Jump to content

Foringer!*_*!

Recommended Posts

Guest ST200evil
Posted

montert powerflex på min og, komplet med gule foran, di store bak er gule mens resten bak er sort.. er ENORMT mye bedre en selv nye org cosworth foringer. ingen tvil! selv med stål innleg er coswort foringene mykere enn powerflex.. men kjøre man LILLA powerflex skal disse være "gate" versjon... disse er ikke så stive som di glue, røde eller sorte..

Posted
Jeg har komplett powerflex på mitt sedan understell. Er ENORM forskejll på disse og orginale... Skal man først bytte foringer så er det vel ingen grunn til å sett inn orginalt?

Leo: Powerflex er ekstremt mye hardere enn orginale bærebru foringer.

Hvor i himmelens navn har du dette fra?? Har du sett nærmere på de originale foringene i bruene bak på Cosworth? (Ikke vanlig Sierra)

Standard sierra har vanlige gummiforinger med vanlig innerhylse i stål. Disse er veldig myke, men veldig lette å få ut. Cosworth har foringer i bruene bak som har innerhylse - gummi - og ytterhylse. Foringen sitter altså stål mot stål i brua og er et helvete å få ut. I tillegg til å ha ytterhylse har disse foringene en låsing midt inni foringa, så det går ikke an å borre gjennom gummien heller. Innerhylsa kan ikke fjernes slik at man kunne få skjert et spor i ytterhylsa og banka den ut. Foringa MÅ ut hel, og de sitter somregel som bare helsike.

Selvfølgelig ble bilen mye tightere når du bytta ALLE foringene, men det kommer ikke av foringene i bruene bak om dem var i god stand. Selvfølgelig vil stort sett alle NYE foringer være bedre enn utslitte originale, men du må nok opp på Polyrace for å få ei bruforing som er stivere enn ei ny original bruforing.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Guest JvhCossie
Posted

Ikke noen låsering inni der gitt... Er et ledd som ligger i fett.... Og når det fettet tørker ut blir det rust,slitasje og slakk...

Posted (edited)

beste måte og bytte de foringene på er og presse dem ut...

foresten jeg er ikke fornøyd med min bil... føles løs ut i baken.. har hatt en baktstilling med lilla i bærebru og gule store.

nå har jeg en helt annen bakstilling.. men gult i overalt men nei-......

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

Posted (edited)
Ikke noen låsering inni der gitt... Er et ledd som ligger i fett.... Og når det fettet tørker ut blir det rust,slitasje og slakk...

Snakker vi om det samme?? Foringene i bærebroene bak? Jeg bytta mine og hadde et helsike med dem fordi det var umulig å få delt foringene. Jeg hadde i alle fall ikke noe slags borr på et av norges største bilverksteder som kunne trenge gjennom foringene. Siden det var umulig å få broene i pressa på jobb, måtte jeg gi opp og få brukt Ford spesialverktøy for å trekke dem ut. Jeg kan sverge ved min mors grav på at det er låst inni foringa, (og morra mi er ikke dau enda...) det er helt umulig å komme gjennom den.

Edit: Jeg ødela 3 borr og slipte dem opp x antall ganger da jeg prøvde å bli kvitt innerhylsa slik at jeg kunne skjære spor i ytterhylsa for å svekke den slik at den slapp brua.

Edit2: Kan umulig snakke om det samme, bærebruene bak sitter i gummiforinger, finnes over hodet ikke fett i vanlige foringer, selv om de har intern låsing og ytterhylse i stål.

Edited by Leo

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice