Jump to content

Hvor Mye Koster Deler Og Mapping For 400hk ?


Panza

Recommended Posts

- 400hk fordi noen ba om ca 400hk :)

- Momentet får bli det det blir.

- GT turbo som klarer 420hk eller noe slik.

- Har du ryki drivaksler og framdiff ved vanlig kjøring ? Dvs uten noe rally-start ?

- På bilen min er det oppgradert både det ene og det andre ja, men det her er ikke den bilen. Men selvsagt blir det AP her også. Understell er ikke bestemt enda.

 

Med gt turbo blir det mye nm lavt nede = drivverk killer.

 

Ja, drivaksler har jeg ryki i brå sving på 2. gir og ved starter. Fremdiff har jeg tatt da jeg sparka litt clutch i en sving (tørr asvalt), på 2. det også

Link to comment
Share on other sites

Du gjør deg selv en tjeneste hvis du begrenser max dreiemoment, 400hk og 400Nm er mye mye mer holdbart enn 400 hk og 520Nm.

Der nesten 100000kr i forskjell å få driverket til å tåle 520Nm framfor 400Nm. Tenk på det!

 

Du sier noe der..... Det høres ut som en bra plan.

Jeg trodde at drivverket holdt så lenge en ikke drev med burn-outs, men så feil kan en tro.

Må ha en eller annen slags boost-controller da, så en får akkurat passe turbotrykk (og medfølgende moment) hele veien.

Eller har folket noen bedre ideer som begrenser momentet ?

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette er til "kunde" så ville jeg heller ha segt til han at han skal ha en bra grønndyse sats, og heller legge pengene i bremser og understell.

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
Du sier noe der..... Det høres ut som en bra plan.

Jeg trodde at drivverket holdt så lenge en ikke drev med burn-outs, men så feil kan en tro.

Må ha en eller annen slags boost-controller da, så en får akkurat passe turbotrykk (og medfølgende moment) hele veien.

Eller har folket noen bedre ideer som begrenser momentet ?

 

Du trenger en boost controller som er mapbar, dvs sette opp trykkurven for hele turtallsområdet.

 

eksempler er :

 

SECS S8 plug & play datasprut (innebygget boost controller)

 

http://www.s8ecu.co.uk/

 

eller den dyre, men lekre blitz SBC i-color boost controller +++++

 

http://www.blitz-performance.com/Blitz_SBC_iColor.htm

 

bare å velge og vrake :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...