en is når du har forgasser.. så e d ikke rart ingen svarer... det er akkurat som du ikke har peiling  :roll:

Må være at du ikke kan norsk!

jeg har en 2.0L OG en 2.0IS og en 2.8xr4

så kansje jeg har litt mer peiling en deg?? hvem vet!

du trenger ikke være tøff, ikke det siden forum går ut på.

har problem med 2.0L

Posted

Kanskje er det forgasseren som er problemet?

Eller at den suger "falskluft" en ellet annen plass eller no..?

Forresten, kul signatur du har fordsierra! :P

Posted

Jeg forstod heller ikke helt hva du prata om, det var nok du som ikke gjorde deg helt forstått "fordsierra", så at du klager på at vi ikke forstår hva du mener, er helt håpløst !! Ingen vits å angripe folk som skal prøve å hjelpe deg :(

En ide for deg hadde vært å laga deg en signatur om hvilke biler du har, og så får du være litt mere konkret med hvilken bil du snakker om i fremtiden.

Posted
biln er sinnsykt lettstartet, men når jeg gir gass høres det ut som den går bare på 3 sylinder. smeller litt av forgasser også når jeg trår inn gassn.

har skiftet plugger og pluggledninger, men det nytter ikke! hva kan det være???

Kanskje behov for en oppjustering av motorn, tenning + CO. Forgasseren din bør kaskje åpnes og gåes over, fordelerlokk og rotor er ok ? Luftfilter og bensinfilter er ok ? Skjer dette når den er varm eller kald ? Tikker motoren, kanskje ventilene skulle vært justert ?

Ujevn motorgange kan ofte skyldes vacumlekkasje, sjekk alle slanger rundt og ved manifolden/forgasser.

Guest fordsierra
Posted
biln er sinnsykt lettstartet, men når jeg gir gass høres det ut som den går bare på 3 sylinder. smeller litt av forgasser også når jeg trår inn gassn.

har skiftet plugger og pluggledninger, men det nytter ikke! hva kan det være???

Kanskje behov for en oppjustering av motorn, tenning + CO. Forgasseren din bør kaskje åpnes og gåes over, fordelerlokk og rotor er ok ? Luftfilter og bensinfilter er ok ? Skjer dette når den er varm eller kald ? Tikker motoren, kanskje ventilene skulle vært justert ?

Ujevn motorgange kan ofte skyldes vacumlekkasje, sjekk alle slanger rundt og ved manifolden/forgasser.

går på 3syl. skjer når den er varm og kald og moteren tikker litt, kammen er litt slitt. takk for svar!!

Posted

Finn ut hvilken sylinder den ikke går på ved å dra av en og en tennkabel, når du har funnet den, sjekk at den får gnist, gjør den det sjekk om det er kompresjon, er det det, spray med startgass rundt manifolden for å se etter falsk luft, er det det, så vil motoren ruse opp når den suger inn startgassen.