Jump to content

Turbo På Mondeo V6. :)


LasseTheDude

Recommended Posts

alt er mulig så lenge du har brukbart med peng og gjør det meste selv..

 

det første jeg villa sjekka før jeg bynte med turbo lading, er og sjekke om det finnes etter fabrikerte deler, smidde stempler og råder til din motor og ikke minst pris.. visst det ikke finnes så er det jo begrensa hvor mye trykk du kan kjøre på før det går skeis..

 

Så visst det er minimalt med deler, så ville jeg heller prøvd meg på suge triming... nye camer`er, øking av komp, throtel bodys +++

Link to comment
Share on other sites

Jøss! :D Det var et raskt svar. :D La ut noen gamle bilder av bilen. Skal ta noen nye nå en dag. Må vaske den først bare. :) Har forresten tatt teflonbehandling og shinet opp lakken på den i sommer. Skal også polere felgene med autosol. :)

 

Bilen har vel gått 190 000.

 

Men jeg synes det ser ut som om det er liten plass til turbo i den bilen, jeg. Ser ganske trangt ut egentlig. Et K&n filter. Lager det bedre lyd? :)

Link to comment
Share on other sites

Jøss! :D Det var et raskt svar. :D La ut noen gamle bilder av bilen. Skal ta noen nye nå en dag. Må vaske den først bare. :) Har forresten tatt teflonbehandling og shinet opp lakken på den i sommer. Skal også polere felgene med autosol. :)

 

Bilen har vel gått 190 000.

 

Men jeg synes det ser ut som om det er liten plass til turbo i den bilen, jeg. Ser ganske trangt ut egentlig. Et K&n filter. Lager det bedre lyd? :)

 

 

at det er trangt øverst i motor romme er så som så, men det er fult mulig og montere turboen mer "under" bilen, men jeg tror heller jeg villa satsa på suge trimming... kam`er, økt komp, porting av topp, throthel body/gassere, luftfilter,grenrør ++

 

skall du turbo lade, vill jeg nesten annbefalle deg å kjøpe en 2liters fra mondeo i stede og bygge på, er sikkert en del arbeid, med tanke på el nett osv osv men helt klart billigere og turbo lade enn 6`er`n...

 

Et k&a filter lager bedre lyd, og motoren vill mest sannsynlig puste bedre...

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

at det er trangt øverst i motor romme er så som så, men det er fult mulig og montere turboen mer "under" bilen, men jeg tror heller jeg villa satsa på suge trimming... kam`er, økt komp, porting av topp, throthel body/gassere, luftfilter,grenrør ++

 

skall du turbo lade, vill jeg nesten annbefalle deg å kjøpe en 2liters fra mondeo i stede og bygge på, er sikkert en del arbeid, med tanke på el nett osv osv men helt klart billigere og turbo lade enn 6`er`n...

 

Et k&a filter lager bedre lyd, og motoren vill mest sannsynlig puste bedre...

 

 

Dette høres bra ut. :) Men kan du markere på bildet hvor jeg skal montere K&n filteret? Er så mye rart der. For det ser ut som om det er noe elektronikkgreier ved luftfilterboksen? :) Hva skal vekk og hvor skal filteret monteres?

Link to comment
Share on other sites

hvis du kjøper ett filter kit fra K&N så skal luftfilter boksen fjernes og filteret monteres på det festet luftfilter boksen er festet i

men en annen mulighet er og kjøpe K&N filter element, men ett kit tar seg jo mye bedre ut

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Turbo på denne motoren vil sannsynlig vis gå helt fint, den blir vel brukt i en sportsbil med twin, effekt der vet jeg ikke.

 

Problemet her er, som du sikkert skjønner, plassen.

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Finnes trim å få til 2.5litern. Contour er den nordamerikanske utgaven av Mondeo mk1 og 2. http://www.batinc.net/contour.htm

Link to comment
Share on other sites

Guest El Chêfe

Forsterk alt som kan forsterkes, dvs ventiler, råder, kamaksling, stempler, topp og hele den smørja der. Selvfølgelig dette vil jo medføre litt arbeid men da får du shina opp motoren fra bunnen av og da vet du at du ikke har noen svake punkter som ryker med jevne mellomrom. Sleng på Turboen og god fornøyelse. Selvfølgelig dette vil medføre ett vannvittig bensinforbruk hvis du liker å klemme litt på gassen ;)

 

Og som de andre gutta sier, det er trangt i v6 motorrommet. Du må ha noen kreative løsninger for å få alt til å klaffe på første forsøk :)

 

Det beste er egentlig å satse på en 1.8 eller en 2 liter som gjerne har turbo fra før og skru den opp til ett nytt nivå. Eller så kjøper du en 1.8 liter, og borrer opp til 2 liter og henter ut videre derfra, det anbefalte en jeg kjenner.

Link to comment
Share on other sites

Eller så kjøper du en 1.8 liter, og borrer opp til 2 liter og henter ut videre derfra, det anbefalte en jeg kjenner.

 

 

Hva var så bra med det?

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

skaff en st200 motor fra gedsted.. 200hk, og begynn på den i stede.. ikke no prob med turbo på dem .. bare legg den "under" bilen..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...