OleK Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 cossie-power: gidder du å sende meg en pm hvis du skal handle derfra? skal ha et sett selv, kan evnt dele på frakta... Cosworth!
Guest Komfort Posted December 4, 2005 Posted December 4, 2005 Skjønner egentlig ikke det der med ARP ?? du får 3 sett med strekkbolter for et sett med ARP! ARP strammes med et mye lavere moment enn strekkboltene. Ser egentlig ingen grunn til å bruke ARP på toppen ???
lowman Posted December 4, 2005 Posted December 4, 2005 et visst punkt det mest sannsynlig er at noen glemmer angående arp bolter..er jo at disse SKAL ettertrekkes etter dem er montert med riktig moment.dem monteres.motor kjøres varm.så skal dem ettertrekkes.
Guest RACEFIX Posted December 4, 2005 Posted December 4, 2005 Husk at det er stor forskjell på ARP boltene om man trekker dem til innsmurt med olje eller det medfølgende moly fettet. Til dere som bruker hjemmelagede pinnebolter i 10.9, dette vil IKKE fungere som "ordentlige" studs av den enkle årsak at det ikke er noen kant å legge ned mot blokka. Det er denne kanten som nuller ut kreftene som prøver å dra gjengene ut av blokka.ARP studs er fingjengede i toppen, det forklarer hvorfor momentet skal være lavere enn på originale strekkbolter.
Guest Dre Racing@ Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 Husk at det er stor forskjell på ARP boltene om man trekker dem til innsmurt med olje eller det medfølgende moly fettet. Til dere som bruker hjemmelagede pinnebolter i 10.9, dette vil IKKE fungere som "ordentlige" studs av den enkle årsak at det ikke er noen kant å legge ned mot blokka. Det er denne kanten som nuller ut kreftene som prøver å dra gjengene ut av blokka.ARP studs er fingjengede i toppen, det forklarer hvorfor momentet skal være lavere enn på originale strekkbolter. Om man drar moment så spiller det vel ingen rolle om det er fin eller grov gjenge....Men når man skal dra grader så blir det jo noe annet...
RS 1000 Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 ARP studs er fingjengede i toppen, det forklarer hvorfor momentet skal være lavere enn på originale strekkbolter.Husk at det er stor forskjell på ARP boltene om man trekker dem til innsmurt med olje eller det medfølgende moly fettet. Det der er en vanlig misforståelse og faktisk feil. Det er det medfølgende moly fettet som gjør at momentet er lavere. For noen Nordsjøarbeidere så arrangeres det kurs som forklarer i detalj hvor viktig det er å bruke rett kombinasjon av smøremiddel og moment for å for korrekt resultat. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest 2wd Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 lurer litt på hvilkne topp-pakninger "cossie folket" der ute bruker,sliter med å få min gp.a pakning til å holde,har planet topp og bunn og bruker ARP bolter...prøvde en gang sånn 3-lags metalpakning som cos.no selger,men fikk den ikke tett. når jeg tenker etter,så begynte dette problemet etter att ARP bolter ble montert,har også hørt flere som har sagt det. kjører på ca 1,6-1,7 bar med t-34 og bremset strakst over 400hk. som sagt,hva blir mest brukt av pakninger? så att pj-motorsport hadde mange alternanitver,men vilkne er best? Hei, jeg blev anbefalet at bruge en Cometic "multilayer" sammen med std strekkbolte og det virker perfekt !
Jonny.B Posted December 20, 2005 Author Posted December 20, 2005 Hei, jeg blev anbefalet at bruge en Cometic "multilayer" sammen med std strekkbolte og det virker perfekt ! faktisk så har den tanken slått meg også! driver å leter etter noen som selger cometic multilayer akkurat nå faktisk...pj motorsport selger det nå ser jeg.... Prosjekt Electric orange Cossie
Guest 2wd Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 (edited) faktisk så har den tanken slått meg også! driver å leter etter noen som selger cometic multilayer akkurat nå faktisk...pj motorsport selger det nå ser jeg.... Jeg kan anbefale Woodford Garage Motorsport i England, og tal med Simon Lester....Jeg har handlet der i 10 år og aldrig haft noget at klage på !!! Super sted med gode tilbud !! Tom Edited December 20, 2005 by 2wd
Jonny.B Posted December 20, 2005 Author Posted December 20, 2005 Jeg kan anbefale Woodford Garage Motorsport i England, og tal med Simon Lester....Jeg har handlet der i 10 år og aldrig haft noget at klage på !!! Super sted med gode tilbud !! Tom har woodford garage cometic da? Prosjekt Electric orange Cossie
hår ball Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 er ikke vanskeligere enn å sjekke det da... www.cosworth.info har og handla der en gang.. simon er en kjerne kar =) anbefalles
Jonny.B Posted December 20, 2005 Author Posted December 20, 2005 er ikke vanskeligere enn å sjekke det da... www.cosworth.info har og handla der en gang.. simon er en kjerne kar =) anbefalles jupp,hadde cometic pakning dem,men prisen blir vel omtrent den samme som hos face motorsport så jeg...vist det er cometic face har da vel og merke.. Prosjekt Electric orange Cossie
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now