Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Sitter og grubbler litt over og kjøpe et sprut.. Vil da høre med dere andre hvilke meninger dere har om det og hvilket sprut en bør kjøpe...Vil jo ha et sprut som styrer innsp.og tenning

Finnes jo en hel del.autonic, haltec, motec, pectel osv

Jens sverger jo til pectel, men det er sikkert forstålig. det er det han har jobbet mest med og kjenner godt.

noen av dere andre Cossie gutter som har og kjører med et pectel sprut?

går jo så klart litt ann på pris og bruksvennlig....

finnes det f.eks en ecu der du kan bruke org ledningsnett?

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted

datasprut på orginal nett er berre secs S8 som gjør.er mange muligheter når det gjelder datasprut.

 

trur det viktigaste spørsmåla er:

 

1: har du bruk før det?.er bremsa over 600 hk på standard L8 og P8 hjerne ( med standard circiut board).kan få det meste til P8 .antilag,vann insprøytning.coil pack+++

 

2: skal du bygge og mappe motor sjøl? hvis ikkje spør hva din "tuner" foretrekker.da har han i hvertfall erfaring med det!

 

3: pris!!er det bolt on med alle orginale sensorer eller må alt kjøpes nytt?

 

trur det er dei viktigaste spørsmåla men er sikkert andre som har bedre peiling på dette enn meg.skal sjølv køyre pectel på min sedan :D

 

mvh

Geir

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Posted

hvorfor?? si det du??hadde ikkje tenkt det men fikk kjøpe et pectel til samme pris som en L8 hjerne og da var det ingen ting å tenke på siden eg trengte en ny hjerne alikevel.ledningsnett må eg jo lage/kjøpe men men...har ingen hastverk.

 

mvh

Geir

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

  • 2 weeks later...
Posted

Du får hva du betaler for. Du får nok ut 600hk på en orginal hjerne. Men kjører du samme motor på orginal/pectel, så får du garantert en mye bedre og ikke minst en mye mer lettkjørt kurve på pectel mot orginal. Skal kjøre med pectel selv. Se på bilene som bruker pectel, fungerer helt yppelig.(rs500 til klypen, wrc-escorten til hafseng, alle "råere" motorer jenspeed/julian goodfrey lager går på pectel, og tror ikke det er en tildfeldighet.) Men det spørrs jo om hvor langt man drar den ut. Det er jo noen som synes det er mye penger å legge på sprut, og det respekterer jeg fullt ut. Men skal du på 600-tallet eller mer, så er det å anbefale å legge litt kroner på elektronikk.

Posted

Når du først kommer opp på 600hk i en 2.0L motor, så er den ikke lettkjørt, uansett hva.

Jeg ville valgt det sprutet som "mapper`n" anbefaler. Han vil nok somregel ikke anbefale drit.

Posted

mener selv at jeg har kommet til det stadiet at jeg mener selv og "må" ha sprut.. med tanke på kjørbarhet på motor, selv om ikke 600 er målet mitt.

Men det koster vel mye mer enn det smaker det og.!! hvis en ikke går for et gammelt haltech sprut da til 6000- 10000

 

Noen som vet slik ca pris på et pectelsprut?

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...