Jump to content

Porting


morty999

Recommended Posts

Noen som har anbefalinger på plasser jeg kan få sendt bort en IS topp til Porting og fått satt inn større ventiler og fått bytta kamlagrene?

 

seff rimeligs mulig og helst i oslo området..

 

noen som veit hva pris på dette ligger på ?

 

Morten

Edited by morty999
Link to comment
Share on other sites

Guest harleymannen

Hei

 

I gjengen vår er det en som er seriøs flink til å porte. Han har bygd motore sikkert i 15-20år nå. Kan høre med han om han har tid. Han tar 2000-3000kr for portingen. Prisen kommer litt ann på støpingen.

 

Knut

Link to comment
Share on other sites

Guest harleymannen

Hei

 

Når skulle du ev ha gjort dette? Han skal ta en IS topp for meg nå før jul, mulig han kan ta din også da? Hvis du har mulighet til å kjøre denne toppen ut til verkstedet mitt på Bærumsverk og la den ligge der så kan han kan ta den når han har tid er vi nok på god vei. Skal høre med han.

 

Knut

 

Knut

Link to comment
Share on other sites

så fort som mulig.. hehe

 

må få slipt veiva mi og kjøpt inn lager osv.. så det haster ikke... den kan godt ligge der til han får tid..

 

men hva skal han ha for det?

noen som veit hvor jeg kan få satt inn større ventiler henne a??

Edited by morty999
Link to comment
Share on other sites

Men han er skikkelig seriøs og kan dokumentere jobben med flowbenk.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

er så langt a gitt... bor i oslo vet.. og er ikke billig å sende en 20kg topp.. hehe

 

 

er vell samma pris på mer eller mindre alle pakker så fremt pakken ikke veier over 25kg, da blir d pris endring.. vertfall når pakker sendes som oppkrav...

 

Hadde heller kosta på meg en 2-400kr ekstra for å sende toppen og få en ordentlig jobb med flow papirer osv, i stede for å levere det til en hobby værdens mester som sitter med flat meisel og hammer, og går over med en dremel multi etter på :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest harleymannen

Hei HårBalle

 

En liten komentar til deg. Selvfølgelig er det best å sette bort alt arbeid til firma som er spesialister. Sånn vil det nesten alltid være. Men det finnes mange flink hobby menesker rundt om i dette landet. Men du får hva du betaler for og av og til kan 80% kvalitet være godt nok. De fleste bygger biler og motore på dette nivået. De som bygge Top of the line ting vet hvor dem skal gå før dem begyner et prosjekt.

 

Knut

Link to comment
Share on other sites

Morty999 : SEND TIL EBB!! 20 kg topp.. koster ikke så mye.. fikk 36kg bremser til Chevyen for noen dager siden.. der kosta portoen 190kr..

 

ps : hvis du skal få flowpapirene på det, koster det noe ekstra.. han ser ikke vitsen i det. har portet så mange is topper, at han vet hvordan det er:)

Link to comment
Share on other sites

Hei HårBalle

 

En liten komentar til deg. Selvfølgelig er det best å sette bort alt arbeid til firma som er spesialister. Sånn vil det nesten alltid være. Men det finnes mange flink hobby menesker rundt om i dette landet. Men du får hva du betaler for og av og til kan 80% kvalitet være godt nok. De fleste bygger biler og motore på dette nivået. De som bygge Top of the line ting vet hvor dem skal gå før dem begyner et prosjekt.

 

Knut

 

hei ja, jeg utalte meg vell litt feil kanskje... var ikke meninga og si at det ikke eksisterer flinke hobby mekanikere, deriblant han du nevnte, helt sikkert flink etter som at du gir den til han ,men det finnes folk som annonserer for seg selv og skryter seg oppi himmelen uten og ha noe god bak grunn, derfor nevnte jeg flat meisel og hammer, har sett bilder av en topp som er porta med meisel og det så ikke ut :lol: kan umulig flowe noe bedre.. poenge mitt var at det er bedre å gi toppen til en som kan dokumentere/garantere arbeid og utbedring, og det kan helt klart være privat personer, å ikke top performance firmaer...

 

Kjenner flere folk som har porta toppene sine selv og på tar seg arbeid osv, men de har en god bakgrunn, ikke nødvendig vis fag brev som mekaniker en gang...

 

det jeg egentli skulle fram til var at morten mente at det var så dyrt og sende toppen for å få den porta, noe det egentli ikke er... så leng det garanteres/dokumenteres god forbedring så er det bedre å spøtte i noen kr ekstra i stede for å gi det til en person som ingen har bekjennskaper til eller noe...

 

Var ikke noe ont ment overforr han kammerat`n din eller deg =)

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaikill

kan vel ikke si at d alltids er så bra med flowtesting heller da... de penga det koster å få d flow testa kunne jo vært brukt på å porte enda litt bedre... er noen kroner for flow test så :)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel noe med et størrelsesforhold imellom ventil og kanalareal som bør stemme for å få best mulig flow, ikke alltid best med størst mulige ventiler? Eller gjelder dette bare sug-trimming kansje? Leste noe om dette et sted... :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...