Jonny.B Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 lurer litt på hvilkne topp-pakninger "cossie folket" der ute bruker,sliter med å få min gp.a pakning til å holde,har planet topp og bunn og bruker ARP bolter...prøvde en gang sånn 3-lags metalpakning som cos.no selger,men fikk den ikke tett. når jeg tenker etter,så begynte dette problemet etter att ARP bolter ble montert,har også hørt flere som har sagt det. kjører på ca 1,6-1,7 bar med t-34 og bremset strakst over 400hk. som sagt,hva blir mest brukt av pakninger? så att pj-motorsport hadde mange alternanitver,men vilkne er best? Prosjekt Electric orange Cossie
sc.cosworth Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 Bruker gr.a den holder hos meg kjører 1.5-1.8. Husk att arp bolta skal settes med ett annet moment. og att du setter med riktig rekkefølge på bolta...!
Guest viko Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 GrpA, nye 12,9 bolter (ikke strekk), og trekk det til med 12kg.
Jonny.B Posted November 30, 2005 Author Posted November 30, 2005 Bruker gr.a den holder hos meg kjører 1.5-1.8. Husk att arp bolta skal settes med ett annet moment. og att du setter med riktig rekkefølge på bolta...! er fullstendig klar over det,trekker til med 11 kg å i beskrevet rekkefølge....var noen spor etter pakningen i toppen sist jeg var av med den,mulig den må planes over igjen... Prosjekt Electric orange Cossie
Jonny.B Posted November 30, 2005 Author Posted November 30, 2005 GrpA, nye 12,9 bolter (ikke strekk), og trekk det til med 12kg. om man bruker vanlige 12,9 bolter eller ARP studs må vel være det samme? Prosjekt Electric orange Cossie
Guest viko Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 om man bruker vanlige 12,9 bolter eller ARP studs må vel være det samme? Har aldri brukt ARP og kjenner ikke til disse så det kan jeg ikke svare deg på, men det jeg skrev holdt hos meg og mangen andre jeg vet om.
WingDude Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 sliter med å få min gp.a pakning til å holde,har planet topp og bunn og bruker ARP bolter... Hmm, dette er vanskelig å forstå, kan ikke skjønne annet at det må være noe galt hos deg hvis denne kombinasjonen ikke holder. Hvor er det pakningen ryker da ?
Jonny.B Posted November 30, 2005 Author Posted November 30, 2005 Hmm, dette er vanskelig å forstå, kan ikke skjønne annet at det må være noe galt hos deg hvis denne kombinasjonen ikke holder. Hvor er det pakningen ryker da ? på syl nr.1 de to siste gangene,nå vet jeg ikke,for jeg har ikke tatt av enda,fra syl og til vannkanaler mot eksos siden.... Prosjekt Electric orange Cossie
Guest gbraen Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 Litt O.T. men hvilken kvalitet har ARP studs? 12,9 det også?
WingDude Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 Tror du bør ta en grundig sjekk av topp og blokk jeg, slikt skal ikke kunne skje på det ladetrykket hvis alt er som det skal.
bige Posted December 1, 2005 Posted December 1, 2005 det beste du får for penger ??http://www.ferriday.co.uk/http://www.ferriday.co.uk/copper/copper.html
Jonny.B Posted December 1, 2005 Author Posted December 1, 2005 tenningsbank? tanken har slått meg også,men etter siste bytte av pakning,så har det vært veldig lite grisekjøring,så jeg kan ikke fatte att det er årsaken,har aldri hørt tenningsbank,men vet det er nesten umulig å høre det disse motorene..kjører med jenspeed chip,grå dyser og 500 cooler,afr måleren står også på rich,så alt virker ok.motoren går også ****** godt og pent,den "motarbeider" seg overhodet ikke liksom... Prosjekt Electric orange Cossie
Panza Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 ARP-boltene har lett for å løsne (i forhold til strekkbolter), ihvertfall første gangen man bruker dem. De bør uansett ettertrekkes etter en liten stund. Hva en liten stund er kan jo diskuteres, men motoren bør ihvertfall ha vært skikkelig driftsvarm.
RS 1000 Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Det er forbausende mange som ikke får motorene tett over tid når de begynner å rote med racinggreier som metallpakninger og ARP studs. Gr.A pakning med tilhørende bolter (sammen med en riktig momentnøkkel) er noe som har vist seg å virke godt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Jonny.B Posted December 2, 2005 Author Posted December 2, 2005 Det er forbausende mange som ikke får motorene tett over tid når de begynner å rote med racinggreier som metallpakninger og ARP studs. Gr.A pakning med tilhørende bolter (sammen med en riktig momentnøkkel) er noe som har vist seg å virke godt. må si meg enig der gitt! blir grp.a pakning å std.bolter på meg neste gang ja!! Prosjekt Electric orange Cossie
HUSNES MOTORSPORT Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 må si meg enig der gitt! blir grp.a pakning å std.bolter på meg neste gang ja!!Trur eg ville sjekket dysene dine høyrest ut som mager blanding og tenningsbank:( eg har brukt arp og gruppa a topppakning i alle år og ingen problem.. eg har lada 2,5kilo på dette opsettet og aldri røke ein pakning....
Jonny.B Posted December 3, 2005 Author Posted December 3, 2005 Trur eg ville sjekket dysene dine høyrest ut som mager blanding og tenningsbank:( eg har brukt arp og gruppa a topppakning i alle år og ingen problem.. eg har lada 2,5kilo på dette opsettet og aldri røke ein pakning.... har utskrift av afr verdiene etter bremsing,feit i fin hele veien.... Prosjekt Electric orange Cossie
Jonny.B Posted December 3, 2005 Author Posted December 3, 2005 men det er kanskje verd forsøket! noen som har en fornuftig pris på simens 550 dyser da? Prosjekt Electric orange Cossie
alibaba Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 Du får et sett som er flowmatchet til rundt 1600-1700kr i uniten. x - RS Turbo S2
Jonny.B Posted December 3, 2005 Author Posted December 3, 2005 Du får et sett som er flowmatchet til rundt 1600-1700kr i uniten. det var da ikke ille pris,noen som skaffe det fort som f da? Prosjekt Electric orange Cossie
alibaba Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 Du får kjøpt de i Norge med da koster de vel nærmere 4000kr. http://www.racetronix.com/ De flowmatcher dysene til høyere toleranser enn produsenten. x - RS Turbo S2
Jonny.B Posted December 3, 2005 Author Posted December 3, 2005 Du får kjøpt de i Norge med da koster de vel nærmere 4000kr. http://www.racetronix.com/ De flowmatcher dysene til høyere toleranser enn produsenten. takker! mener jens sa til meg att jeg kan bruke samme chipet til de simens dysene,så jeg får vel prøve sånne dyser da kanskje... Prosjekt Electric orange Cossie
Jonny.B Posted December 3, 2005 Author Posted December 3, 2005 Du får kjøpt de i Norge med da koster de vel nærmere 4000kr. http://www.racetronix.com/ De flowmatcher dysene til høyere toleranser enn produsenten. noen som har handla fra det firmaet da? er det "trygt" å bruke visa,n der? blir vel noen kroner på frakt å toll sikkert.... Prosjekt Electric orange Cossie
alibaba Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 Du kan spørre pent om de kan merke pakken som gave og sette verdien til under 1000 NOK. x - RS Turbo S2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now