Jump to content

Deflex-folka, Seriøse Eller..?!


d-link

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Barnelærdom... Synd noen må lære det på den tungvinte måten.

 

da må du ha hatt en sær oppvekst gitt...

 

er ikke akkurat to barn i barnehagen prater om, og ja det er vell et fler tall her som tok opp ei første bestilling før den utregninga å shit`n ble helt klar, vertfall følte jeg det slik, hadde jo lest en del osv, så viste jo pris osv sånn ca, men etter den første bestillinga har jeg det klar :)

 

 

fikk by the way melding fra en litt oppgitt d-link i stede... indre foring på bære bru bak passa ikke :S var for romt sa, han... go deflex sier nå jeg bare...

Link to comment
Share on other sites

Like før jeg pælmer alle foringene ut vinduet.

 

For det første:

Indre foring på bærebrua bak skal tydligvis brukes sammen med den orginale metalhylsa som er rundt orginal foringa. Når jeg setter i deflexforinga så skrangler den rundt inne i "hullet".

 

For det andre:

Det mangler en foring. Fikk med metallrøret som er gjennomgående i foringa, men ikke _selve_ foringa. Var hull i mange av posene som lå oppe i eska, så mange foringer og metallrør så å fløyt nede i eska. De to bitene jeg mangler ligger sikkert igjen i hylla på Deflex.

 

For det tredje:

De sendte foringen til stabstag framme som ikke passer. Er for smalt hull i den. På pakksedel står det at den skal på en RS Turbo S1, bare så synd jeg har S2. Skjønner ikke hvordan det er mulig å ta feil på det da samtlige av de andre foringene jeg har bestilt er til S2. Så hvorfor da sende en foring til S1 er for meg helt uforståelig.

 

For det fjærde:

Flere av foringene bærer preg av dårlig finish, med (små riktignok) bobler og overflødig poly"stoff" på flere av foringene etter støpeprosessen.

 

For det femte:

Passfomen til enkelte av foringene er horribelt dårlig. Er så heldig at jeg kan sammenligne med Powerflexforinger til akkurat samme bil da en i garasjen har de liggende. Deflex ligger nok 13-14 hakk bak Powerflex i passform og finish.

 

For det sjette:

Angrer på at jeg ikke bestilte Powerflex fra dag en. Kortere ventetid, bedre passform, større sjans for å få alle foringene jeg har bestilt og den grande finale. Det hadde kun kostet med ca 500kr mer for Powerflex in the end.

 

:(

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Alle mine Deflexforinger passet som fot i hose.

 

Gjelder dette for den som sitter like ved styresnekka også?

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Okay :)

 

jeg fik mine efter 14 dage. de var dog en mangel af 2 bøsninger. så jeg ringede til dem og forklarede min sag at der manglede 2 bøsninger og så var der 2 bøsninger som jeg ikke syntes kvaliteten var god nok på.

 

Er nok ikke bare jeg som har vært uheldig virker det som .. :(

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Koss går d med foringan da anders? :P:P:P

 

 

du er fornøyd nå vegard:P var ikke dumt av meg å lure deg til å kjøpe powerflex da :P

må nokk forbered deg på og få høre denne et par mnd framover d-link :P vegard er en bad ass mobber *prøver vertfall*

 

Men vi får se litt på de foringene i mårra..

Link to comment
Share on other sites

Guest abn0rmal

Hehe, jada Henrik ;) Men du lurte meg ikke :)

 

Sikkert lett å stikke en tur til England, om det var derfra de foringene var bestilt!

En liten søt svipptur med Sykkeln ;)

Og ja, jeg er en badass mobber focker :P Men helt seriøst da, kjipe greier det der med foringene, skulle tro et firma skulle klart å sende rett foringer, hvertfall når de bruker 1 og en halv måned på det..

 

POWERFLEX FOR THE WIN!!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

nå har jeg og d-link funne ut hvorfor powerflex koster de kronene ekstra, i powerflex så får du med, kobber pasta til å sette inn foringer med, du får med nye skiver og muttrer til stab stag osv, du får med bruksanvisning på enkelte foringer, du får merkete pakker, du får foringer som er feilfrie og passe, både stål hylsa og i shassie på bilen...

 

jeg syns rett og slett deflex, vertfall de foringene til d-link var helt på tryne, var kanskje en 2-3 foringer som kunne måle seg med powerflex, visst du ser bort fra luft bobler og litt sånn...

 

syns rett og slett det ikke finnes mål og mening i d heletatt, den stål hylsa som ford foringa sitter i hører egentli til ford foringa og skall dermed ikke benyttes "egentli" men deflex sine foringer er ment for å brukes opp igjen i samme stål hylse, og jeg kan sie som det er så er ikke den gummien så forbanna enkel og skille fra stål hylsa, bakerst i bere brua bak... så jeg er rett og slett fortvila over hvor dårlig gjennom førsel det var av foringene og det...

 

Jeg er ikke i tvil om hva jeg kommer til å velge neste gang heller... powerflex all the way!!!!!!

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Vel. Vet at det heter tannstag. Men jeg siktet til den foringa som er nærmest "styresnekka" på tannstaget. Om det heter styrenekke det huset hvor rattstammen går ned i tannstaget skal jeg ikke si for sikkert. Men jeg har alltid sagt og trodd at det lille "huset" der kalles styrenekka. Derfor jeg kalte det det jeg gjorde.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

jeg heller hadde ikke noen problemer med å montere deflex på min rst, fikk alt jeg trengte, med hylser og alt...

 

monterte ikke de på tannstanga da mine var gode fra før....

 

syns heller ikke finishen på mine foringer var dårlig...

 

det eneste jeg kan komme på som jeg ikke var 100% fornøyd med var det at foringene ikke var merket, så det var da mulighet for å kunne bytte om litt, men man kommer utrolig langt med sunn fornuft....

 

ellers var jeg dritfornøyd med deflex :) :) :) :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Bra du fikk med det du trengte da olek. :) Tok noen bilder av ting som jeg ikke er helt fornøyd med ..

 

 

Her ser dere hvor løst indre foring i bærebrua bak sitter .. Tight og fin, NOT.

 

 

Her er har vi ett par fine bobler i foringen. Ikke den eneste med slike skader vel å merke.

 

 

Dette er foringen til stabstag forran. Som dere ser er det rundt den ytterste ringen det skulle ha vært hull. Og hvordan mener de foringen skal på, da powerflex har foring som kan åpnes og brettes over stabstaget. Her ser det ut til at man må dytte den gjennom alle svingene på staget. Upraktisk.

 

Blir nok så jeg tar en telefon til deflex på mandag. :angry:

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...