Jump to content

Hvor Mye Koster Deler Og Mapping For 400hk ?


Panza

Recommended Posts

Hvor mye koster deler, porting og mapping for å få 400 hk i en Escort Coswort (92-modell) ?

 

Turbo

Intercooler

Eksos

Stempler

Lager

Toppakning, bolter etc

Bensinpumpe, dyser etc

 

Porting

Mapping (i benk m chip)

 

Kvalifiserte gjetninger anyone ?

Jeg kom til 68.000 (veldig grovt overslag).

Link to comment
Share on other sites

Drivverket bør vel oppgraderes også om man skal over ca 350 gamp? Da flyr pengene fort da :(

 

Priser skal ikke jeg gjette på, lar noen andre ta den delen;)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Girkassa må nok forsterkes på et eller annet vis også ja, men det blir et annet budsjett. I likhet med bremser og understell.

Det er jo mye småting som gjør at 1000-lappene flyr, jeg får se litt nærmere på det..

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort

Du trenger strengt tatt bare:

 

dyser: 4000kr

map: 1000kr

chip: 1500kr

gra toppakning: 1500kr

porting: 5000kr

turbo+ actuator: 12000kr

eksos: 7000kr

K/N: 600kr

 

da skal du være der!?

Link to comment
Share on other sites

Ehhh.... er det ikke litt smartere å begynne med bremser, drivverk, og understell da?? Er vel greit å holde seg på veien, og å kunne stoppe når det trengs..??

 

 

Bremser og understell er bra originalt. Man trenger ikke nødvendigvis mer stoppekraft hvis man øker effekten. Kommer an på kjørestil det.

Edited by triggerhappy

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

nei der må jeg si meg uenig med to siste innlegg.

 

hjulopphengsmessig duger ikke cosworth til 400hk. det er nok slapt opg mykt til 220hk, så ei dobling av det vil gi en bil med mye ubehagelig bodyroll og weightshifting ved vaksling mellom gass og brems.

 

prøv å dra ut tredje på strekke, slippe opp inn i sving og gi flatt halveis gjennom igjen, så skjønner du hva jeg mener...

 

p.s

ACR har den perfekte svingen for dette med sjikanen på storstrekka...

Link to comment
Share on other sites

Nå var det motoren jeg drev og vurderte pris på her da :) Det andre er et annet regnestykke. Jeg har finregna litt mer her nå og er oppe 87.000:

 

Turbo

Intercooler

Dump

Stempler

Eksos

Lager etc

Toppakning etc

Bensinpumpe etc

Dyser

Mapsensor

Plugger

Tannreim/strammer

Veivhusventilasjon

Porting

Mapping

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
400 hk på standard intercooler, Komfort?

 

innsuget bør vel også justeres litt, jenspeed selger bytte-innsug som flower 400 uten problem for 1300(?) kr....

 

obs! selfølgelig, glemte den og plugger......

Lista mi var med absolut minimum av hva du trenger for å teoretisk kunne nå 400hk.

Vet du hvor mye en original cooler er god for ??

Link to comment
Share on other sites

Drivverk er jo en ****** fordel å ha bra da.. Kan jo ikke kjøre en 400 hk bil som ligger på veien som en standar Escort 1,4i :S Litt drøyt sammenligna, men poenget er jo at drivverket burde jo prioriteres like mye som resten av bilen..

Men btw noen som veit hva en "Rs 500" intercooler er god for i hk?

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

400 hk?

 

Stempler 4000

Grådysesats 5000?

Balansering av motor 5000

Eksos 5000

2wd manifoild ?

-31 actuator 1000

Toppakning 1500

Plugger og litt småtteri...

 

Omlag 30000 og du har 400 hk....

 

T35 holder fint til 400. Samme med kammer, topp, råder og veiv....

 

Skal bygge ca 400 i min nå jeg, og det blir, inklusive overhaling pianotråd scwær Turbo, grenrør og WG, ca 30000.... Gode avtaler da men.. :)

Link to comment
Share on other sites

skal du ha 400 hk pga tallet eller skal du 400 hk som virker...

 

Jeg har 400 hk som jeg mener virker bra. Eller strengt tatt jeg har ikke bremset mere enn 397...

Har gjort noen småting siden den ble bremset så jeg har sikkert finni 3 hk til.

 

Orginal escort intercooler holder ihvertfall til 370.

 

Hvor mye moment vil du ha? Skal du ha en herrejøsses turbo som ikke kommer igang før på 45000 rpm ?

En 400 hk motor kan sikkert ha 400 forskjellige konfigurasjoner.

 

Med 400 hk og 520nm så ryker alt i driverket til ford. ALT. Det eneste jeg ikke har ødelagt er bak diffen, men det kommer vel.

 

Skulle jeg ha kostet på en motor nermere 100 kkr hadde jeg ikke nøyd meg med 400 hk faktisk. ihvertfall ikke med det utgangspunktet jeg har nå da.

 

Ang bremser og understell så har vel du oppgradert det har du ikke panza?

Ett must synes jeg, org er bra nok til 220 men ikke til 400.

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

45000 rpm var jo litt å ta i da.... :)

 

 

En ting som lønner seg: Prat litt rundt.... Finnes alltid noen som kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen... Og kjenner man noen kan man som oftest få gode priser. Lønner seg åsså å gjøre mest mulig sjøl...

Link to comment
Share on other sites

skal du ha 400 hk pga tallet eller skal du 400 hk som virker...

 

Jeg har 400 hk som jeg mener virker bra. Eller strengt tatt jeg har ikke bremset mere enn 397...

Har gjort noen småting siden den ble bremset så jeg har sikkert finni 3 hk til.

 

Orginal escort intercooler holder ihvertfall til 370.

 

Hvor mye moment vil du ha? Skal du ha en herrejøsses turbo som ikke kommer igang før på 45000 rpm ?

En 400 hk motor kan sikkert ha 400 forskjellige konfigurasjoner.

 

Med 400 hk og 520nm så ryker alt i driverket til ford. ALT. Det eneste jeg ikke har ødelagt er bak diffen, men det kommer vel.

 

Skulle jeg ha kostet på en motor nermere 100 kkr hadde jeg ikke nøyd meg med 400 hk faktisk. ihvertfall ikke med det utgangspunktet jeg har nå da.

 

Ang bremser og understell så har vel du oppgradert det har du ikke panza?

Ett must synes jeg, org er bra nok til 220 men ikke til 400.

 

 

hvordan oppsett kjører du med?

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

bedre og kjøpe ferdig :

RS500 cosworth engine, in 4WD trim, fully rebuilt, with motorsport 200 long studded block, polished and ported head, WRC head gasket, BD14 cams, WRC 8 injector inlet manifold and fuel rail, New T4 motorsport turbo, high torque exhaust manifold, high pressure oil pump with oil spray system, polished con rods, lightened and balanced crank, new water pump, big wing alloy sump, motorsport cam belt, New anti pump cam followers, Aero spec oil hoses, lightened and balanced fly wheel, AP paddle clutch , all new seals and bearings, 6800 pounds

Link to comment
Share on other sites

skal du ha 400 hk pga tallet eller skal du 400 hk som virker

......

Hvor mye moment vil du ha? Skal du ha en herrejøsses turbo som ikke kommer igang før på 45000 rpm ?

En 400 hk motor kan sikkert ha 400 forskjellige konfigurasjoner.

......

Med 400 hk og 520nm så ryker alt i driverket til ford. ALT. Det eneste jeg ikke har ødelagt er bak diffen, men det kommer vel.

 

Ang bremser og understell så har vel du oppgradert det har du ikke panza?

Ett must synes jeg, org er bra nok til 220 men ikke til 400.

 

- 400hk fordi noen ba om ca 400hk :)

- Momentet får bli det det blir.

- GT turbo som klarer 420hk eller noe slik.

- Har du ryki drivaksler og framdiff ved vanlig kjøring ? Dvs uten noe rally-start ?

- På bilen min er det oppgradert både det ene og det andre ja, men det her er ikke den bilen. Men selvsagt blir det AP her også. Understell er ikke bestemt enda.

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
- 400hk fordi noen ba om ca 400hk :)

- Momentet får bli det det blir.

- GT turbo som klarer 420hk eller noe slik.

- Har du ryki drivaksler og framdiff ved vanlig kjøring ? Dvs uten noe rally-start ?

- På bilen min er det oppgradert både det ene og det andre ja, men det her er ikke den bilen. Men selvsagt blir det AP her også. Understell er ikke bestemt enda.

 

Du gjør deg selv en tjeneste hvis du begrenser max dreiemoment, 400hk og 400Nm er mye mye mer holdbart enn 400 hk og 520Nm.

Der nesten 100000kr i forskjell å få driverket til å tåle 520Nm framfor 400Nm. Tenk på det!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...