Guest c.worth Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 vurderer å bynne med rallycross å da er da selvsakt sierra cosworth den mest aktuelle bilen..men det er vel ikke tillat med turbo i noen av klassene ,ja føruten om a og b klassen.hvordan er det å bygge en cosworth motor uten turbo???innsprøytning eller forgasser??? håper på svar:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 det skulle vel ikke være så vanskelig...en ting må vel være det at du må ha høyere komp.er jo mange som kjører n/a det når de skal ha cosworth i eldre bilerfatter'n holder på med en org 1976 escort RS 2000 som han skal ha cosworth N/A motor og datasprut 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Den gamle 500'n til Jernberg gikk i klasse 2 tidligere, inntil 2000ccm. Sugecossi-motor i denne, tror bilen blei noe for tung til å være helt konkuranse-dyktig i den klassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 blir vel ganske dyrt å trimme en sugeyb, vet ikke hvordan effekten blir noe org, uten turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 får jo kjøpt grenrør, og gjerne 2 stk dobble webere og høykomp stempler, har vel det meste hos burton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 får jo kjøpt grenrør, og gjerne 2 stk dobble webere og høykomp stempler, har vel det meste hos burton problemet er at man må ha masse luftdvs mye turtall, mye flow i toppen, store gassere riktig dimensjonert eksosbare 4 ting, men duverden så dyrt det er =) 2.4wilcox motor (modifisert cossimotor) er god for over 300 hester WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 det koster å være kar.. en det er jo sikkert ufattelig gøy å ha en cossi motor som er sugetrimmet.. men ikke glem å bytte kammer, da org turbokammer er dårligere enn suge trimkammer til den motoren.. få fatt i kvasse kammer og høvle toppen slik at kompen er høy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest c.worth Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 ja får se hva det blir til..kan hende jeg kjøper meg en ferdig bygd bil,men har mest lyst til å bygge en egen bil,importbil å kun momse den inn..er det noen som vet hvor jeg kan finne info om rallycross,hvor jeg kan finne nermeste klubb,nettsider osv..var innom en side før en del månter siden men finner den ikke nå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=12072 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 bruk denne, c.worth: http://www.bilsport.no den mest "offisielle" siden ihvertfall...... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 det koster å være kar.. en det er jo sikkert ufattelig gøy å ha en cossi motor som er sugetrimmet.. men ikke glem å bytte kammer, da org turbokammer er dårligere enn suge trimkammer til den motoren.. få fatt i kvasse kammer og høvle toppen slik at kompen er høy...Kammene må byttes ja, for de orginale er vel bare 240 grader!. Ikke særlig egnet på sugtrimming NEI! hehe 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bsfordpower Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 det er lov å kjøre med turbo i den stor supernasjonal klassen nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest c.worth Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 takk for hjelpen ..er kåmmen god i gang allerede med planene mine..nå er det bare å melde seg inn i en klubb å finne seg en bil....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mfafa Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 (edited) Har hørt 250 N/A hester i Cosworth-motoren koster like mye som 500 turbohester... Edited November 27, 2005 by mfafa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GulenPower Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 Det er dyrt, og masse må gjerast. Det er ikkje så enkelt som å "berre" kjøpe grenrør, kjøpe kammer, kjøpe ditt og kjøpe datt. Har planar om det same om nokre år. Det er berre å søke rundt på engelske Ford forum, så står det masse om N/A Cosworth motorer. Meinar det var ein liten tråd om dette på cosworth.no eingang i tida. Ellers kan jo du alltids kjøpe ein BDA motor og hive nedi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 men en bda motor koster jo grisemye, mener å ha sett i FF at en bda koster 12tusen £ mye peng det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GulenPower Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 men en bda motor koster jo grisemye, mener å ha sett i FF at en bda koster 12tusen £ mye peng det..Klart det. Kanskje meir og. Men uansett så må han nok rekne med eit større utlegg når han skal begynne og trimme motoren sjølv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 Klart det. Kanskje meir og. Men uansett så må han nok rekne med eit større utlegg når han skal begynne og trimme motoren sjølv. at den kommer på over 144 000 for å bygge om en cossie til NA tviler jeg på, ikke visst skruinga gjøres mer eller mindre selv, bortsett fra enkelte ting da såklart*porting osv* men at det koster er ikke og komme unna... Nesten så jeg hadde vurdert en b23 fra *banne i kirka* volvo og gått på i stede.. men det er meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 du får gjøre som de gør i england - kjøpe en astra 2l 16v og trimme den til 230 hk det koster ca 25% av en cosworth .................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 Da ruster den bare enda mer..... N/A Cossie skulle funke bra.. Har sett en supernasjonal i aksjon og den gikk GODT... Var visst aldri noe tull med den... det var mellom 270 og 300 hk i den... Kammer, Porta/høvla topp, Høy komp, mekaniske løftere, doble fjærer, Grenrør og 3" Throttlebodies 4x50 mm, Datasprut, Full balansering og selvfølgelig letta svinghjul, lette stempler å råder... da er man oppe å lukter på 250 hvertfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
GulenPower Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 Da ruster den bare enda mer..... N/A Cossie skulle funke bra.. Har sett en supernasjonal i aksjon og den gikk GODT... Var visst aldri noe tull med den... det var mellom 270 og 300 hk i den... Kammer, Porta/høvla topp, Høy komp, mekaniske løftere, doble fjærer, Grenrør og 3" Throttlebodies 4x50 mm, Datasprut, Full balansering og selvfølgelig letta svinghjul, lette stempler å råder... da er man oppe å lukter på 250 hvertfall Så lite? Ein kamerat hadde 224 hk i ein sugetrimma 2.0liters sohc motor frå sierra. Skulle jo tru at det gjekk an å få meir enn 250 hk ut av ein cosworth motor med eit sånt oppsett.Kva med oppboring då? Kom over ein 2.4liters cosworth motor som var over 300 hk i. Hugsar ikkje nøyaktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 event langslagsveiv da.. finnes jo det og... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GulenPower Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 event langslagsveiv da.. finnes jo det og...Evt. det ja. ikkje dumt, men dei blir vel ikkje så turtallsvillige då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Er ikke så store forskjellen på en OHC med store ventiler og en Cossie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 vurderer å bynne med rallycross å da er da selvsakt sierra cosworth den mest aktuelle bilen..men det er vel ikke tillat med turbo i noen av klassene ,ja føruten om a og b klassen.hvordan er det å bygge en cosworth motor uten turbo???innsprøytning eller forgasser??? håper på svar:)Stikk ned på nærmeste Narvesen kiosk og kjøp det siste nr. av Fast Ford(tror det er det siste nr.et) det er det en stor repotarsje om dette. Alt av tips, deler etc, meget bra. Så er det bare å rane nærmeste bank og begynne å bygge motor!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now