Robox Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 Her har jeg skrevet litt om AMAL og praktisk bruk av den. Dette har vært tatt opp til det kjedsommelige. det svaret du har skrevet der burde vært lagt som sticky! så slipper vi kanskje å svare på samme spørsmålet om og om igjen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaikill Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 Det er mulig du har rett, jeg trodde det fungerte motsatt, slik at når den lekker luft gjennom amal vil turborykket øke.... i mitt tilfelle 1,3Bar!! når amal lukker vil trykket synke, er den helt lukket vil trykket bli det actuatoren er innstilt til!?..Klart den originale i kanskje ikke har kapasitet til høye ladetrykk, men (mulig jeg er på tynn is nå) går det ikke an å øke kapasiteten til amal ved å bruke tykkere slange til amal og ha en actuator som er justert nærme trykket du skal kjøre ?? Eller kjøre dobbel amal ??? hehe... akkurat d samme jeg mente vil jeg ha til... mente fra wastegate å ikke til...men litt trykk vil alltids lige mot klokka... Med en bc vil du oxo slippe d overtrykket leo snakker om i avhandlingen sin:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 Håper min lek med AMAL kan være til hjelp og kanskje oppklare et par ting Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth87 Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 huff.. å skrive om denne amal ventilen er skummelt.der leo var du 1 tastetrykk unna at det kunne blitt noe heeelt anent:P men hvordan funger egentlig bleed ventilen i den store sammenhengen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 hvis det fortsatt er amal'n det spørres om: i den store sammenhengen skal den redusere trykket når verdier fra noen sensorer kommer utenfor gitte verdier, være det seg turbotrykk for høyt, chargetemp for høy, vanntemp for høy osv osv. så på cossi er den åpen når alt er fint. på rst så er denne stengt på lavt turtall og blir gradvis mer open ettervert som turtallet kommer. Leo skrev sikkert alt dette - men jeg gadd ikke lese tråden enda en gang... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Kjører med en modifisert Garrett T35, er VELDIG fornøyd! Bilen drar som bare det har forøvrig sorte dyser å en del andre mods... Dette sparker unna greit nok for meg For ikke så veldig lenge siden bytta jeg fjæra i wastegaten og fikk økt trykket litt og da kom det en så inn hamperaua lyd fra turbon! SÅ nå er det hærlig å kjøre, å bilen sparker unna ja Dette har vel kanskje ikke så mye med dette å gjøre men Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest viko Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Kjører med en modifisert Garrett T35, er VELDIG fornøyd! Bilen drar som bare det har forøvrig sorte dyser å en del andre mods... Dette sparker unna greit nok for meg For ikke så veldig lenge siden bytta jeg fjæra i wastegaten og fikk økt trykket litt og da kom det en så inn hamperaua lyd fra turbon! SÅ nå er det hærlig å kjøre, å bilen sparker unna ja Dette har vel kanskje ikke så mye med dette å gjøre men Mye tivoli ja, alutanker no så er kista full Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Ja det kommer nok etterhvert det å! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now