Guest RSTurbo86 Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Hvordan ser disse ut? skikkelig?? http://cgi.ebay.com/FORD-ESCORT-1300-1400-...1QQcmdZViewItem Var jo billig!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 bortkasta peng... Og montere nye deler på ellers slitt cam er heller liten vits, tar ikke lange tida før løfterne er like slitt som de gammle... spar heller og kjøp deg et piper kit med cam,fjære,ventil tettinga og løftere, du får igjen for det siden, både på levetid og effekt økning... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RSTurbo86 Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 bortkasta peng... Og montere nye deler på ellers slitt cam er heller liten vits, tar ikke lange tida før løfterne er like slitt som de gammle... spar heller og kjøp deg et piper kit med cam,fjære,ventil tettinga og løftere, du får igjen for det siden, både på levetid og effekt økning... kam ble byttet av forrige eier, samme med ventiltettinger Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 hørtes litt shabby ut.. men uansett du får mer for penga visst du kjøper komplett kit.. Hvilken kam kjøpte han da? orginal cam? visst han kjøpte noe etter produsert greier så skulle det vell egentli være med løftere osv da, så hvor seriøst du bør ta det cam bytter bør du vurdere selv og opp mot han du kjøpte bilen av... og du betalte jo langt fra mye for bilen Og den var vell ellers mer eller mindre orginal, så ser ikke noe logikk i at han har bytta cam, før han har bytta noe annet... bare en tanke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 kjøp heller mekaniske løftere.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 hvorfor skal du bytte løftere? tikker de? hvis de tikker nå, så har du nok slitt it kammen din alt, og da går det ikke mer enn 3-4 måneder med nye løftere før den tikker igjen... spar heller penga og kjøp et trimkamsett mekaniske løftere trengs ikke før man skal over 7k rpm og sånt...og det er sjeldent man vil det på en gammal cvh-motor :/ Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 det er ved 7K RPM morroa begynner i en cvh... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 I følge Gtechen min synker effektkurven ved 5700 RPM, så da er det slutt på morroa her ivhertfall.. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 jeg hadde maks hk på gamle rst'en ved 5600 rpm og maks nm på 4700 rpm.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 det er ved 7K RPM morroa begynner i en cvh... Hvis du synes det er gøy å sitte og vente på at du snart hører stygge lyder fra motorrommet, så be my guest. Ville holdt meg under 7000rpm jeg, bare for å være på den sikre siden [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Den CVH motoren er jo villig til å dra 8000 før den flyter da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 kommer vel litt an på hvor stramme de ventilfjærene er det.. men det skal jo sies at den gamle 1,4 motoren min gikk til 8000 den også.. hehe funker som bare det enda den.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Joda, for all del. Min Saab 900 GL -84 mod. klarer 65 i første gir den også, rundt 7000 rpm. Turtallsperre har den ikke hørt om, men om dette er _bra_ for motorn, tvilsomt. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 gjør bare verden en god gjerning med og ta livet av det cvh faenskapet jeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Pøh!! CVH-4-life [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Pøh!! CVH-4-life Haha, dagens Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 cvh er en helt grei motor.....ikke noe særlig mer enn det egentlig..... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 cvh er en helt grei motor.....ikke noe særlig mer enn det egentlig.....jeg er ikke helt enig .. skjønner hvorfor... 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now