Guest momo Posted February 6, 2004 Posted February 6, 2004 Det sitter jo sånn fin ecu data greier på bilen min, kan folka på ford feilsøke bilen min da? har mistanke om at en abs sensor eller noe slikt har gått, for abs'n virker ikke (har testa på snø) og jeg får blinkende bremselampe når jeg starter....!Har sjekket væskeniva, kretser, kontakter. Bilen er 88 mod.
Guest momo Posted February 6, 2004 Posted February 6, 2004 hmm.. jeg kan vel finne det ut på egen hånd ved å ohme hver enkelt sensor??
Guest dølle Posted February 7, 2004 Posted February 7, 2004 Jeg har oxo ett problem med ABSen på min -92 mod, har foreløbig kobla den ut ved å fjærne ei sikring, men jeg skal vel snart å få det fiksa.. -Er ikke sikker på om ford kan feilsøke på hjernen, men jeg tror det, leste for 2 dager siden i Haynes boka at de kunne gjøre de, der sto det at de bruker ett verktøy som heter STAR tror jeg,som de koblet til enheten..Da skulle de kunne finne ut hva feilen var.
WingDude Posted February 7, 2004 Posted February 7, 2004 ABS bremsene på bilen til momo har egen hjerne (vet ikke hva slags bil dølle har ?) Denne hjernen kan kobles opp mot en kontroll-boks, kalt breakoutbox-controller (BOB'en på "verksted-slang")Med denne kan du foreta diverse målinger med multimeter, blant annet måle hjulsensorer, pumpe, og releer.Man kan selvfølgelig måle hjulsensorene manuelt, de skal ha ca 10 k-ohm. STAR-testeren blir brukt til å lese feilkoder i motorsyringa.
Lanzin Posted February 7, 2004 Posted February 7, 2004 ABS bremsene på bilen til momo har egen hjerne (vet ikke hva slags bil dølle har ?) Denne hjernen kan kobles opp mot en kontroll-boks, kalt breakoutbox-controller (BOB'en på "verksted-slang")Med denne kan du foreta diverse målinger med multimeter, blant annet måle hjulsensorer, pumpe, og releer.Man kan selvfølgelig måle hjulsensorene manuelt, de skal ha ca 10 k-ohm. STAR-testeren blir brukt til å lese feilkoder i motorsyringa. Jobber du på ford Larvik Wingdude?
Count Posted February 7, 2004 Posted February 7, 2004 Det er en ting jeg lurer på... Hvordan vet du akkurat hvor mye motstand det skal være i slike ting? Hvor finner du ut det? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
WingDude Posted February 7, 2004 Posted February 7, 2004 Jobber du på ford Larvik Wingdude? Nope, Sandefjord, men er permittert, blir vel ikke noe mere der
WingDude Posted February 7, 2004 Posted February 7, 2004 Det er en ting jeg lurer på... Hvordan vet du akkurat hvor mye motstand det skal være i slike ting? Hvor finner du ut det?Verdien står i verksted-manualen den.
Count Posted February 8, 2004 Posted February 8, 2004 Ikke i Haynes ihvertfall... Må være den originale Fordmanualen det da. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest momo Posted February 8, 2004 Posted February 8, 2004 Ok takk for hjelpa wingdude, abs styreenheten er vel den som sitter under/bak hanskerommet?Men skal ta å ohme hver enkelt sensor først, og finner jeg ikke ut noe mer får merkeverkstedet ta seg av det.
Recommended Posts