Janna Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Napper man av slangen på wg og turbo, kjører man da fritt ladetrykk, eller det wg gir maks? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Guest xsiv Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 fult trykk da ja, kjøp deg heller en reguleringsventil som er beregnet for slikt.
RS 1000 Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Napper man av slangen på wg og turbo, kjører man da fritt ladetrykk, eller det wg gir maks? Det kommer an på. Har du svak actuator med "korrekt" forspenn på en T34 så kan du risikere at trykket i eksosmanifolden åpner wg klaffen av seg selv. Riktig justert -31 actuator holder bedre. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
bige Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Napper man av slangen på wg og turbo, kjører man da fritt ladetrykk, eller det wg gir maks?Jeg må nok skuffe deg , elektronikken ( MAP) kjenner av att trykket er over det godkjente . Har du Escort med ford styring går den i feil modus og den må resettes . Har du marrineli vil tenningen gå mot øvre dødpunkt og den styrer dysene til og gi mindre til trykket detter . Får du større lade trykk og ikke har chips som klarer det kjører du for magert og smelter ett stempel eller noe annet gøy ---- det koster penger . Dette er kortværsonen det er en lengre om du ønsker ...........
Janna Posted November 18, 2005 Author Posted November 18, 2005 Ta av slangene var bare for å teste om jeg fikk høyt trykk, ikke for å kjøre slik.Har kjørt 1.8 i trykk tidligere, men lader maks 1.3 no.Både med og uten slangene.Feilen ligger da i wg eller? Pelle Væck: Hva er korrekt forspenn? Bige: 92 escort. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
RS 1000 Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Ta av slangene var bare for å teste om jeg fikk høyt trykk, ikke for å kjøre slik.Har kjørt 1.8 i trykk tidligere, men lader maks 1.3 no.Både med og uten slangene.Feilen ligger da i wg eller? Pelle Væck: Hva er korrekt forspenn? Bige: 92 escort. Derom strides de lærde. Personlig synes jeg det ofte blir hyggelige resultater med mer enn ca. 7,5 mm og bruker det som grunninnstilling. Det ender gjerne opp med mer. SJEKK at trykksystemet ditt er tett før du feilsøker andre ting. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
bige Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 se under turbo :http://www.totenauto.no/teknisk/Sierra_Sap...gnosis_Info.pdf
Janna Posted November 19, 2005 Author Posted November 19, 2005 Pelle Væck: Kan ikke finne noen lekkasjer. Bige: Har ikke solenoid ventil. Kan det ha noe med at toppen nettop har vært av, og alle ventil skiftet?Satt på 1.4mm wrc pakning. Stod på grp a pakning før. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Janna Posted November 22, 2005 Author Posted November 22, 2005 Slangen fra ic til motor var av på undersiden.No er det lading igjen ja Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
møffe Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Ta av slangene var bare for å teste om jeg fikk høyt trykk, ikke for å kjøre slik.Har kjørt 1.8 i trykk tidligere, men lader maks 1.3 no.Både med og uten slangene.Feilen ligger da i wg eller? Pelle Væck: Hva er korrekt forspenn? Bige: 92 escort. Derom strides de lærde. Personlig synes jeg det ofte blir hyggelige resultater med mer enn ca. 7,5 mm og bruker det som grunninnstilling. Det ender gjerne opp med mer. SJEKK at trykksystemet ditt er tett før du feilsøker andre ting. jeg spørger lige.. forspenn!! er det når man sætter actuatoren på og spænder til WG klappen er lukket. og så giver den 7,5mm mere på gevindet??
Guest Larsern Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 jeg spørger lige.. forspenn!! er det når man sætter actuatoren på og spænder til WG klappen er lukket. og så giver den 7,5mm mere på gevindet?? Yes! Da har man 7,5mm forspenn.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now