Jump to content

Recommended Posts

Posted
komplett*?

Er dette en trim kam itilfelle hvor mye effekt økning ?

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Guest harleymannen
Posted
Er dette en trim kam itilfelle hvor mye effekt økning ?

 

Hei

 

Litt info, en Kent FR33 kam blir definert som en Fast road/rally kam på 300/297 i Duration og et løft på 11,7 og 11,3.

 

Knut

Posted

Kammen gir ganske god effekt på orginal motor. Kan lønne seg å kjøpe justerbart kamdrev ved siden av. Også må man regne med en tomgang på rett over 1000rpm :P

Guest Lethyss
Posted

Er dette noe å kjøre med på en ellers original motor? Bør skifte kam på min ganske snart, er vel rundt 1 mm slitekant på den :P

Og hvor holder du til? :)

Posted
Er dette noe å kjøre med på en ellers original motor? Bør skifte kam på min ganske snart, er vel rundt 1 mm slitekant på den :P

Og hvor holder du til? :)

 

Holder til på samme plass som deg ser jeg,Gjøvik.

Posted
bilen blir overhodet ikke kjørbar på til normalt bruk... må ha over 2500 for att det skal skje noe som helst.. bare spør Tracid..

 

Dette er bare pisspreik.Jeg hadde samme kammen i rallybilen min,og den hadde bra drag over hele registeret.Satt 2 dobble 45 Weber på den og grenrør.Grenrør og et grøvre eksosanlegg er et must hvis bilen skal bli mere kjørbar på lavere turtall.Vet ikke hva slags gasser dere brukte som ikke fikk bilen kjørbar under 2500 rpm,men jeg tipper den var orginal.

Guest Lethyss
Posted
Holder til på samme plass som deg ser jeg,Gjøvik.

Aha, knall :)

 

 

bilen blir overhodet ikke kjørbar på til normalt bruk... må ha over 2500 for att det skal skje noe som helst.. bare spør Tracid..

Hmm, ok. Den er kjip. :(

Guest Lethyss
Posted
Dette er bare pisspreik.Jeg hadde samme kammen i rallybilen min,og den hadde bra drag over hele registeret.Satt 2 dobble 45 Weber på den og grenrør.Grenrør og et grøvre eksosanlegg er et must hvis bilen skal bli mere kjørbar på lavere turtall.Vet ikke hva slags gasser dere brukte som ikke fikk bilen kjørbar under 2500 rpm,men jeg tipper den var orginal.

Det er vel ikke noe særlig å ha på min originale innsprut-motor da?

Guest Lethyss
Posted

Ok, takker. Får jakte videre jeg da :)

Posted

denne kammen egner seg vel greit:

 

Description: KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO INJECTION

 

Other Info: 1000-6250rpm .499" LIFT, 263deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS, CAM LUBE & TIMING DISC.

Guest Lethyss
Posted
denne kammen egner seg vel greit:

 

Description: KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO INJECTION

 

Other Info: 1000-6250rpm .499" LIFT, 263deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS, CAM LUBE & TIMING DISC.

 

Takker :D

Posted

Jeg kjører Kent FR34 på Is'n min, (en av flere trimdeler,) og den fungerer meget bra over hele registeret. Ordentlig kveik motor.

Men jeg vet ikke hvordan FR 34 er i forhold til FR 33.

Posted

@Lethyss. du finner denne kammen bla hos www.burtonpower.com

Posted
Jeg kjører Kent FR34 på Is'n min, (en av flere trimdeler,) og den fungerer meget bra over hele registeret. Ordentlig kveik motor.

Men jeg vet ikke hvordan FR 34 er i forhold til FR 33.

 

FR 34 er vel litt kvassere enn 33

Posted
Er dette noe å kjøre med på en ellers original motor? Bør skifte kam på min ganske snart, er vel rundt 1 mm slitekant på den :P

Og hvor holder du til? :)

 

 

hehe da er vi to, blir nok å kjøpe den kammen så jeg la info om her..

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...