WingDude Posted February 3, 2004 Posted February 3, 2004 Billigste orginalbil er nok en 2wd sedan, fåea fra 70-80k, men da er de ikke strøkne.En bra escort cosworth må du nok borti 200k for å få.
Fordman Posted February 4, 2004 Posted February 4, 2004 Hvorfor er det så stor forskjell i pris på Sierra Cosworth og Escort Cosworth av samme årgang? [21' Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line] [12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk] [06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016] [05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016] [06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015] [13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn --> solgt mai 2015] [03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013] [03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009] [98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007] [92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006] [93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert 2002]
WingDude Posted February 4, 2004 Posted February 4, 2004 Du misforstår, sierra 2wd og escorten blei ikke produsert samtidig, escorten kom i 93, mens 2wd sedan kom i 88.
and Posted February 4, 2004 Posted February 4, 2004 Hvorfor er det så stor forskjell i pris på Sierra Cosworth og Escort Cosworth av samme årgang? Sierra 4WD er eldre enn erstatteren Ecos.Sierra Coss kan være en CL. Ecos er orginal vare. Ikke mye CL der... FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
Panza Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 Du kan få vingebiler ned i 20-30 tusen også... men da trengs det litt før den er noe særlig kjørbar.
Anders Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 Hvorfor er det så stor forskjell i pris på Sierra Cosworth og Escort Cosworth av samme årgang? Er jo mye penere utsene og at kjøre egenskapen er bedre.. de er altså mer påkostet 8) Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
pez Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 Du kan få vingebiler ned i 20-30 tusen også... men da trengs det litt før den er noe særlig kjørbar. Da må det vel være vrak da??? Har ikke sett vingebiler så billig....... jo forresten, kun en og den var ikke tollet og måtte i giggen pluss mer pga en skade.
WingDude Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 Du kan få vingebiler ned i 20-30 tusen også... men da trengs det litt før den er noe særlig kjørbar.Kan ikke være orginal-bil du prater om, i så fall må den være så skadet at den ikker er kjørbar
Panza Posted February 12, 2004 Posted February 12, 2004 Det var en orginal vingebil. Men den var "litt" sliten. Den trengte minimum ny clutch og fire hjullager + kanskje ny lakk. Jeg tror den var kjørbar etter det... Har ikke sett den selv men.
WingDude Posted February 12, 2004 Posted February 12, 2004 Tror selgeren må ha vært enormt lei av bilen da, eller ikke ha snøring på prisnivå, eller ha plenty med gryn. Den summen gjenspeiler på ingen måte prisnivået på vingebiler nå om dagen.
Panza Posted February 13, 2004 Posted February 13, 2004 Ja, den var fortolla. Han var nok lei av bilen. Men vi må nok bare innse at Cosworth-bilene ikke selges for det de en gang gjorde. Naturlig nok..
Guest dølle Posted February 13, 2004 Posted February 13, 2004 Har sett Scorpio Cosworth nede i 50,000 kr for ferdig fortollede biler. billig :wink:
Anders Posted February 13, 2004 Posted February 13, 2004 hadde det vært en sedan vi snakket om så kunne jeg kanskje forstå at prisen var nedi det nivået.Men det virker som den gamle vingebilen står høyere i verdi. Jah hvor ofte ser du en orginal vinge bil? nesten aldri.. spesielt her på vestlandet :cry: Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest Compom Posted February 13, 2004 Posted February 13, 2004 hadde det vært en sedan vi snakket om så kunne jeg kanskje forstå at prisen var nedi det nivået.Men det virker som den gamle vingebilen står høyere i verdi. Jah hvor ofte ser du en orginal vinge bil? nesten aldri.. spesielt her på vestlandet :cry: hehe... og her i Larvik er vi bortskjemt med to! Pluss en hel haug med Escort Cosworth var det her en stund og... Var veldig mye bra biler i larvik ifjor!
pez Posted February 13, 2004 Posted February 13, 2004 Ja, den var fortolla. Han var nok lei av bilen. Men vi må nok bare innse at Cosworth-bilene ikke selges for det de en gang gjorde. Naturlig nok.. Da skulle du kjøpt den med gang for det kunne du umulig ha tapt penger på i så fall. Vingebilen har steget(/stiger?) i pris den senere tiden så vidt jeg har forstått!
Guest ykarlsen Posted February 13, 2004 Posted February 13, 2004 Om ti-femten år er prisen på orginalbiler på "bra" nivå igjen......... :roll:
Panza Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 Jeg skulle gjerne kjøpt den jeg Pez, men jeg hadde ikke penger da.... Som vanlig.
Guest CossieX Posted May 31, 2004 Posted May 31, 2004 Hva ligger prisen på uorginal sedan fra 88 da?Bra bygget riktignok!??? Prøvd å titte litt selv, men virker som at prisen på orginal og uorginal Cossie nesten er lik!
frode Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 jo den er vel egentlig temmelig lik ja. samma det vel, så lenge du har cosworth-motor. den er ihvertfall ikke bygd opp av en cl men en fin cosworth kan du få for rundt 100000 temmelig fin. så en på forsiden av et blad til 90000. den hadde den pene mørkerøde fargen, hvite 17" integral a2-felger, ellers helt original. den hadde gått 200000 da, men toppen var netopp overhalt... '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Ford_Sierra_Sedan Posted June 2, 2004 Posted June 2, 2004 Det holder vel på og bli flere og flere vingebiler her til lands.. er fortsatt sjeldne men det blir importert en god del biler nå om dagen. Skal du ha en bra vingebil her til lands er vel prisen rundt 150.000 eller no... Original da seff. Er en god del billigere og importere.. En slektning av meg har 3 strøkne vingebiler. En hvit,svart og en blå.
frode Posted June 2, 2004 Posted June 2, 2004 ja, vingebilene blir vel bare dyrere og dyrere, men det virker som sedanene blir billigere og billigere. er det samme motoren som står i 2wd sedan som i vingebilen? '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Ford_Sierra_Sedan Posted June 2, 2004 Posted June 2, 2004 Enig md dg der frode... Ja tror det er samme motoren ja.. Er 99.9% sikker... Noen som vet helt sikkert her??
fordcosworth Posted June 2, 2004 Posted June 2, 2004 Kjøpte selv en orginal sedan med 200 motor, portet, pianotråd i toppen, betalte 60000, ikke strøken men... Litt rust i en hjulbue. Men har byttet diff, overhalt girkasse, gjort div andre småting. Har nettopp bestilt Avo, 3bar map, KN luftfilter, stabstag bak, dumpventil, alt i alt kom det på under 80000, ikke så helt galt... Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now