Guest jmmk Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 hei!jeg har kjøpt meg en scorpio, det som er problemet er: når jeg setter den i "drive" da stopper den, det samme gjelder revers... når jeg har fått den framover, da lugger den litt i en viss fart, ellers går den greit. tomgangen er en smule høy. kan noen hjelpe meg? :roll:
WingDude Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Høy tomgang, men allikvel stopper den ? Er det når du holder igjen på bremsen da ? Hvis du bare setter den i drive, så stopper den uansett ?Hva skjer hvis du kjører og så stanser helt opp mens den står i drive, stopper den da ? Dette skjer ikke bare når den er kald eller ?
Guest jmmk Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 det skjer tilogmed når jeg har kjørt mange mil... når noen går ut av bilen og jeg setter den i park, er det høy tomgang, når jeg skal kjøre igjen og setter den i drive, da stopper hele motoren... viss jeg gir masse gass så går det greit. den humper liksom når jeg ikke gasser og den står i drive...
Count Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Kan den justeres da..? Trodde Motorstyringa tok seg av det på biler med EECiv... 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Count Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 Ja, 2.4 og 2.9 erstattet 2.8 i 87.Begge har det sprutet.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest jmmk Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 hva er det dere snakker om? jeg har fylt på kondensfjerner, da ble den værre..... kan det være noe elektrisk?
Count Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 At tomgangen blir justert elektronisk av motorstyringa. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
WingDude Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 Er rimelig sikker på at tomgangen er justerbar, enten med en vanlig justering, eller med litt "juks"
Count Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 Hehe...På Cosworthen min er det en bitteliten skruen som "holder tilbake" gassvaieren ved innfestinga på spjeldet. Skulle det vært justerbart på min innbiller jeg meg at det måtte ha blitt her. Men han her hadde jo for høy tomgang da. Er det ikke noe slags automatchock, eller en tomgangsregulator som skulle vært rensa/overhalt/sett på/bytta ut da? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest jmmk Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 hei! jeg har hatt bilen på verksted og problemet var : totalt feil tenning ! de har nå stilt den riktig. + grunnjustert gasspjeldåpning.....
Count Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 ?! Jente med Scorpio! Det var i sannhet en gledelig overaskelse! Men hva i all verden er det for en hjemmeside? Chessregistrering? Fint du fikk ordna bilen din igjen da. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest jmmk Posted January 31, 2004 Posted January 31, 2004 hehe, ja du sjekka siden .. det er en chessregg-side jeg styrer litt med. :oops: har selvfølgelig en granada i garasjen også... :wink:
Count Posted January 31, 2004 Posted January 31, 2004 ......... Har ingen andre ord enn, tøft!Men jeg må innrømme at jeg hadde satt mer pris på om du hadde lagt ut bilder av bilen din istedet for å styre med ei Chess side.. Her er min ihvertfall:http://www.stud.ntnu.no/~nicolaii/Cosworth Litt lortete, men ellers grei. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest jmmk Posted February 1, 2004 Posted February 1, 2004 hallo! tok å la til min hjemmeside også nederst! der det står wroom, er det bilde av motoren.. ellers er det bilde av granadaen i "fotoalbumet" ellers skal jeg ta bilde av scorpioen når snøen blir litt mere "borte"... :wink: (skulle hatt sånne felger som du dah, hehe.. :oops: )
Guest jmmk Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 jeg får ikke starta! :roll: og det MED lader koblet til batteriet, og det lukter bensin..... bilen gikk igår.... jeg "gasser" ikke, for da starter den ivertfall ikke..!
Guest dølle Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 Går bensinpumpa?-Er ikke ett bensinfilter som er tett?
Guest jmmk Posted February 14, 2004 Posted February 14, 2004 pluggene var våte.... det var problemet! og det er problemet også, for vist bilen ikke starter etter 4-5 "vriommer" med nøylen, så blir pluggene våte og de må tørkes! da starter den som et skudd! for mye bensin altså.... men har prata med noen og det er vist bare sånn scorpioer er... har i motorvarmen og den har startet med en gang da.
Recommended Posts