Guest mr_doodee Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 har merket at motoren aldri blir skikkelig varm.. stopper på N merket av NORMAL... er det bra å kjøre med dette? er vell termosten som er gåen? hvor ligger den og hvordan skifter man den? mye arbeid? hva koster den?noen som har vært ute for dette før?trenger hjelp!! mvh Roger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders_K Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Bytt den + føleren... tror d hjelper mye.. 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 vanlig på sierra att instrumentet er feil.. eller giveren Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 blåser den godt og varmt inne i bilen???. gjør den det er termostat ok. mens føleren begynner bli litt missvisende... ingen fare og kjøre med... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mr_doodee Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 blåser den godt og varmt inne i bilen???. gjør den det er termostat ok. mens føleren begynner bli litt missvisende... ingen fare og kjøre med... det er jo bra varme... men merker vist eg grisekjører sånn at tempen stiger litt,da blir det varmere luft som kommer ut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Coolnissen Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 la bilen stå på tomgang en liten stund blir den varm da er det ganske sikkert termostaten.. eg fikk varm luft inn i bilen selvom termostaten var ødelagt det var en escort mk4 da, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mr_doodee Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 (edited) la bilen stå på tomgang en liten stund blir den varm da er det ganske sikkert termostaten.. eg fikk varm luft inn i bilen selvom termostaten var ødelagt det var en escort mk4 da, stod i ro en stund i sted, da stiger den nesten opp til R/M hva kan bli ødelagt vist eg kjører me gåen termostat? Edited December 26, 2005 by mr_doodee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Coolnissen Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 du sliter mye mer på motoren enn hvis den hadde vært varm kan vel ikke ødelegge nokke sånn uten videre men ikke kjør over lengre tid med det. ka mente du me r\m? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 du sliter mye mer på motoren enn hvis den hadde vært varm kan vel ikke ødelegge nokke sånn uten videre men ikke kjør over lengre tid med det. ka mente du me r\m? Termostatnåla ligger vanligvis mellom r/m i normal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mr_doodee Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Termostatnåla ligger vanligvis mellom r/m i normal mente at nålen ligger mellom r og m når(normal) når eg har stått i ro en stund.. men på kjøring ligger den ca på N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 min ligger helt på grensa til kald, det er nok termostat for jeg får såvidt noe varm luft inn i kupeen.. har handla nye termostat og, men ikke gidda skifta enda Link to comment Share on other sites More sharing options...
!Cosworth! Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 Hadde samme problemet på min Mondeo. Termostaten som er dårlig. Bytt den så får du normal temp. Koster ikke så mye for en termostat. Husk å få med gummipakning til den. Det der bare å løsne en slange og 3 skruer. Følg slangen som går ut fra radiator til der den går inn på toppen. B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 Min går også bare til ca N,O. Men det blåser varmt og godt i kupeen selv om det er 10 minus ute. Skal ta sikkelig service på bilen til våren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 jeg har skifta termostat å motortemp ble normal.. men får fremdeles ikke noe varmluft in i kupeen.Det irriterer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mr_doodee Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 jeg har skifta termostat å motortemp ble normal.. men får fremdeles ikke noe varmluft in i kupeen.Det irriterer eg skiftet olje hinn dagen, og no blir motoren enda mindre varm. no ligger den på streken der som normal begynner:s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort_Cossi Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 jeg har skifta termostat å motortemp ble normal.. men får fremdeles ikke noe varmluft in i kupeen.Det irriterer sikker på att du ikke sliter med luft i systemet da?? Har hatt samme problemet på Escorten min... var bare luft i systemet. Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 jeg har skifta termostat å motortemp ble normal.. men får fremdeles ikke noe varmluft in i kupeen.Det irriterer demonter slangene som går inn i cupe`en.. garantert registret som er full av dritt Så kobler du på varmvann på den ene slangen.. så er det bare å skru på vannet å se på det møkkete vann komme ut den andre slangen Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 takk for svar, får prøve forskjellige ting, men hva er trikset for å få ud luftbobler? ..om det skulle være det da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Fyll sakte på vannet.. så får luften tid å komme ut Stå gjærne med ekspansjonstanken høyest mulig.. (jekk bilen opp på den siden den er eller lignene) Funker hverfall hos meg den oppskriften Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Hvordan går det?.. slipper du nå å kjøre med varmekjeldress Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford Stv Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Sierraen min blir heller ikke skikkelig varm! Bytta termostat å prøcd å lufte! Min går ikke opp til skrifta normal engang! Blåser varmt så lenge den står på full varme, men dabber av så fort jeg rører på den! Kan det være luft jeg ikke har fått ut? Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Elling Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Det er jo mange biler om vinteren som ikke klarer å bli varme nok, du kan jo kansje prøve å sette en liten papp plate forran radiatoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 samma problem på min cossie...ble ikke orntlig varm inni.bytta termostat,hjalp ikke. satte høytrykksspyler inn på ene registerslangen og ut gjennom den andre kom det en diger klump med guffe. å nå blåser det så godt og varmt hos meg atte. 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 interessant med høytrykkspyler =)Hvor er det best å spyle da? registerslange sa meg lite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homemade Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Sierraen min blir heller ikke skikkelig varm! Bytta termostat å prøcd å lufte! Min går ikke opp til skrifta normal engang! Blåser varmt så lenge den står på full varme, men dabber av så fort jeg rører på den! Kan det være luft jeg ikke har fått ut?Kan jo også være at vaieren har flytta på seg inni "dæsjhen".Husk at vannet går igjennom registret hele tiden,du bare fyller på med kald luft når du drar spaken nedover.Er jo ikke sikkert at du får stengt skikkelig av for kaldlufta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now