Jump to content

Power Filter


2.8 injection

Recommended Posts

det er bare tull.. men få festa alt godt i motorrommet. Kan ikke ha noe hengende å slengende, alt skal være solid festa :)

Eneste de kan henge seg opp i er om du har et eget lite filter på luftinga av toppen, den skal gå i retur til innsuget.

Link to comment
Share on other sites

Guest Excaliburzz

Aldri sagt noe til meg her i Trondheim iallefall...

Uansett...hvorfor skal de bry seg og du skifter ut luftfilteret med et åpent filter da?

 

Skal de ha avgift for ekstra HK da eller? Da skal de i allefall få dokumentere at det faktisk gir utslag på HK/Nm med KUN åpent filter på akkurat den bilen dette gjelder. Og DET tror jeg ikke de gidder å prøve å skaffe engang.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke finne en god grunn til hvorfor de ikke skal kunne godkjenne power/åpent filter. Med mindre man har dratt en sokk eller mormors gamle tynnstrømpebukse rundt insugsrøret, slik at det ser jalla to the maximum ut :P Men man vet jo aldri hva de på EU-kontrollen kan hoste ut av kjeften heller ..

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

jeg var på BT og skulle godkjenne ist.. de sa ikke noe på det løse veivhusvent filteret mitt... men titta litt på det da.. hehe

 

luftfilteret mitt hadde jeg brukt litt ekstra lange slanger så det blei "presset" inni hjørnet ved lampa så det satt fast.. ;)

Link to comment
Share on other sites

...Men originalt batterifeste til en Ford Windstar fra 1997 var IKKEgodt nok :blink:

Dette opplevde min far for et par år siden.. Han med jesusescorten som godkjennte :rolleyes: Tyder på at han er en kar som gjør det meste grundig, men er det nødvendig med mer en helt inntakte orgiginale batterifester?

 

Ang. det filtret, så vil jeg ikke tro de sier noe stort på det. I alle fall har de ingen grunn til det. :)

 

Måtte bare si mitt her..

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
...Men originalt batterifeste til en Ford Windstar fra 1997 var IKKEgodt nok :blink:

Dette opplevde min far for et par år siden.. Han med jesusescorten som godkjennte :rolleyes: Tyder på at han er en kar som gjør det meste grundig, men er det nødvendig med mer en helt inntakte orgiginale batterifester?

 

Ang. det filtret, så vil jeg ikke tro de sier noe stort på det. I alle fall har de ingen grunn til det. :)

 

Måtte bare si mitt her..

 

Det var egentlig litt sykt synes jeg. Spesielt med tanke på at han fikk escorten godkjent med cosworthmotor og orginale mkI bremser. Som om det er godt nok, og batterifestet ditt som var org og intakt ikke skulle være det......

 

Ang uorginalt filter, så er det en ting de kan si og det er at motoren er typegodkjent med det og det utstyret, og klarer da det avgass kravet som stilles, med ett annet enn orginalt filter kan avgassene være forandret slik at motoren ikke lenger tilfredstiller de krava som stilles og en vanlig firegass tester måler ikke alle gassene som slippes ut av motoren slik at motoren kan ikke bare justeres tilbake slik den var. Lite trolig, men treffer man på rette karen så...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...