Åshøgda-raceway Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 har et prosjekt her. 78mod. skal bruke en cosworth-motor som maskinist.noen som kan hjelpe meg med hva som må gjøres for å få denne godkjent?? tenker da på bremser,stabstag div.takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 bremser er vel første bud jamen det beste er jo så klart å ta en tur til biltilsynet og snakke med de om planene dine.men det er nok ikke umulig å få godkjent siden det er noen capri cosworth'er bygget her i landet lykke til med prosjektet ihvertfall 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 (edited) Som 2.8 injection sier, snakk med biltilsynet først. Ellers finnes det TüV på cosworth-bremser foran, er dem som har gjort det, kommer vel noen fler å sier noe om det her tenker jeg.. Caprisport har også en del om bremser, fjertårnstag osv. Lag en prosjekttråd om bilen din på forumet her da? EDIT: Fikset link MvhTurboX Edited November 20, 2005 by TurboX -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Er det ikke best å prøve å få godkjent med turbo motor med x antall hester og prøve å ikke nevne Cosworth i det hele tatt?Har vel en tendens til å bli vanskelige når de hører ordet Cosworth... Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Det beste er å fylle igjen det som står på toppdekselet så de ikke ser at det står noe annet enn 16 v Turbo der og godkjenne det som 2.0 Turbo... For det er jo det det er... Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 For det første, ingen nødvendighet å godkjenne den som 2liter cosworth, (vis da du ikke vil ha cosworth i navnet.. men mye enklere å godkjenne den som capri 2liter turbo.. kommer og veldig ann på hva bilen var før du byggde den om, ikke pga det er så store forskjeller, men vist biltilsynet hører at f.eks bilen var en 2liter automat, freeker de litt ut.. Ang bremser, ingen nødvendighet å bruke cosworth bremser, men bremsekraftforsterker og slikt bør byttes til f.eks fra scorpio 2,8i. Bruk stabstag fra 2.8i gr de er litt tykkere... Råder deg til statens vegvesen i Larvik er VELDIG greie... Prata med en der ang ombygging fra 3liter 74 mod, til en 2liter ohc tubo med ca 270hk, han sa "nei dette var ingen problem da han bremsene fra en 3liter var vell såpass sterke, at han sa at verken bramser/dempere osv var en nødvendighet å bytte...... Håper du blei litt klokere.. Men spring rundt til de forskjellige stajonene og spør de... da finner du ut hvor de er de greieste...:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest harleymannen Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Hei Det er godkjent to caprier med Cosworth motor i Oslo i sommer. Nå med den nye faggruppen som har med bla ombygde biler er dette blitt litt lettere. I Oslo er det to stk på hel tid og den har en som er der man-onsdag som har med disse sakene. I Bærum er det en fyr på plass torsdag og fredag som du bør snakke med. Disse vet hva bil er og har et relativt fornuftig syn på hva som skal til osv. Ring en av disse, ev ta en møte. Dette har jeg gjort. Fortell om dine planer, ta med biler osv. Men et tips er at du er litt udmyk, men hvis også at du har planer om bremser osv. Knut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted December 26, 2005 Author Share Posted December 26, 2005 det er en 2liter s. har snakka med en på biltilsynet og han nevnte stabstag og andre bremser.var ikke no problem å godkjenne m cosmotor.men måtte vel mer til for å få det i navnet.dette var stasjonen i hamar.så da blir den vel godkjent til sommeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Er den godkjent den brune caprien som raser rundt på gatebil med cosworth motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted December 26, 2005 Author Share Posted December 26, 2005 er vel godkjent den mener jeg,er ikke det han standahl el no? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS_Hage Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Anders standahl det ja....veit ikke om den er godkjent med cosmotor, men det er enklere å godkjenne en mk1 med det...pga regler og den kom med v8 i australia og andre store motorer Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Får jo godkjennt alle capri'er med V8 på originalt 2.8i understell da -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 hvor gjør man det?? "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 Tror fler har fått det godkjennt i Trondheim. Kom jo originalt med V8 i mk1. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micro Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 Bilen til stamdal er godkjent den. Må være det for å være med i serien på gatebil. men finnes både mk 2 og mk 3 som er godkjent med med cossi motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micro Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 Tror fler har fått det godkjennt i Trondheim. Kom jo originalt med V8 i mk1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 Anders standahl det ja....veit ikke om den er godkjent med cosmotor, men det er enklere å godkjenne en mk1 med det...pga regler og den kom med v8 i australia og andre store motorer Pga at bilen er eldre enn 71 modell kan den godkjennes med hvilken som helst motor.Du må søke om å få bygge om bilen,og det er ikke noe i reglene som sier at du ikke får bygge om.Er heller ikke noen krav til bremser når bilen er før 71.Det er nye regler etter 71 som er strengere med andre krav til bremser og ombygging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest harleymannen Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 Pga at bilen er eldre enn 71 modell kan den godkjennes med hvilken som helst motor.Du må søke om å få bygge om bilen,og det er ikke noe i reglene som sier at du ikke får bygge om.Er heller ikke noen krav til bremser når bilen er før 71.Det er nye regler etter 71 som er strengere med andre krav til bremser og ombygging. Tja vet ikke helt om dette er helt rett. Er en runde nå med biltilsynet og den nye fagruppen som har med ombygde kjøretøy nå. Om dem har sterke meninger ang dette med bremser. Venter på et svar fra dem i løpet av neste uke. Denne fagruppen består av to som jobber på fulltid i Oslo og en som deler sin stilling med 3dager i Oslo og 2dager i Bærum. Totalt er det (tror jeg) 7stk i Norge som har med dette å gjøre nå.For min del gjelder dette en Capri 70mod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Du får aldrig godkjent den som Capri cosworth, fordi det aldrig kom noen capri cosworth, men og godkjenne den med cosworth MOTOR, skal gå helt fint, og du vil da få: godkjent med Ford 2.0 16v cosworth motor hvis du ønsker det... eller bare: godkjent med 2.0 turbo hvis du ønsker det.... men noe cosworth blir det som sakt ikke... Du må jo gjerne kalle den capri cosworth etterpå, men skal du ha det i vognkortet, så sliter du Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 har nå satt inn en is motor,litt enklere å få tilbake skiltene. Men er det noen som vet hvordan j kobler is motornettet opp mot de andre ledningene?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 vist du har gamle typen led nett er det 4 ledninger som trengs.. en jordingskabel inne ved hjernen (brun) en jording ved batteriet (brun) en svart ledning ved batteriet (+) og en svart ledning ved den kontakta som er ved ledningen til fordelere. en kontakt med 5 ledninger i.. her trenger du kun tenningsstrøm til den svarte ledningen i kontakta.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 takk for det morty.kikker på det imorra.hadde tenkt å fyre den så j få kjørt den til lakkering snart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Hvorfor Cosworth? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 noen som har koblingskjema for 78mod mk2? Tenkte da på hvilke som går til batteri + og - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 noen som har koblingskjema for 78mod mk2? Tenkte da på hvilke som går til batteri + og - spør på forumet til CCN du.. Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now