Jump to content

Turbo Og Aks!


Guest Lille rudi

Recommended Posts

Guest Kaikill
Det er mulig du har rett, jeg trodde det fungerte motsatt, slik at når den lekker luft gjennom amal vil turborykket øke.... i mitt tilfelle 1,3Bar!! når amal lukker vil trykket synke, er den helt lukket vil trykket bli det actuatoren er innstilt til!?..

Klart den originale i kanskje ikke har kapasitet til høye ladetrykk, men (mulig jeg er på tynn is nå) går det ikke an å øke kapasiteten til amal ved å bruke tykkere slange til amal og ha en actuator som er justert nærme trykket du skal kjøre ?? Eller kjøre dobbel amal ???

 

hehe... akkurat d samme jeg mente vil jeg ha til... mente fra wastegate å ikke til...men litt trykk vil alltids lige mot klokka... Med en bc vil du oxo slippe d overtrykket leo snakker om i avhandlingen sin:)

Link to comment
Share on other sites

Håper min lek med AMAL kan være til hjelp og kanskje oppklare et par ting :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

hvis det fortsatt er amal'n det spørres om:

 

i den store sammenhengen skal den redusere trykket når verdier fra noen sensorer kommer utenfor gitte verdier, være det seg turbotrykk for høyt, chargetemp for høy, vanntemp for høy osv osv.

 

så på cossi er den åpen når alt er fint.

 

på rst så er denne stengt på lavt turtall og blir gradvis mer open ettervert som turtallet kommer.

 

Leo skrev sikkert alt dette - men jeg gadd ikke lese tråden enda en gang...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjører med en modifisert Garrett T35, er VELDIG fornøyd! Bilen drar som bare det har forøvrig sorte dyser å en del andre mods... Dette sparker unna greit nok for meg :D For ikke så veldig lenge siden bytta jeg fjæra i wastegaten og fikk økt trykket litt og da kom det en så inn hamperaua lyd fra turbon! :D SÅ nå er det hærlig å kjøre, å bilen sparker unna ja :rolleyes: Dette har vel kanskje ikke så mye med dette å gjøre men :)

Link to comment
Share on other sites

Kjører med en modifisert Garrett T35, er VELDIG fornøyd! Bilen drar som bare det har forøvrig sorte dyser å en del andre mods... Dette sparker unna greit nok for meg :D For ikke så veldig lenge siden bytta jeg fjæra i wastegaten og fikk økt trykket litt og da kom det en så inn hamperaua lyd fra turbon! :D SÅ nå er det hærlig å kjøre, å bilen sparker unna ja :rolleyes: Dette har vel kanskje ikke så mye med dette å gjøre men :)

 

 

Mye tivoli ja, alutanker no så er kista full :wub:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...