Jump to content

Da Blir Det Ist!


Recommended Posts

Guest IsT (fakeworth)
Posted

Hvilken pakning mener dere IsT folk jg skal bruk på bil nå jg har monter turbo?

kjører dere olje som er syntetic eller ikke?

Posted

Det kommer jo helt an på hvor mye du skal hente ut, hvor mye trykk osv.... orginal cosworth pakkning holder en stund.

Fortell litt mer hva du har tenkt til å gjøre med motoren, så blir det enklere....

Posted

Kjøp deg blå felpro pakning. gode ting

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Guest IsT (fakeworth)
Posted (edited)

nja, blir muligens 740 turbo, eller en t3 cosworth turbo. kommer til og kjøre to tillegsdyser og ikke noe annen form for ekstra bensin. resten er vel så og si orginal, bortsett fra utsende og eff anlegg;)

Takket være Garnes Racing så går drømmen i oppfylelse.. Noen som har erfaringer med Ist? Morty har jeg sett drevet en del med det. bare skruing? eller kan det bli holdbart med orginal stempler og råder..:P :D

 

 

kommer forresten til og kjøre rundt 1 bar hvis det var int for noen av dere..

Edited by IsT (fakeworth)
Posted
nja, blir muligens 740 turbo, eller en t3 cosworth turbo. kommer til og kjøre to tillegsdyser og ikke noe annen form for ekstra bensin. resten er vel så og si orginal, bortsett fra utsende og eff anlegg;)

Takket være Garnes Racing så går drømmen i oppfylelse.. Noen som har erfaringer med Ist? Morty har jeg sett drevet en del med det. bare skruing? eller kan det bli holdbart med orginal stempler og råder..:P :D

kommer forresten til og kjøre rundt 1 bar hvis det var int for noen av dere..

så lenge du får på tilleggsdysene med engang.. og ikke kjører uten d blir d nok holdbart... og så lenge motoren ikke har gått evig langt før du begynner... min motor har kveldet no.. tror d e pga eg ikke har fått tilleggsdyser på endå.. :ph34r: pga av en viss person ikke e så kjapp i vendingen.. :P :lol: :rolleyes:

Posted

vist du bruker tillegsdyser så holder det nok.. min holdt den og.. men MYE justering av tenning osv.. og bruker MYE bensin...

 

men med audi s2 dyser så klarer du fint 1-1,3 bar.. :D og da går det rimelig bra iforhold til org :D

Guest IsT (fakeworth)
Posted

Cool, jah, blir morro detta.. seff kjører jeg ikke uten tillegsdyser når jg har pustehjelp, det er jo som og be om havari:P:P

Guest Lille rudi
Posted

haha nei, eg kjørte feler hundre mil uten tilligs dyser. Lada 0.5 0.6

 

 

Kjøp så liten turbo du finner

Guest IsT (fakeworth)
Posted

Kommer til og kjøre en t3 turbo som sakt, henter en 1feb ;) og jeg skal ha 2 tillegsdyer... Kjører ikke uten iallefall...

Posted

veeel LEO kjørte da i 2 år med sin IST. som nå desverre er solg...

Posted

Min var i daglig bruk ja. 10 mil om dagen i pendling og en og annen tur på bane eller en øde svingete bakvei... :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

gamle motoren min holdt meget bra den.

kjørte med den i ca litt over 1 år. ingen problemer.

ladet ca 0,6 0,7

 

hadde den til og med på lang tur til danmark ca 250+mil :)

brukte ikke en dråpe olje

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Posted

du kan også kjøpe justerbar bensintrykksregulator, så øker du trykket på dysene og får meget jevn fordeling på hver sylinder. s2 dyser og justerbar bens.tryk.reg er vell d beste.

Posted

Neppe. Er veldig vanskelig å få riktig blanding, spes på lett belastning. Da er det nok bedre med tilleggsprut. Var en som sa at Haltech skulle eller har begynt å produsere F5 igjen, ny og forbedret utgave. :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

ittno er billig, trykk bryter og tillegssprut da...? fins d neon systemer eller må`n mekke noe sjæl?

Posted

Og hva er orginal trykket i bensin-galeriet på isèn?

Posted
ittno er billig, trykk bryter og tillegssprut da...? fins d neon systemer eller må`n mekke noe sjæl?

 

 

Neppe. Er veldig vanskelig å få riktig blanding, spes på lett belastning. Da er det nok bedre med tilleggsprut. Var en som sa at Haltech skulle eller har begynt å produsere F5 igjen, ny og forbedret utgave. :)

 

Kremt...

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted
Kremt...

 

ja men d sier jo ikke meg noe, er ikke så kjent på detta... Er det et tillegssprut kit detta da? med alt du trenger som trykkbryter osv?

Posted
ja men d sier jo ikke meg noe, er ikke så kjent på detta... Er det et tillegssprut kit detta da? med alt du trenger som trykkbryter osv?

Fant litt info om d nå så går bra...

Guest IsT (fakeworth)
Posted

Må nok lage litt selv, får vel kjøpt noe ferdig greier men det er nok dyrt isåfall :D

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...