Jensrud Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Jeg skal bygge IS turbo. Jeg har en 93 CLX, sedan. Hva trenger jeg av deler? Hvor mye kan jeg lade på klin org is motor, og hvor mye hk vil det bli? Dere IS turbo gutta, dere kan det her MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Er vel DOHC motor i en 93mod clx??? ikke is..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 IS er vell en generel beskrivelse av injection, altså EFI også... er nokk en dohc det skall bygges på, og den ble levert med efi, så at han kaller det for en IS er vell kanskje ikke så ulogisk En av de beste dohc turbo personene er vell møffe, han forskrudde dansken som henger innpå her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jensrud Posted December 20, 2005 Author Share Posted December 20, 2005 Neineinei... altså, jeg skal jo bytte ut motoren da.. Det stemmer at det er DOHC i min ja. Det stemmer ikke at det er DOHCEn som skal bygges på Skal bytte DOHCen i IS, montere turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vecon Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Hei kommer fra skien jeg og skal gjøre akkurat det samme , skaff deg en turbo manifold , en turbo gjerne en t 25 eller noe , jeg synes det er best og få tidelig lade trykk . Så trenger du slanger , og gjerne en inter coler , fra en cosworth eller noe . Olje slange til turbo , ta olje fra olje skrue n og legg retur i bunn panne eller noe , lage en nippel , ville kjørt max 0 , 4 . Men få deg en form for tilleg sprut og gjerne en annen topp paking . Har bare lært av andre her på forumet , dere andre får komme med mer Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 jeg har cossie 4x4 cooler til salgs... pm visst d er int... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 skaff deg andre bolter til toppen, (12,9), Audi S4 dyser, t3 turbo og en cossie 4x4 IC.. og turbomanifold da seff....har du just bensinregulator kan du kjøre hvertfall 1,5bar.. jeg kjørte 1,5bar påBiltema toppakning.. funka helt fint.. så bare lad ivei.. men pass på tenningsbank.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fordmannen Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 når vi er inne på is turbo.. jeg driver med trykkbrytere og ekstra dyser.. hvor er mest normalt og montere trykkbryterene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 enten i røret mellom ic og spjeld.. eller i org utak på innsug.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 IS er vell en generel beskrivelse av injection, altså EFI også... er nokk en dohc det skall bygges på, og den ble levert med efi, så at han kaller det for en IS er vell kanskje ikke så ulogisk En av de beste dohc turbo personene er vell møffe, han forskrudde dansken som henger innpå her hehe.. tjaaaa. men endnu en er blevet tabt til den mørke side af kraften. sørgeligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 hehe.. tjaaaa. men endnu en er blevet tabt til den mørke side af kraften. sørgeligt. må være litt internasjonalt og vettu, kjedli visst det hadde vært 210% reint norsk forum bare, utveksling av kunskaper,linker osv osv.. syns det er fint med litt forandring.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 (edited) hehe.. tjaaaa. men endnu en er blevet tabt til den mørke side af kraften. sørgeligt. Her i Norge kaller vi det "å ta til fornuft"... For uinnvidde, ble dette kanskje litt internt. Denne forskrudde dansken er o stor tilhenger av DOHC-turbo, jeg for min del har kjørt OHC IST et par år, og har veeeldig dårlig tro på å banke turbo på en motor med margarin-topp (aluminium) og flagrende toppakninger og ventilstyringer.... Edited December 21, 2005 by Leo Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 nei det er vell bedre med utslitte kammer og løfterehørte eg noen si orde tikk tikk ventil tikk RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lille rudi Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Eg å ein kompiss mekka sammen turbo på hans bil, hadde kun 4x4 ic, tenningsforskyver og støreebensintrykregulator. Første omgang prøvde vi med kobber pakking, de halt ikke. Blei for myje trykk i vann systemet. Pga de holt ikke tett. Sprengde 2 vann slanger, så fekk eg hjem grp-a toppakning å dreia av 1mm av stempla. Han har kjørt nå i nesten 3 månader på 0.7 bar, har ei lita pingle snurre. Men fy så de virker , dette har kosta han ikke ein fot og ein arm. Trenger ikke kosta allverdens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 jeg kosta jo på min motor ca 900kr.. (800 for dyser) og biltema toppakning til 90kr.. ladet 1,7 på det meste og hadde det jævelig morro godt over 200hk og billig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Trykkbryter kobles best på innsuget. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fordmannen Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 hvor på innsuget da? Jeg skal montere 2. borre og lage nye hull da eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 helt enkelt, så kan du sette de FØR innsuget Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fordmannen Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 ja OK! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 (edited) Her i Norge kaller vi det "å ta til fornuft"... For uinnvidde, ble dette kanskje litt internt. Denne forskrudde dansken er o stor tilhenger av DOHC-turbo, jeg for min del har kjørt OHC IST et par år, og har veeeldig dårlig tro på å banke turbo på en motor med margarin-topp (aluminium) og flagrende toppakninger og ventilstyringer.... hehehehehehehehe skulle vært en egen topic her på konge komentarer! Edited December 22, 2005 by Garnes Racing TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now