cosworth540 Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Selger en helt ny Kent FR 33 med smidde løftere.Kammen passer til 2,0 OHC. Pris 2500.- Stig 90824974
Cossiman Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Hooligan said: komplett*? Er dette en trim kam itilfelle hvor mye effekt økning ? Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Guest harleymannen Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 cossiman said: Er dette en trim kam itilfelle hvor mye effekt økning ? Hei Litt info, en Kent FR33 kam blir definert som en Fast road/rally kam på 300/297 i Duration og et løft på 11,7 og 11,3. Knut
Guest Tracid Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Kammen gir ganske god effekt på orginal motor. Kan lønne seg å kjøpe justerbart kamdrev ved siden av. Også må man regne med en tomgang på rett over 1000rpm
cosworth540 Posted December 8, 2005 Author Posted December 8, 2005 Hooligan said: komplett*? Komplett ny kam med løftere.Følger også med nye studs for justering av ventilene.
Guest Lethyss Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Er dette noe å kjøre med på en ellers original motor? Bør skifte kam på min ganske snart, er vel rundt 1 mm slitekant på den Og hvor holder du til?
cosworth540 Posted December 8, 2005 Author Posted December 8, 2005 Lethyss said: Er dette noe å kjøre med på en ellers original motor? Bør skifte kam på min ganske snart, er vel rundt 1 mm slitekant på den Og hvor holder du til? Holder til på samme plass som deg ser jeg,Gjøvik.
morty999 Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 bilen blir overhodet ikke kjørbar på til normalt bruk... må ha over 2500 for att det skal skje noe som helst.. bare spør Tracid..
cosworth540 Posted December 9, 2005 Author Posted December 9, 2005 morty999 said: bilen blir overhodet ikke kjørbar på til normalt bruk... må ha over 2500 for att det skal skje noe som helst.. bare spør Tracid.. Dette er bare pisspreik.Jeg hadde samme kammen i rallybilen min,og den hadde bra drag over hele registeret.Satt 2 dobble 45 Weber på den og grenrør.Grenrør og et grøvre eksosanlegg er et must hvis bilen skal bli mere kjørbar på lavere turtall.Vet ikke hva slags gasser dere brukte som ikke fikk bilen kjørbar under 2500 rpm,men jeg tipper den var orginal.
Guest Lethyss Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 cosworth540 said: Holder til på samme plass som deg ser jeg,Gjøvik.Aha, knall morty999 said: bilen blir overhodet ikke kjørbar på til normalt bruk... må ha over 2500 for att det skal skje noe som helst.. bare spør Tracid..Hmm, ok. Den er kjip.
Guest Lethyss Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 cosworth540 said: Dette er bare pisspreik.Jeg hadde samme kammen i rallybilen min,og den hadde bra drag over hele registeret.Satt 2 dobble 45 Weber på den og grenrør.Grenrør og et grøvre eksosanlegg er et must hvis bilen skal bli mere kjørbar på lavere turtall.Vet ikke hva slags gasser dere brukte som ikke fikk bilen kjørbar under 2500 rpm,men jeg tipper den var orginal.Det er vel ikke noe særlig å ha på min originale innsprut-motor da?
cosworth540 Posted December 9, 2005 Author Posted December 9, 2005 Lethyss said: Det er vel ikke noe særlig å ha på min originale innsprut-motor da?[/quote finnes en egen kam til Sierra IS motoren.
Guest zr50sl Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 denne kammen egner seg vel greit: Description: KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO INJECTION Other Info: 1000-6250rpm .499" LIFT, 263deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS, CAM LUBE & TIMING DISC.
Guest Lethyss Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 zr50sl said: denne kammen egner seg vel greit: Description: KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO INJECTION Other Info: 1000-6250rpm .499" LIFT, 263deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS, CAM LUBE & TIMING DISC. Takker
Fresh| Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Jeg kjører Kent FR34 på Is'n min, (en av flere trimdeler,) og den fungerer meget bra over hele registeret. Ordentlig kveik motor.Men jeg vet ikke hvordan FR 34 er i forhold til FR 33.
Guest zr50sl Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 @Lethyss. du finner denne kammen bla hos www.burtonpower.com
cosworth540 Posted December 9, 2005 Author Posted December 9, 2005 Fresh| said: Jeg kjører Kent FR34 på Is'n min, (en av flere trimdeler,) og den fungerer meget bra over hele registeret. Ordentlig kveik motor.Men jeg vet ikke hvordan FR 34 er i forhold til FR 33. FR 34 er vel litt kvassere enn 33
Guest zr50sl Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Lethyss said: Er dette noe å kjøre med på en ellers original motor? Bør skifte kam på min ganske snart, er vel rundt 1 mm slitekant på den Og hvor holder du til? hehe da er vi to, blir nok å kjøpe den kammen så jeg la info om her..
Recommended Posts