Guest Michal Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 jeg har tenk til å plugge hullet til dump ventilen og kjøre uten noe dump ventil. det jeg lurer på er da, hva gjør man med den vakum slangen som går fra dump ventilen til innsuget? må man plugge den føleren på innsuget? eller er det bare å sette på vakumslangen til turbo trykksmåleren der?
turboole Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 det er bare å plugge den eller sett på en måler dær.
Åshøgda-raceway Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 du kan enten plugge den igjen eller sette den til turbotrykkmåleren
Ronny Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Er det ekko hær? 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Guest Michal Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 ok, greit med litt ekko noen som har noen erfaringer fra å kjøre uten ventilen på da??har misstanke om at det suges falsk luft gjennom den. derfor jeg skal plugge den.
turboole Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Sliter nok litt mer på turboen men kommer jo selfølgeli ann på ladetrykk osv
rscosworth Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 lyden blir enormt mye grommere vi er ikke plaga med fusking grunnet falskluft på bilene våre pga vi kjører map-styrt innsprøytning. ulempen er jo at man drar inn UFILTRERT luft, evt mister litt luft.
bige Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 ok, greit med litt ekko noen som har noen erfaringer fra å kjøre uten ventilen på da??har misstanke om at det suges falsk luft gjennom den. derfor jeg skal plugge den. Suge luft gjennom en trykk av lastnings ventil ? Den sitter jo på trykk siden ikke suge siden ..Eneste du oppnår med og fjerne den er og få en turbo som sliter . Og du får mye seinere lade trykk når du girer . Og tenker du på att styre slangen har vakum og holder den oppe , er det helt riktig , til du begynner og kjøre og vakumet i innsug blir så lite att fjæra inne i ventilen lukker den .
Guest sedan88 Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 jeg har og lyst og ta vekk min da den dumpen jeg har sitter på orginalplasseringa til orginaldumpen eller hva det er for noe, noen som har en sånn orginal dump liggende`?(den lille svarte) er drit lei dump ventil lyden..
Guest Komfort Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 (edited) jeg har og lyst og ta vekk min da den dumpen jeg har sitter på orginalplasseringa til orginaldumpen eller hva det er for noe, noen som har en sånn orginal dump liggende`?(den lille svarte) er drit lei dump ventil lyden.. sett heller inn en resirk dump !!! den dumper lufta inn i turboen igjen! (samme som originalt)lyden du snakker om som, uten dump, det er turboen som ber om nåde Edited December 10, 2005 by Komfort
Leo Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Det finnes oppgraderte resirkuleringsdumper å gå kjøpt. Vil du ha stille giringer er det stort sett eneste veien å gå. Kjører du uten dump vil turboen som tidligere nevnt, si høyt og tydelig fra hva den synes om det... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest sedan88 Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 på gamle wolfen min så det sånn ut : http://photobucket.com/albums/a300/sedan88...rent=wolf12.jpg og den skulle det være 280gamper orgianalt i og skal vedde på etter og ha prøvd litt forskjellig at det var i overkant av 300gamp i hvertfall med oppsettet på den, og det var ikke noen rare lyder som kom fra turboen der, når jeg girte var det ikke sjangs og høre den en gang, kun et lite piff om jeg dro bilen skikkelig ut på nye bilen min er det sånn http://photobucket.com/albums/a300/sedan88...nt=DSCF0020.jpg men mangler en sak på ic der ser jeg som var på wolfen kan jeg ikke bare bytte ut dumpen min med en slik svart en som på wolfen og slippe plyssj lyden? (sorry litt offtopic kansje)
tommy w Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 sedan88: hvis du bare setter på en org. dump vil du selvsagt fortsatt få lyd da den slipper ut i det fri. Du må bytte slange mellom turbo og luftfilter til en org. og så koble dumpen innpå der. Da vil du få ett lite pusj som du hadde i wolfen din. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest Michal Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 sedan88: jeg har den orginale retur dumpventilen du ser etter.kunne byttet inn den med dump ventilen du vil kvitte deg med. hvis du holder til i nærheten av oslo/akershus. orker ikke sende den norge rundt.
Guest Michal Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 hvis du vil kvitte deg med denn dump lyden så må du sette på orginal luftfilter boksen og sette på den orginale retur ventilen. da kommer det minimalt med lyd ved giring. hører bare litt at turboen bremser ned men ikke sånn som med dump ventilen.
Guest chris_2wd Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 jeg har kjørt uten domp... funket fint d men 1.6 i lade trykk.. blir stili lyd da hehe men sliter en del på turbon ja.. men har ikke merka no betydelig enda... men kjøm ann på ladetrykke å turbon som står på bilen ville jeg tru..
Guest Michal Posted December 19, 2005 Posted December 19, 2005 bilen min kjører på 1,1 til vanlig men bilen har bestemt seg for å lade 0,7 bar sånn plutselig så tror ikke belastningen på turboen er vel ikke så stor uten dump`en da ville jeg tro.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now