Jump to content

Recommended Posts

Posted

Rådebank. det vil si.. mest sansynilg bytting av staker. litt arbeid da

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Posted

Fikk ikke linken til og fungere, men hvis det er den jeg tror det er så var det nybygd motor som ble kjørt med dårlig oljetrykk...

Posted

Dette tyder jo på dårlig sammenskrud motror med oljeleksje som førte til dårlige lagre

Posted
Dette tyder jo på dårlig sammenskrud motror med oljeleksje som førte til dårlige lagre

Satser vel heller på defekt oljepumpe...

Posted

gjør det.. men du mister fort trykk når rådelagrene er ødelagt.. kanskje feil dim?

Posted

30k på overhaling og så ryker den etter 5km :o tar sikkert ikke lang tid før hele motoren faller fra hverandre.

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted
knekte lager ved oppstart etter overhaling er vist ikke ukjent .Glemmer du og "prime" olje pumpen suger den ikke olje til og begynne med , og du tar lagerene . Ford lager eget sett til og prime gjennom olje trykk bryteer hullet .

http://www.fordracingparts.com/home/home.asp

det er derfor vi bruker monterings "sirup" (rød seig guffe). med alle delene innsmørt i slikt kan motor gå i et kvarter uten olje...

men for all del det er ikke dunt og snurre opp olje pumpa før oppstart.!

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

Posted
det er derfor vi bruker monterings "sirup" (rød seig guffe). med alle delene innsmørt i slikt kan motor gå i et kvarter uten olje...

men for all del det er ikke dunt og snurre opp olje pumpa før oppstart.!

snake-oil :)

Cosworth!

Posted

Har jeg hatt en motor oppe kjører jeg alltid oljepumpa først via hjulet som blir drevet av regreima med ei luftskralle, når jeg får olje ut av slangen som går inn på turboen, da vet jeg den har kommet frem.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...