Guest Magnus Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 - 400hk fordi noen ba om ca 400hk - Momentet får bli det det blir.- GT turbo som klarer 420hk eller noe slik.- Har du ryki drivaksler og framdiff ved vanlig kjøring ? Dvs uten noe rally-start ?- På bilen min er det oppgradert både det ene og det andre ja, men det her er ikke den bilen. Men selvsagt blir det AP her også. Understell er ikke bestemt enda. Med gt turbo blir det mye nm lavt nede = drivverk killer. Ja, drivaksler har jeg ryki i brå sving på 2. gir og ved starter. Fremdiff har jeg tatt da jeg sparka litt clutch i en sving (tørr asvalt), på 2. det også Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 orginal insug holder til 400hk i følge jens men etter det blir det tynt, er det jeg har fått høre fra han, men han vil anbefale og bytte, aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted December 27, 2005 Author Share Posted December 27, 2005 Du gjør deg selv en tjeneste hvis du begrenser max dreiemoment, 400hk og 400Nm er mye mye mer holdbart enn 400 hk og 520Nm. Der nesten 100000kr i forskjell å få driverket til å tåle 520Nm framfor 400Nm. Tenk på det! Du sier noe der..... Det høres ut som en bra plan.Jeg trodde at drivverket holdt så lenge en ikke drev med burn-outs, men så feil kan en tro.Må ha en eller annen slags boost-controller da, så en får akkurat passe turbotrykk (og medfølgende moment) hele veien.Eller har folket noen bedre ideer som begrenser momentet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 akkurat det må du ha ja. elektronisk boost kontroller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Hvis dette er til "kunde" så ville jeg heller ha segt til han at han skal ha en bra grønndyse sats, og heller legge pengene i bremser og understell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Du sier noe der..... Det høres ut som en bra plan.Jeg trodde at drivverket holdt så lenge en ikke drev med burn-outs, men så feil kan en tro.Må ha en eller annen slags boost-controller da, så en får akkurat passe turbotrykk (og medfølgende moment) hele veien.Eller har folket noen bedre ideer som begrenser momentet ? Du trenger en boost controller som er mapbar, dvs sette opp trykkurven for hele turtallsområdet. eksempler er : SECS S8 plug & play datasprut (innebygget boost controller) http://www.s8ecu.co.uk/ eller den dyre, men lekre blitz SBC i-color boost controller +++++ http://www.blitz-performance.com/Blitz_SBC_iColor.htm bare å velge og vrake :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now