sierraxr4i Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 bilen min ryker veldig mye blå røyk av og til.. og lukter fryktlig brent olje.. hva kan dette skyldes? er mest etter at jeg har stukket til den litt og slipper spiden ijenn.. da ser jeg bare blå røyk i speilen.. hender også det sjer når den står på tomgang Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 bytt ventiltettningene dine, spes om det lukter brent olje så tyder det på at olja renner med ventila ned og inn i brennkammeret. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted December 29, 2005 Author Share Posted December 29, 2005 ålrait... mye pes å bytte? er en volvo 740 tic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 kan være turboen også... men kan jo håpe på ventiltetningene... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted December 29, 2005 Author Share Posted December 29, 2005 hmmmmmmm.. vansklig å bytte ventil tettningene? av med toppen da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted December 29, 2005 Author Share Posted December 29, 2005 den bruker også litt olje og mye mye bensin.. ligger på mellom 1,4 og 1,7 på mila på daffe kjøring.. over 2 l med litt kvass kjøring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Coolnissen Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 er vel 2 måter å bytte ventil tetninger på den ene må du av me toppen. og den andre kjører du trykk i sylinderen med luft. og tar av ventilen på den måten sistnevnte har ikk eg prøvd enna men skal virke. sikkert noen her som har prøvd. den bruker olje når ventiltetningene er gåen. mye bensin kan den bruke ved tett luft filter, falsk luft , hull i eksosen har vel litt å si og. sikkert mer men kommer ikk på nokk no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rsdan Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 turbo? topppakning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraRS2k Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 den bruker også litt olje og mye mye bensin.. ligger på mellom 1,4 og 1,7 på mila på daffe kjøring.. over 2 l med litt kvass kjøring Bruker ikke alle 740tic my bensin a? Ihvertfall etter hva jeg har hørt... En kompis av meg har en som bruker rundt 2,5 ved hard kjøring! Riktignok no trimma den da, ca 220 mener jeg å huske. Men uansett! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted December 31, 2005 Author Share Posted December 31, 2005 ja bensinen er ikke det værste problemet.. vet at de bruker mye bensin.. skal stille alt på den av tennings osv.. så satser på det hjelper.. men er det noen som kan si sånn ca helt sikkert hva som er glat..? er vell ikke så lett men:) den ryker veldig etter jeg har trødd til litt og slipper ijenn.. er ikke sikker, men virker som om den bremser litt på en måte på motoren når jeg trør til litt.. ikke helt bunn spid.. den tikker litt fra ventilene.. så kan vell kansje tyde på at det er noe muffins der, men turboen lager litt rar lyd når den er kald.. er vell bare å sjekke den om det er slark i den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Skjekk om det er slark... Det forteller mye Escort cosworthen til brodern ryker no inni rakkern den er det turboen som er gåen på Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted December 31, 2005 Author Share Posted December 31, 2005 stili.. får sjekke det i mårra da:) noen som vet om en turbo som kan være morro på en 740? utenom orginal``? eller er det best å ha det orginalt.. tenker på motoren.. har gått nesten 300000 nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Ta en komptest.... Kan være ringer også... da synker effektiviteten og forbruket stiger.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 visst du bremser på gira i en nedover bakke og gir på i bunnen av bakken og det ryker når du gir på så er det turboen... en komp test forteller egentli ikke så mye da,vertfall ikke når han sier at han hører ventil kakling, da er det vell meget sannsynlig at ventilene ikke tetter helt og komp testen vill bli feil, men en sylinder lekasje test derimot.. Og er det ringene som er slitte så har du nokk en del sota plugger, event bensin lokt av oljen.. hadde det vært min bill ville jeg tatt av toppen og gitt den en full overhalling,muligens med porting og en kvassera kam da den orginale sikkert er godt nokk brukt slipt inn ventiler,ny tettinger +++ trenger ikke koste allværden, vi på skolen driver og overhaller topper, tar 300-400kr for planing, og samma for sliping av ventiler og seter, pakninger cam og annet stasj koster jo det det koster selvfølgelig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted December 31, 2005 Author Share Posted December 31, 2005 er riktig som du sier der.. bremser på¨gira og gir på ijenn så ryker det greit ja.. sikkert turboen da.. er automat gir i min forløbig,, det er en skam syns jeg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now