Guest hvolsdal Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Hei, har en Scorpio 2.9 92mod. stående, lurte på om att bakdiffen går på en sierra 2.0 dohc.Og det samme med el vinduene, passer de overens? Om jeg legger opp nye brytere osv? Da tenker jeg på om der er skinner i dørene som passer overens med sierra? Og Passer hullene til motorene osv? Håper på godt svar.MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
4x4 cosworth Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 heisann.diffen fra scorpio passer kun vist du har 7,5 diff på sierraen din.å det trur ej det kun var 2,9 å 2wd cosworth som hadde orginalt.... har prøvd det tidligere å det var lite velykka..om ruteheisene fra scorpio passer veit ej desverre ikkje... mvh torbjørn MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnto Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 heisann.diffen fra scorpio passer kun vist du har 7,5 diff på sierraen din.å det trur ej det kun var 2,9 å 2wd cosworth som hadde orginalt.... har prøvd det tidligere å det var lite velykka..om ruteheisene fra scorpio passer veit ej desverre ikkje... mvh torbjørn Slenger meg på her jeg. Hvilken cosworth har 7" diff da? eller må man ha hele opphenge fra cosworth for at 7.5" diffen passer? Fjernet grunnet størrelse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Slenger meg på her jeg. Hvilken cosworth har 7" diff da? eller må man ha hele opphenge fra cosworth for at 7.5" diffen passer? Alle 4x4 Cosworth har 7" diff Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mfafa Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Så svaret er kort godt: nei. 7,5" diff passer ikke i bakstilling til 7" diff... det -er- mulig å maltraktere festene i bakstillinga hvor klokka skrues fast. Har sett bilder av en på bilforumet som gjorde det med sin sierra. Det fungerte visst det, men det så ikke helt bra ut, så jeg vet ikke hva de sier til slikt på EU-kontroll. El.vindu passer heller ikke overens. Dette har jeg sett med egne øyne da en kompis plukket el.vindu fra Scorpio som han skulle sette i Sierra sedanen sin. Endte opp med å modifisere helt dritten... sveise om og styr! Det ble riktignok bra til slutt. Vinduene ga ikke fra seg rare 'klagelyder' slik de ofte gjør på sierra'n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hvolsdal Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 koselig med litt sveiseing å modifisering.Var det veldig mye han måtte forandre på da? Laget han El-vindu bake også? MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 hvorfor ikke bytte hele bakstillinga over? blir 5bolt da, men de kan du hente skiver fra xr4 pluss dei pletene med 1000spør å hjulbolten i... har gjort de jeg..... bolt on.... eneste som er forskjell er at sierra har breie støtdemper fester nede en scorpion, så dei må byttes eller vikkes ut...! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hvolsdal Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Fristende og skifte hele bakstillingen.Hvordan blir det fra mellom akslingen og inn i diffen da? Er de lik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnDtHo Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 Så svaret er kort godt: nei. 7,5" diff passer ikke i bakstilling til 7" diff... det -er- mulig å maltraktere festene i bakstillinga hvor klokka skrues fast. Har sett bilder av en på bilforumet som gjorde det med sin sierra. Det fungerte visst det, men det så ikke helt bra ut, så jeg vet ikke hva de sier til slikt på EU-kontroll. El.vindu passer heller ikke overens. Dette har jeg sett med egne øyne da en kompis plukket el.vindu fra Scorpio som han skulle sette i Sierra sedanen sin. Endte opp med å modifisere helt dritten... sveise om og styr! Det ble riktignok bra til slutt. Vinduene ga ikke fra seg rare 'klagelyder' slik de ofte gjør på sierra'n.Ikke å anbefale, jeg har prøvd å montere en 7.5 diff i en iS bakstilling.. Selv etter mye sleggemekk fikk jeg den ikke inn i festene.. Så du må modde MYE for å få det til å passe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts