cosworth540 Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Selger en helt ny Kent FR 33 med smidde løftere.Kammen passer til 2,0 OHC. Pris 2500.- Stig 90824974 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hooligan Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 komplett*? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 komplett*? Er dette en trim kam itilfelle hvor mye effekt økning ? Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest harleymannen Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Er dette en trim kam itilfelle hvor mye effekt økning ? Hei Litt info, en Kent FR33 kam blir definert som en Fast road/rally kam på 300/297 i Duration og et løft på 11,7 og 11,3. Knut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tracid Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Kammen gir ganske god effekt på orginal motor. Kan lønne seg å kjøpe justerbart kamdrev ved siden av. Også må man regne med en tomgang på rett over 1000rpm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted December 8, 2005 Author Share Posted December 8, 2005 komplett*? Komplett ny kam med løftere.Følger også med nye studs for justering av ventilene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lethyss Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Er dette noe å kjøre med på en ellers original motor? Bør skifte kam på min ganske snart, er vel rundt 1 mm slitekant på den Og hvor holder du til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted December 8, 2005 Author Share Posted December 8, 2005 Er dette noe å kjøre med på en ellers original motor? Bør skifte kam på min ganske snart, er vel rundt 1 mm slitekant på den Og hvor holder du til? Holder til på samme plass som deg ser jeg,Gjøvik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 bilen blir overhodet ikke kjørbar på til normalt bruk... må ha over 2500 for att det skal skje noe som helst.. bare spør Tracid.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted December 9, 2005 Author Share Posted December 9, 2005 bilen blir overhodet ikke kjørbar på til normalt bruk... må ha over 2500 for att det skal skje noe som helst.. bare spør Tracid.. Dette er bare pisspreik.Jeg hadde samme kammen i rallybilen min,og den hadde bra drag over hele registeret.Satt 2 dobble 45 Weber på den og grenrør.Grenrør og et grøvre eksosanlegg er et must hvis bilen skal bli mere kjørbar på lavere turtall.Vet ikke hva slags gasser dere brukte som ikke fikk bilen kjørbar under 2500 rpm,men jeg tipper den var orginal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lethyss Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Holder til på samme plass som deg ser jeg,Gjøvik.Aha, knall bilen blir overhodet ikke kjørbar på til normalt bruk... må ha over 2500 for att det skal skje noe som helst.. bare spør Tracid..Hmm, ok. Den er kjip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lethyss Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Dette er bare pisspreik.Jeg hadde samme kammen i rallybilen min,og den hadde bra drag over hele registeret.Satt 2 dobble 45 Weber på den og grenrør.Grenrør og et grøvre eksosanlegg er et must hvis bilen skal bli mere kjørbar på lavere turtall.Vet ikke hva slags gasser dere brukte som ikke fikk bilen kjørbar under 2500 rpm,men jeg tipper den var orginal.Det er vel ikke noe særlig å ha på min originale innsprut-motor da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted December 9, 2005 Author Share Posted December 9, 2005 Det er vel ikke noe særlig å ha på min originale innsprut-motor da?[/quote finnes en egen kam til Sierra IS motoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lethyss Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Ok, takker. Får jakte videre jeg da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 denne kammen egner seg vel greit: Description: KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO INJECTION Other Info: 1000-6250rpm .499" LIFT, 263deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS, CAM LUBE & TIMING DISC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lethyss Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 denne kammen egner seg vel greit: Description: KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO INJECTION Other Info: 1000-6250rpm .499" LIFT, 263deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS, CAM LUBE & TIMING DISC. Takker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Jeg kjører Kent FR34 på Is'n min, (en av flere trimdeler,) og den fungerer meget bra over hele registeret. Ordentlig kveik motor.Men jeg vet ikke hvordan FR 34 er i forhold til FR 33. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 @Lethyss. du finner denne kammen bla hos www.burtonpower.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted December 9, 2005 Author Share Posted December 9, 2005 Jeg kjører Kent FR34 på Is'n min, (en av flere trimdeler,) og den fungerer meget bra over hele registeret. Ordentlig kveik motor.Men jeg vet ikke hvordan FR 34 er i forhold til FR 33. FR 34 er vel litt kvassere enn 33 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Er dette noe å kjøre med på en ellers original motor? Bør skifte kam på min ganske snart, er vel rundt 1 mm slitekant på den Og hvor holder du til? hehe da er vi to, blir nok å kjøpe den kammen så jeg la info om her.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts