Jump to content

Is Turbo.


Jensrud

Recommended Posts

IS er vell en generel beskrivelse av injection, altså EFI også...

er nokk en dohc det skall bygges på, og den ble levert med efi, så at han kaller det for en IS er vell kanskje ikke så ulogisk ;)

 

En av de beste dohc turbo personene er vell møffe, han forskrudde dansken som henger innpå her :P

Link to comment
Share on other sites

Hei :) kommer fra skien jeg og skal gjøre akkurat det samme , skaff deg en turbo manifold , en turbo gjerne en t 25 eller noe , jeg synes det er best og få tidelig lade trykk .

 

Så trenger du slanger , og gjerne en inter coler , fra en cosworth eller noe . Olje slange til turbo , ta olje fra olje skrue n og legg retur i bunn panne eller noe , lage en nippel , ville kjørt max 0 , 4 . Men få deg en form for tilleg sprut og gjerne en annen topp paking . Har bare lært av andre her på forumet , dere andre får komme med mer :D

Link to comment
Share on other sites

skaff deg andre bolter til toppen, (12,9), Audi S4 dyser, t3 turbo og en cossie 4x4 IC.. og turbomanifold da seff....

har du just bensinregulator kan du kjøre hvertfall 1,5bar.. ;)

 

jeg kjørte 1,5bar påBiltema toppakning.. funka helt fint.. så bare lad ivei.. ;) men pass på tenningsbank..

Link to comment
Share on other sites

IS er vell en generel beskrivelse av injection, altså EFI også...

er nokk en dohc det skall bygges på, og den ble levert med efi, så at han kaller det for en IS er vell kanskje ikke så ulogisk ;)

 

En av de beste dohc turbo personene er vell møffe, han forskrudde dansken som henger innpå her :P

 

 

hehe.. tjaaaa. :wacko: :wacko: men endnu en er blevet tabt til den mørke side af kraften. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: sørgeligt. :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

hehe.. tjaaaa. :wacko: :wacko: men endnu en er blevet tabt til den mørke side af kraften. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: sørgeligt. :lol: :lol: :lol:

 

 

må være litt internasjonalt og vettu, kjedli visst det hadde vært 210% reint norsk forum bare, utveksling av kunskaper,linker osv osv.. syns det er fint med litt forandring..

Link to comment
Share on other sites

hehe.. tjaaaa. :wacko: :wacko: men endnu en er blevet tabt til den mørke side af kraften. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: sørgeligt. :lol: :lol: :lol:

Her i Norge kaller vi det "å ta til fornuft"... :D

 

 

For uinnvidde, ble dette kanskje litt internt. Denne forskrudde dansken er o stor tilhenger av DOHC-turbo, jeg for min del har kjørt OHC IST et par år, og har veeeldig dårlig tro på å banke turbo på en motor med margarin-topp (aluminium) og flagrende toppakninger og ventilstyringer.... :D

Edited by Leo

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest Lille rudi

Eg å ein kompiss mekka sammen turbo på hans bil, hadde kun 4x4 ic, tenningsforskyver og støreebensintrykregulator. Første omgang prøvde vi med kobber pakking, de halt ikke. Blei for myje trykk i vann systemet. Pga de holt ikke tett. Sprengde 2 vann slanger, så fekk eg hjem grp-a toppakning å dreia av 1mm av stempla. Han har kjørt nå i nesten 3 månader på 0.7 bar, har ei lita pingle snurre. Men fy så de virker :) , dette har kosta han ikke ein fot og ein arm. Trenger ikke kosta allverdens.

Link to comment
Share on other sites

Her i Norge kaller vi det "å ta til fornuft"... :D

For uinnvidde, ble dette kanskje litt internt. Denne forskrudde dansken er o stor tilhenger av DOHC-turbo, jeg for min del har kjørt OHC IST et par år, og har veeeldig dårlig tro på å banke turbo på en motor med margarin-topp (aluminium) og flagrende toppakninger og ventilstyringer.... :D

 

hehehehehehehehe :D skulle vært en egen topic her på konge komentarer! :lol:

Edited by Garnes Racing

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...