Guest Lille rudi Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Hei, har per i dag har eg ein t3/t4 hybrid turbo i cossien. De sjer ikke noe spes under 3200rpm, rundt 3500 kjenner man at noe er på gang å sje. Den har bremsa 359/435, eg kunne tenkt meg mer drag på låkt turtall. De er ikke før eg nimmer seg 1 bar trykk at de sjer noe, da er de nesten som ein ekstra rakket som anntennes. Den drar jo under 1 bar og men ikke slik eg kunne tenkt meg, viss eg bytter turbo til t34 slik som escrtn har, da vill vell den få trykke noe tidligere en turbon eg har nå? Men på topp av registere vill den henge med slik som turbo en har i dag? Klarer den å hente ut samme hestene? Eller noe anna eg kan gjør med oppsette eg kjører med i dag. Har full grønndyse oppsett. I sommer da eg å 2 andre kjørte til rudskogen til ford treff, raste dem fra meg i oppover bakene der eg måtte bremse heilt ned å gji gass. Så kom slettene å eg tok dem igjen. Me hadde bakke løp opp noen bakker å eg tapte heile tiden, vart nesten så lei meg å ville snu kjøre hjem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 sånn er det å kjøre stor turbo på liten motor... ketchup kalles det forresten.... en T34 vil nok gjøre att trykket kommer ca 1000rpm tidligere...men du har vel en kløsj peddal å ell? hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 bytta fra std. 4x4 turbo til t-34 stage 3 jeg,og jeg må si jeg ble skuffa over "laget" ja! bilen var mye artigere før,nå må den "piskes" så ****** får å få den til å flytte på seg,men jeg har vent meg på det nå,så det går bra....pose å sekk er vanskelig å få med sånn gammldags motorstyring og turbo er jeg redd... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Invester i en Garrett GT28RS (350hk) den burde levere nok til effekten du har i dag. GT-serien er nye forbedrede turboer som gir bedre respons. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 bytta fra std. 4x4 turbo til t-34 stage 3 jeg,og jeg må si jeg ble skuffa over "laget" ja! bilen var mye artigere før,nå må den "piskes" så ****** får å få den til å flytte på seg,men jeg har vent meg på det nå,så det går bra....pose å sekk er vanskelig å få med sånn gammldags motorstyring og turbo er jeg redd... Problemet er at steg 3 har A/R 0.63 turbinhus. Hadde du valgt en T34 med mindre turbinhus hadde du ikke blitt skuffet. Min erfaing er at dersom man kjører i f.eks 40 km/t på 5. gear og gir full gass med en god grønndysesats på en cosworth så lader det ca. slik. T3: klarer 1,0 BAR på 2200 o/min.T34 med A/R 0.48 turbinhus klarer 1,0 BAR på 2600 o/min.T34 med A/R 0.63 turbinhus klarer 1,0 BAR på ca 3500 o/min. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Hei, har per i dag har eg ein t3/t4 hybrid turbo i cossien. De sjer ikke noe spes under 3200rpm, rundt 3500 kjenner man at noe er på gang å sje. Den har bremsa 359/435, eg kunne tenkt meg mer drag på låkt turtall. De er ikke før eg nimmer seg 1 bar trykk at de sjer noe, da er de nesten som ein ekstra rakket som anntennes. Den drar jo under 1 bar og men ikke slik eg kunne tenkt meg, viss eg bytter turbo til t34 slik som escrtn har, da vill vell den få trykke noe tidligere en turbon eg har nå? Men på topp av registere vill den henge med slik som turbo en har i dag? Klarer den å hente ut samme hestene? Eller noe anna eg kan gjør med oppsette eg kjører med i dag. Har full grønndyse oppsett. I sommer da eg å 2 andre kjørte til rudskogen til ford treff, raste dem fra meg i oppover bakene der eg måtte bremse heilt ned å gji gass. Så kom slettene å eg tok dem igjen. Me hadde bakke løp opp noen bakker å eg tapte heile tiden, vart nesten så lei meg å ville snu kjøre hjem T3/T4 hybrid sier dessverre ikke nok om hvilken turbo du har, men det er vel kanskje noe turboneticsgreier? Det hadde vært greit å vite hvor stor diameter det er på kompressor og turbinhjul samt A/R på turbinhuset. Vær klar over at en Escort Cosworth turbo med Sierra Cosworth turbinhus kan klare 395 hk med skikkelig godt bunndrag på en riktig bygget motor. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lille rudi Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Husker ikke størelsen på kompressor huse osv, skal ned å kikke på den i kveld. Ja ut av kryss så er clutchen i gulve for å få opp turtale slik at noe sjer, viss ikke sitter eg å venter å venter til noe skal sje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 kjøp deg en t-34 og bruk 48eksoshus, har jeg kjørt med leeeenge nå og det vet jo du pelle væk er godt fornøyd jeg, begynner på 2500, og tar av på 2700 ca, gøyere med ax enn toppfart mener nå jeg Lykke til Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest viko Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 kjøp deg en t-34 og bruk 48eksoshus, har jeg kjørt med leeeenge nå og det vet jo du pelle væk er godt fornøyd jeg, begynner på 2500, og tar av på 2700 ca, gøyere med ax enn toppfart mener nå jeg Lykke til Kunne ikkje sagt det bedre sjølv. !!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gary Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Kjører Turbonetics, T 3/T4 hybrid Turbo 420 hk. Hadde original sierra 4x4 turbo før. Merker at den kom litt tidligere før, men er jo langt ifra skuffet over den nye. Den er kjørevennlig og kommer godt nedenfra. Når det nærmer seg 2 bar, føles det som om bilen nærmest letter. Har heller ikke problem med å holde trykket hver gang jeg girer. En turbo som anbefales sterkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 hvordan turbinhus har du, gary? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gary Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Det er jeg ikke helt sikker på. Kjøpte den direkte av Martin Schanche. Skal lete etter papirene på den. Inkl svarte Siemens dyser, 450 hk chip virker dette godt. Er forøvrig nogenlunde samme oppsett som Morten Korsrud fra Coswort-import.com hadde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lille rudi Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 a/r48 var det, har ikke kjørd så myje turbo bil. Kun kjørd ca 300mil med den, mybe øvelse gjør mester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Problemet er at steg 3 har A/R 0.63 turbinhus. Hadde du valgt en T34 med mindre turbinhus hadde du ikke blitt skuffet. Min erfaing er at dersom man kjører i f.eks 40 km/t på 5. gear og gir full gass med en god grønndysesats på en cosworth så lader det ca. slik. T3: klarer 1,0 BAR på 2200 o/min.T34 med A/R 0.48 turbinhus klarer 1,0 BAR på 2600 o/min.T34 med A/R 0.63 turbinhus klarer 1,0 BAR på ca 3500 o/min. Er det bare å bytte turbinhuset ?? Jeg får 1 Bar på 3000rpm med T34 A/R 0.63. Kunne tenke meg 2600rpm.Original +3" og K/N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaikill Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 eller få kompressor huset på turbon porta og kjøp deg boostcontroller.. Regner med at 5-600 omdr eller mere er tjent der.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordcosworth Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Det er jeg ikke helt sikker på. Kjøpte den direkte av Martin Schanche. Skal lete etter papirene på den. Inkl svarte Siemens dyser, 450 hk chip virker dette godt. Er forøvrig nogenlunde samme oppsett som Morten Korsrud fra Coswort-import.com hadde. Tipper det er en Turbonetics T3/T4 e46 (420 hk), Har samme selv er godt fornøyd. Har svarte simens og Jensspeed chip, ikke bremset enda. Sierra Cosworth 1988mod(solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 eller få kompressor huset på turbon porta og kjøp deg boostcontroller.. Regner med at 5-600 omdr eller mere er tjent der.... Er ikke amal ventilen som er koplet til ECU en slags boostcontroller ??? I og med at den klarer å booste trykket til 1,3 Bar må det jo være kontrollert av ECU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaikill Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 hehe... det er nok en slags boostcontroller om du vil kalle den d.... Blir vel d samme som å kalle en hårføner en turbo:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 hehe... det er nok en slags boostcontroller om du vil kalle den d.... Blir vel d samme som å kalle en hårføner en turbo:) He he! skjønner hva du mener, men ikke hvorfor?? Kan ikke se no grunn til at den er noe dårligere??Eneste må være at den ikke kan justeres like enkelt som en uorginal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaikill Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Før det første er vel disse i dårlig kvalitet slik at de lekker hvis man lader på litt, iallefall på rst. De er også kun laget for å svike av litt trykk til wastegate slik at no vil alltid lige å presse og åpne litt. Med en ordntli bc. kan man stenge for lufta helt(blokkere) fram til et visst trykk og da begynne å svikke trykk... la oss di at du lader 1.8 bar. Du kan da holde steng helt til 1.6 bar og bruke all den lufta som kommer ut av motorn til å snurre opp turbo istedet for at wastegate begynner å små åpne på rundt 1 bar å slippe masse masse energi ut gjennom wastegate hull... Sånn ca.. mulig jeg skrev mye rart, men på vei ut døra sjø Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 (edited) Før det første er vel disse i dårlig kvalitet slik at de lekker hvis man lader på litt, iallefall på rst. De er også kun laget for å svike av litt trykk til wastegate slik at no vil alltid lige å presse og åpne litt. Med en ordntli bc. kan man stenge for lufta helt(blokkere) fram til et visst trykk og da begynne å svikke trykk... la oss di at du lader 1.8 bar. Du kan da holde steng helt til 1.6 bar og bruke all den lufta som kommer ut av motorn til å snurre opp turbo istedet for at wastegate begynner å små åpne på rundt 1 bar å slippe masse masse energi ut gjennom wastegate hull... Sånn ca.. mulig jeg skrev mye rart, men på vei ut døra sjø Det er mulig du har rett, jeg trodde det fungerte motsatt, slik at når den lekker luft gjennom amal vil turborykket øke.... i mitt tilfelle 1,3Bar!! når amal lukker vil trykket synke, er den helt lukket vil trykket bli det actuatoren er innstilt til!?..Klart den originale i kanskje ikke har kapasitet til høye ladetrykk, men (mulig jeg er på tynn is nå) går det ikke an å øke kapasiteten til amal ved å bruke tykkere slange til amal og ha en actuator som er justert nærme trykket du skal kjøre ?? Eller kjøre dobbel amal ??? Edited December 5, 2005 by Komfort Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Nei. Amalventilen holder ikke igjen noe trykk som helst. Amalventilen kontrolerer/regulerer hvor mye vakum den skal sende til wastegaten. Wastegaten jobber kun med vakum. Da wastegateklokka/hodet består av et stempel, ei fjær og et hulrom. Slangen på toppen av wasten trekker med vakum opp stempelet, som igjen trekker i staget slik at wastegateventilen i avgashuset på turbon åpner seg. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Nei. Amalventilen holder ikke igjen noe trykk som helst. Amalventilen kontrolerer/regulerer hvor mye vakum den skal sende til wastegaten. Wastegaten jobber kun med vakum. Da wastegateklokka/hodet består av et stempel, ei fjær og et hulrom. Slangen på toppen av wasten trekker med vakum opp stempelet, som igjen trekker i staget slik at wastegateventilen i avgashuset på turbon åpner seg. Det tror jeg ikke noe på egentli. Tror du har missforstått litt, det er trykket som styrer wastegate acuratoren... ikke vakuum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Her har jeg skrevet litt om AMAL og praktisk bruk av den. Dette har vært tatt opp til det kjedsommelige. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Det tror jeg ikke noe på egentli. Tror du har missforstått litt, det er trykket som styrer wastegate acuratoren... ikke vakuum Såklart skal det være trykk. Må ha røyka noe dårlig flæns eller no sånt i dag. Kondolerer til meg selv. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now