LasseTheDude Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Hei. Er det muligheter for å sette på turbo på en Mondeo 2,5 l V6 96 modell? Sedan. Vil gjerne ha flere trimtips. Sett opp mulighetene og eventuell pris/effekt. Lurer også på hva kassa på denne tåler. Er manuell.
hår ball Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 alt er mulig så lenge du har brukbart med peng og gjør det meste selv.. det første jeg villa sjekka før jeg bynte med turbo lading, er og sjekke om det finnes etter fabrikerte deler, smidde stempler og råder til din motor og ikke minst pris.. visst det ikke finnes så er det jo begrensa hvor mye trykk du kan kjøre på før det går skeis.. Så visst det er minimalt med deler, så ville jeg heller prøvd meg på suge triming... nye camer`er, øking av komp, throtel bodys +++
LasseTheDude Posted December 22, 2005 Author Posted December 22, 2005 Jøss! Det var et raskt svar. La ut noen gamle bilder av bilen. Skal ta noen nye nå en dag. Må vaske den først bare. Har forresten tatt teflonbehandling og shinet opp lakken på den i sommer. Skal også polere felgene med autosol. Bilen har vel gått 190 000. Men jeg synes det ser ut som om det er liten plass til turbo i den bilen, jeg. Ser ganske trangt ut egentlig. Et K&n filter. Lager det bedre lyd?
hår ball Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 (edited) Jøss! Det var et raskt svar. La ut noen gamle bilder av bilen. Skal ta noen nye nå en dag. Må vaske den først bare. Har forresten tatt teflonbehandling og shinet opp lakken på den i sommer. Skal også polere felgene med autosol. Bilen har vel gått 190 000. Men jeg synes det ser ut som om det er liten plass til turbo i den bilen, jeg. Ser ganske trangt ut egentlig. Et K&n filter. Lager det bedre lyd? at det er trangt øverst i motor romme er så som så, men det er fult mulig og montere turboen mer "under" bilen, men jeg tror heller jeg villa satsa på suge trimming... kam`er, økt komp, porting av topp, throthel body/gassere, luftfilter,grenrør ++ skall du turbo lade, vill jeg nesten annbefalle deg å kjøpe en 2liters fra mondeo i stede og bygge på, er sikkert en del arbeid, med tanke på el nett osv osv men helt klart billigere og turbo lade enn 6`er`n... Et k&a filter lager bedre lyd, og motoren vill mest sannsynlig puste bedre... Edited December 22, 2005 by hår ball
LasseTheDude Posted December 22, 2005 Author Posted December 22, 2005 at det er trangt øverst i motor romme er så som så, men det er fult mulig og montere turboen mer "under" bilen, men jeg tror heller jeg villa satsa på suge trimming... kam`er, økt komp, porting av topp, throthel body/gassere, luftfilter,grenrør ++ skall du turbo lade, vill jeg nesten annbefalle deg å kjøpe en 2liters fra mondeo i stede og bygge på, er sikkert en del arbeid, med tanke på el nett osv osv men helt klart billigere og turbo lade enn 6`er`n... Et k&a filter lager bedre lyd, og motoren vill mest sannsynlig puste bedre... Dette høres bra ut. Men kan du markere på bildet hvor jeg skal montere K&n filteret? Er så mye rart der. For det ser ut som om det er noe elektronikkgreier ved luftfilterboksen? Hva skal vekk og hvor skal filteret monteres?
2.8 injection Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 hvis du kjøper ett filter kit fra K&N så skal luftfilter boksen fjernes og filteret monteres på det festet luftfilter boksen er festet imen en annen mulighet er og kjøpe K&N filter element, men ett kit tar seg jo mye bedre ut 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
TurboX Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Turbo på denne motoren vil sannsynlig vis gå helt fint, den blir vel brukt i en sportsbil med twin, effekt der vet jeg ikke. Problemet her er, som du sikkert skjønner, plassen. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
and Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Finnes trim å få til 2.5litern. Contour er den nordamerikanske utgaven av Mondeo mk1 og 2. http://www.batinc.net/contour.htm FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
Guest El Chêfe Posted December 24, 2005 Posted December 24, 2005 Forsterk alt som kan forsterkes, dvs ventiler, råder, kamaksling, stempler, topp og hele den smørja der. Selvfølgelig dette vil jo medføre litt arbeid men da får du shina opp motoren fra bunnen av og da vet du at du ikke har noen svake punkter som ryker med jevne mellomrom. Sleng på Turboen og god fornøyelse. Selvfølgelig dette vil medføre ett vannvittig bensinforbruk hvis du liker å klemme litt på gassen Og som de andre gutta sier, det er trangt i v6 motorrommet. Du må ha noen kreative løsninger for å få alt til å klaffe på første forsøk Det beste er egentlig å satse på en 1.8 eller en 2 liter som gjerne har turbo fra før og skru den opp til ett nytt nivå. Eller så kjøper du en 1.8 liter, og borrer opp til 2 liter og henter ut videre derfra, det anbefalte en jeg kjenner.
Cmito Posted December 25, 2005 Posted December 25, 2005 Eller så kjøper du en 1.8 liter, og borrer opp til 2 liter og henter ut videre derfra, det anbefalte en jeg kjenner. Hva var så bra med det? 93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil) 00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc 86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.
Guest ST200evil Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 skaff en st200 motor fra gedsted.. 200hk, og begynn på den i stede.. ikke no prob med turbo på dem .. bare legg den "under" bilen..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now