Jump to content

Recommended Posts

Posted

hvilke topper passer til hvilke blokker? er det slik at både 200 og 205 blokka er like i innfestningen til toppen, eller er det forskjel på dette?

Guest ST200evil
Posted

disse er like og passer overens på alle motorene..

Posted

grønn: 4x4 sierra (200 blokk)

Rød : 2wd sierra (205 blokk)

blå: escort (200 blokk)

sort/hvit : escort med T025 turbo (200 blokk)

 

rett meg om eg tar feil :D

Posted

hvilke topper og blokker er det som tåler mest gamp.

har ein 4x4 topp på hand, skal kjøpe denne, men er usikker på hvilken blokk eg evt skal kjøpe.. er takknemleg for hjelp.

 

skal ha ca 400 hk som skal HOLDE. motor skal med tiden ned i en escort mk1/2 eller noe annet tøft..

Posted

200 blokk er sterkere enn 205 blokk, men toppen må nok bearbeide før du når 400 hk, det samme gjelder blokken.. 4x4 topp har større vann og olje kanaler??

Posted
200 blokk er sterkere enn 205 blokk, men toppen må nok bearbeide før du når 400 hk, det samme gjelder blokken.. 4x4 topp har større vann og olje kanaler??
Blokka trenger da ingen bearbeiding for den effekten, det strides også om porting er nødvendig, selv om ingen jeg vet om har passert 400 uten porting.
Posted

eg har ikke det nei, men søk litt, så finner du nok svar, det som eg ville gjort er, lavkomp stempler, wrc pakninger, ballansert veiv, forsterket stempel staker, sterkere rådelagre, kraftigere oljepumpe og bensinpumpe.

 

nye kammer BD 14?? turbogrenrør, modifisert innsug og max portet topp..

 

samt bensindyser, mapsensor, chip og eksos, så bremset den.. :D

 

sikkert noe eg har glemt..

Posted

Disse modifiseringene er strengt tatt unødvendig hvis det er kun effekten man er på jakt etter. Std stempler, 4x4 innsug, siemens dyser, større turbo luftfilter og eksos, + de vanlige tinga, er nok til å passere 400 hvis turboen gir nok luft.

Guest Ford Gnomen
Posted

Avhengig om du kjøper brukt eller nytt og hvor du handler, men rundt 20-30.000,-

Posted

kommer til å kjøpe nytt når det gjelder stempler (overdim)

blokka skal borres opp til overdim for å eliminere riper osv. veiv, råder og stempler skal balanseres osv.

er lei av å kjøpe brukte motordeler som ikkje er i bra stand, så skal eg bygge meg ein motor skal det gjøres ordentlig..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...