Guest Taunus Basic Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Hei.Jeg har akkurat fått hjem Scorpioen (min), prøveskilt foreløpig. Selger fikser skilt og registrering.1990 2.0 CL Sedan. Vel, ettersom bilen har stått en lang stund så var det "litt" vann i tanken.. Kommer og går litt hvor mye krefter jeg har å ta av, retter seg vel etter hvert som jeg får brukt den litt. Har helt på RedEX og Kondensfjerner. Mine spørsmål:1. Mellom innsugsmanifolden og toppdekselet er det en rund liten dings med slangetilkopling i begge ender.Den ene slangen (den som kommer OPP) er ikke koplet til, ligger løs ved siden av. Under er slangen tilkoplet, den ser ut til å gå ned langs rammevangen. Ser ut som bensinrørene. dvs den slangen som går ned uder ser ut til å være eneten retur eller tilførsel av bensin.Den runde "dingsen" stå det Weber på. Det er konstant vakuum i den slangen som ikke er koplet til, den går inn på innsugsmanifolden rett foran spjeldhuset. Når motoren var varm og gikk på tomgang så prøvde jeg å kople til den løse slangen, da virket det som om motoren skulle stoppe, og jeg koplet den av igjen. Motoren gikk litt uregelmessig og deretter normalt igjen.Hva er den dingsen, OG, virker den ikke som den skal kanskje ?2. Rett til venstre for batteriet står det en rund beholder med to slanger på toppen, ser ut som tynne luftslanger. Den ene forsvinner inn ved topedoveggen, den andre går bort til en slags solenoid på innerskjermen rett under panserhengslen. Hva er denne dingsen ?That's it.. Det var det jeg lurte på i denne omgang. Håper noen vet svarene.. Jeg kan evt maile bilder hvis noen sender PM.
Anders_K Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Svaret på spørmål 1 er bensintrykksregulator.. slangen på undersiden er returen til bensintanken. 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P.
Guest Taunus Basic Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Prøvde nå på varm motor, å starte motoren med den slangen tilkoplet. Vel, bilen startet, men stoppet igjen etter å ha flexet litt mellom 500 og 1500 rpm i 5-8 sekunder.Prøvde igjen, samme skjedde. Tok av slangen igjen, startet fint, gikk uregelmessig i 2-4 sekunder, deretter helt fint..Det samme skjer hvis jeg setter fingeren foran slange-enden. Da stopper også motoren. Hmm har kikket i Haynes, men boka har bilde av en annen Doch motor enn det jeg har i bilen.Vel, får vel bare la den være, motoren går jo helt fint ellers, litt lav tomgang av og til men ellers bra..
møffe Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Prøvde nå på varm motor, å starte motoren med den slangen tilkoplet. Vel, bilen startet, men stoppet igjen etter å ha flexet litt mellom 500 og 1500 rpm i 5-8 sekunder.Prøvde igjen, samme skjedde. Tok av slangen igjen, startet fint, gikk uregelmessig i 2-4 sekunder, deretter helt fint..Det samme skjer hvis jeg setter fingeren foran slange-enden. Da stopper også motoren. Hmm har kikket i Haynes, men boka har bilde av en annen Doch motor enn det jeg har i bilen.Vel, får vel bare la den være, motoren går jo helt fint ellers, litt lav tomgang av og til men ellers bra.. prøv at sætte slange på. og tag benzin dækslet af. det kan være du har vaccum i tanke..
Guest Taunus Basic Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Skal prøve det i morgen.. Bilen oppfører seg ikke akkurat dannet(pent) for tiden.. Prøver å blir kvitt vannet i tanken.. Bilen har vist stått med tom tank i 5 måneder.. Litt "turbo-effekt" ved pådrag innimellom ja..
Guest zr50sl Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 fyll tanken opp å fyll ca 0,5 liter rødsprit, den får vannet til å fordampe
Guest mazdafun Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 2. Rett til venstre for batteriet står det en rund beholder med to slanger på toppen, ser ut som tynne luftslanger. Den ene forsvinner inn ved topedoveggen, den andre går bort til en slags solenoid på innerskjermen rett under panserhengslen. Hva er denne dingsen ?That's it.. Det var det jeg lurte på i denne omgang. Håper noen vet svarene.. Jeg kan evt maile bilder hvis noen sender PM. høres ut som kullfilteret, hvis jeg ikke husker helt feil..
Count Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 Kullfilteret henger bak ved siden av venstre bakhjul. Du mener "canister purge solenoid", den som slipper bensindampen inn i innsugsmanifolden når du starter opp. Men det er nok denne ja. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest Taunus Basic Posted November 20, 2005 Posted November 20, 2005 Hei.Takker for innspill.Det ble ikke noe Scorpio alikevel. Økonomien fikk seg en surprice.. Regninger for 7000 i kassa på lørdag.. Det betød retur av bil for å kunne betale for seg. Så vi får se hva det blir for noe av kjøretøy etter hvert.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now