kikk0 Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 hvilke topper passer til hvilke blokker? er det slik at både 200 og 205 blokka er like i innfestningen til toppen, eller er det forskjel på dette?
Guest ST200evil Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 disse er like og passer overens på alle motorene..
kikk0 Posted December 16, 2005 Author Posted December 16, 2005 hvordan er det med dei forskjellige fargene på toppene da?
D.Toft Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 grønn: 4x4 sierra (200 blokk)Rød : 2wd sierra (205 blokk)blå: escort (200 blokk)sort/hvit : escort med T025 turbo (200 blokk) rett meg om eg tar feil
kikk0 Posted December 16, 2005 Author Posted December 16, 2005 hvilke topper og blokker er det som tåler mest gamp.har ein 4x4 topp på hand, skal kjøpe denne, men er usikker på hvilken blokk eg evt skal kjøpe.. er takknemleg for hjelp. skal ha ca 400 hk som skal HOLDE. motor skal med tiden ned i en escort mk1/2 eller noe annet tøft..
D.Toft Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 200 blokk er sterkere enn 205 blokk, men toppen må nok bearbeide før du når 400 hk, det samme gjelder blokken.. 4x4 topp har større vann og olje kanaler??
kikk0 Posted December 16, 2005 Author Posted December 16, 2005 toppen skal portes ja.har du noe eksakte spesifikasjoner for å nå 400hk?
WingDude Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 200 blokk er sterkere enn 205 blokk, men toppen må nok bearbeide før du når 400 hk, det samme gjelder blokken.. 4x4 topp har større vann og olje kanaler??Blokka trenger da ingen bearbeiding for den effekten, det strides også om porting er nødvendig, selv om ingen jeg vet om har passert 400 uten porting.
D.Toft Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 eg har ikke det nei, men søk litt, så finner du nok svar, det som eg ville gjort er, lavkomp stempler, wrc pakninger, ballansert veiv, forsterket stempel staker, sterkere rådelagre, kraftigere oljepumpe og bensinpumpe. nye kammer BD 14?? turbogrenrør, modifisert innsug og max portet topp.. samt bensindyser, mapsensor, chip og eksos, så bremset den.. sikkert noe eg har glemt..
WingDude Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Disse modifiseringene er strengt tatt unødvendig hvis det er kun effekten man er på jakt etter. Std stempler, 4x4 innsug, siemens dyser, større turbo luftfilter og eksos, + de vanlige tinga, er nok til å passere 400 hvis turboen gir nok luft.
kikk0 Posted December 16, 2005 Author Posted December 16, 2005 er ute etter ca 400 holdbare og kjørbare hester. hvor mye vil det koste ca?
Guest Ford Gnomen Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Avhengig om du kjøper brukt eller nytt og hvor du handler, men rundt 20-30.000,-
kikk0 Posted December 16, 2005 Author Posted December 16, 2005 kommer til å kjøpe nytt når det gjelder stempler (overdim)blokka skal borres opp til overdim for å eliminere riper osv. veiv, råder og stempler skal balanseres osv.er lei av å kjøpe brukte motordeler som ikkje er i bra stand, så skal eg bygge meg ein motor skal det gjøres ordentlig..
armani Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 www.rs-motorsport.no , www.cosworth.no <- sjekk priser der. 2wd sierra cosworth
rscosworth Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 skal du gjøre det SKIKKELIG så få alt gjordt av en motorbygger - Jens Hannestad.http://www.jenspeed.no - da får du det du trenger. er no bull der i gården. skikkelig trivelig mann som hjelper med alt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now