Jump to content

Min Taunus!


Guest Lusebil

Recommended Posts

Guest Taunus Basic

åååhhh da.. hvordan er det mulig å få et reservehjul til å være deilig spør jeg bare..

Det så jo rett og slett deilig ut..

 

Mulig jeg vet om en kar som har 4stk tilnærmet strøkne fleger av samme type du har i bagasjerommet.

Kan sjekke hvis noen er intr.

 

Ellers bare en advarsel angående bakplata.. Det kittet der( det grå ser ut til å være smørt på på et av de svakeste punktene på disse bilene.. De ruster som nevnt fra under skiltet og ned på det bakre skjørtet.. Innerplata og under bagasjerommet..

 

Tectyl blir gammel og tørker som regel etter noen år, derfor vil det lønne seg med litt nytt tynnstoff inni alle steder, og skikkelig tectyl under, steinsprutbeskyttelse på hjuloppheng foran og bak..

 

ADVARSEL STERKT BILDE.. (Taunus.dk viser her et bilde av hvordan den innerplata pleier å bli)

På bildet er hele ytterplata inkl vel.... det er egentlig bare innerplata igjen.. Bildet taler for seg..

 

http://www.fordtaunus.dk/images/zoom/CRTPE...ze/P6140008.JPG

 

Vel man kan se at den ruster fra side til side, og at det meste stort sett er borte, spesielt i endene..

Edited by Taunus Basic
Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil
åååhhh da.. hvordan er det mulig å få et reservehjul til å være deilig spør jeg bare..

Det så jo rett og slett deilig ut..

 

Mulig jeg vet om en kar som har 4stk tilnærmet strøkne fleger av samme type du har i bagasjerommet.

Kan sjekke hvis noen er intr.

 

Ellers bare en advarsel angående bakplata.. Det kittet der( det grå ser ut til å være smørt på på et av de svakeste punktene på disse bilene.. De ruster som nevnt fra under skiltet og ned på det bakre skjørtet.. Innerplata og under bagasjerommet..

 

Tectyl blir gammel og tørker som regel etter noen år, derfor vil det lønne seg med litt nytt tynnstoff inni alle steder, og skikkelig tectyl under, steinsprutbeskyttelse på hjuloppheng foran og bak..

 

ADVARSEL STERKT BILDE.. (Taunus.dk viser her et bilde av hvordan den innerplata pleier å bli)

På bildet er hele ytterplata inkl vel.... det er egentlig bare innerplata igjen.. Bildet taler for seg..

 

http://www.fordtaunus.dk/images/zoom/CRTPE...ze/P6140008.JPG

 

Vel man kan se at den ruster fra side til side, og at det meste stort sett er borte, spesielt i endene..

 

Har ikke hatt tid til å sjekke så mye bak der... Har ikke fått sett bilen i skikkelig dagslys en gang... Men til uka har jeg ferie så da blir det vel litt titting og bedre bilder tenger jeg! Skal i allefall prøve å ta meg tid til det! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil
Sikla litt på'n når jeg var innom der i sommer... Nydelig og strøken bil det der! ;)

 

Jeg kjenner han selgeren der litt... Har kjøpt en god del biler derfra når jeg dreiv med kjøp og salg på det meste! :)

 

Grei å ha med å gjøre!

Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil

Endelig kan jeg spørre om noe jeg har lurt på siden jeg var en liten gutt og mamma kjørte Taunus!

 

Hva er den røde knappen til under dashbordet??? Den nyser når man trykker på den!

 

Mekke006.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil
det er kontrollape for bremsene.. den skal lyse hvis du trykker den inn. hvis den lyser uten at du trykker på den, er det noe med bremsene

 

Det var ikke værre enn det nei! Hehe! Var noe i den gata jeg tenkte og, men har aldri fått skikkelig svar av noen!

 

Takk skal du ha!

Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil

I dag så jeg bilen i skikkelig dagslys for første gang etter at jeg fikk den! Og som jeg lovte tok jeg noen bedre bilder enn de som ble lagt ut i begynnelsen av tråden!

 

Her er de:

 

Mekke010.jpg

 

Mekke011.jpg

 

Mekke012.jpg

 

Mekke013.jpg

 

Mekke014.jpg

 

Mekke015.jpg

 

Mekke016.jpg

 

Men det var ikke bare positivt å se den i dagslys... Da var noen bittesmå rustflekker rundt om kring... Men det er vel ikke annet å vente etter så mange år... Men bilen er like fin i mine øyne! Fant også ut at det er en del foringer i forstillinga som var rimelig morkene. Men det er jo ikke det værste det!

 

Tok også et "samlebilde" av fordene mine! Er vel ikke så vanskelig å se hva som er bruksbilen!! Hehe!

 

Mekke018.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil
en virkelig strøken bil. noe sånt skal man lete lenge etter, så du har vært skikkelig heldig nå :)

ta godt vare på den

 

Takker for det! Dette blir kun en orginal sommerbil! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil
utrolig deilig bil!! hvor mye måtte du gi for noe slikt?

 

Ga under 20k for den! :)

 

Deilig bil ja! Det jo en drøm! Mange vil si at jeg ikke legger lista høyt når jeg påstår det, men nå er ikke jeg særlig kravstor heller! Hehe! Skal ikke så mye til for å glede meg! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Lusebil

Har foresten flyttet bilen fra Trøgstad til Kolbotn i romjula!

 

Det må sies at det er en sann glede å kjøre denne bilen! Og mår man kjører den ser man tydelig hvem som har øye for slike biler!

 

Slik så den ut med vinterdekk og splitter nye prøveskilt direkte fra Mysen trafikkstasjon:

 

Taunus017.jpg

 

Så etter en ca en times kjøring måtte jeg forlate hærligheten på Kolbotn... Det var trist det... Sukk... Jeg syns den ser litt trist ut på bildet og....

 

Taunus019.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil

Jippi!!!!

 

I dag blir det skilter på Taunusen!!!! Skal på biltilsynet i lunchpausen og få ut skiltene! Jippi!! Men får ikke satt de på før i morgen da... Men det gjør ikke noe!

 

Man sier "små barn, store gleder", men jeg er 25 og gleder meg noe grenseløst til å få kjørt den!!!

 

Sånn... Nå må jeg roe meg ned litt.... Hehe!

Link to comment
Share on other sites

Du har virkelig fått deg ei perle der, ta godt vare på den :-)

Når jeg henta min '75mod, var den ca 139k, og så original som synden, det var ikke engang laga hull til høyttalere, og stereo hadde det aldri vært i den :-) Den brukes nå daglig.

 

Jeg har hørt mye rart om Ford Taunus fra mange forskjellige folk,

men at bilen er koselig å kjøre hersker det ingen tvil om.

Jeg kommer alltid til å ha en taunus i garasjen ;-P

Du blir forresten ganske lei 1.6l ganske fort :lol:

Signatur.jpg
Link to comment
Share on other sites

Synes det er så grådig uretferdig at du har fått deg en så strøken bil.

 

TA GODT VARE PÅ DEN: ikke ødelegg den med noe

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil

I dag reiste høna og jeg til Kolbotn og henta bilen! Dytta på skiltene og reiste til Trøgstad for å skru Fiesta! For en deilig bil! Var litt koselig å se den med skilter!

Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil
Synes det er så grådig uretferdig at du har fått deg en så strøken bil.

 

TA GODT VARE PÅ DEN: ikke ødelegg den med noe

 

Tro meg, den skal ikke ødelegges! Det er bare en mp3 spiller og to høyttalere som skal inn! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

hehe ser på det ene bildet at du har førersetet innstilt på gatekjøring og cruising.

Selv klarer jeg ikke sitte så langt tilbake, og synes det ser litt dumt ut med hodet ut av bakvinduet.

Men hver sin smak, menge som "sitter" slik og kjører da.

 

Ta godt vare på den slik du sier da.. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil
hehe ser på det ene bildet at du har førersetet innstilt på gatekjøring og cruising.

Selv klarer jeg ikke sitte så langt tilbake, og synes det ser litt dumt ut med hodet ut av bakvinduet.

Men hver sin smak, menge som "sitter" slik og kjører da.

 

Ta godt vare på den slik du sier da.. Lykke til.

 

Hehe! Det kommer av min kroppsanatomi! En innholdsrik kropp trenger stor plass! Hehe! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Lusebil
hehe :D Innholdsrik eller omfangsrik?

Kan jo være det samme faktisk.

 

Er flere enn deg som er det vet du..

 

Ja, godt er det! Hehe! Men det er jo det som er litt morro med Fiestan da... Skaffet meg Fiesta første gang for ironiens skyld! "Lille meg i den svææææære bilen"!! Hehe!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...