Jump to content

Risting ved akselrasjon uder føttene


Recommended Posts

Guest mheimly
Posted

Problemet er når jeg gir full gass å biln bynner å bikke 3.54 rpm så får jeg risting under føttene!gjelder passasjer og fører siden. nån som har noen forslag ka de kan være?

Posted

Kan være dårlige foringer som skaper vibrasjoner når kreftene kommer ..

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Posted

Motorfestene nesten garantert , hadde det samme jeg , ble bedre med stropper....

 

E

530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power :)

2007 Shelby Cobra GT500

Guest Lille rudi
Posted

kan ver foringane ja, lett å sjifte dem i stage der

Guest mheimly
Posted

det er en 2wd. Synes det va så rart at det va inga risting før jeg fikk motorhavari!tok ut motoren og biln sto i 2måna. da biln va start klar igjen å ailt va inkjørt da merka æ vibrasjon!rart at det ik va vibrasjona før motorn døde!

Guest jornhan
Posted
det er en 2wd. Synes det va så rart at det va inga risting før jeg fikk motorhavari!tok ut motoren og biln sto i 2måna. da biln va start klar igjen å ailt va inkjørt da merka æ vibrasjon!rart at det ik va vibrasjona før motorn døde!

 

Sikker på att det ikke er dekka som har blitt urunde siden bilen har stått en liten stund?

Guest mheimly
Posted

Hmm. dekkeneer det ikke skiftet tel vinter dekk og akkurat samme problemet!kordan merker man at clutchen sitter feil da!

Guest Dre Racing@
Posted

Jeg tror det kan være ditt svinghul som har løsnet!

vanskli nå man ikke er til stedet selv men.

han vært bori at et har løsna, går fint til man ruser den opp..

Posted

og smeller det til helvette så skal jeg love deg at det kommer inn i bilen.

 

hadde også en merkelig belastnignsrelatert vibrasjon.

det viste seg være eksosanlegget som lå for nært rammevangen. når det ble varmt (litt utvidning) og motoren fikk trykk så vred motoren seg litt av momentet. da tok det norti.

Guest mheimly
Posted

vibrasjonen kommer kun når jeg kjøre!rart vest svinghjulet skulle løsne da!nån andre symptoma på at svinghjulet kan ha løsnet?

Guest JvhCossie
Posted

Kan være dårlige torsjonsfjærer i kløtsjen...

Kan være gåen hardykobling..

Dårlige motor/girkassefester

 

 

Det det åsså kan være er hvis du har satt på Vibratecs etc motorfester og ikke har skikkelig balansert motor vil mye av vibrasjonene forplante seg i karrosseriet og da merker man det mest inntil torpedoveggen siden edt er her rammevangene møter karrosseriet. Hadde samme problem på min 4x4, ble mer og mer etterhvert som motoren ble sliten... Jeg hadde åsså sprekt Hardykobling... :)

 

Ellers kan det være noe annet som ligger inntil karrosseriet etc f.eks hvis du har glemt ei skive under motorfeste og når Effekten kommer dvs rundt 3500 vil motoren vri seg ned bak og gå innpå traversen/tannstanga... kjør bilen på ei grav/bukk og heng deg i kassa og se om noe tar innpå...

Guest JvhCossie
Posted

Kan også være kløtsjen din som ikke helt klarer å henge med....

Guest mheimly
Posted

har akkurat skifta clutch!!kan jo selvfølgelig være eksos!jar orginale motorfester

Posted

kom det etter du skiftet clutchen så kan det jo være en sammenheng der.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...