Guest ZeroCool Posted November 17, 2005 Posted November 17, 2005 Hey..har en kompis som har en 2,8L motor som han lurer på å sette på 2,9 topper? funker det? noen som vet? MVH Eivind
rene`racing Posted November 17, 2005 Posted November 17, 2005 gå inn på burtonpower.com skal stå en artikkel om 2,8 motoren der,tror det er ***** med arbeid, 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
Guest ZeroCool Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 hmmmm...finner ikke noe på burtonpower.com jeg da men...
Ford Power Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 Hei Har tengt å prøve å sette 2.9 topper på 2.8, men mangler topper.jeg har studert disse motorene å har funnet ut at ventilene ikke er i samme rekkefølge på disse to toppene.Men hvis kamakslingen fra 2.9 passer i 2.8 blokka tror jeg det skal fungere.hullene til toppboltene er de samme Mvh Ford Power T4's! Helping fat people accelerate since 1982! Husmo Speedshop
2.8 injection Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 kamakselen i 2.8 går motsatt vei i forhold til 2.9 spm har kjedeså da må nok mere bygges om 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
2.8 injection Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 en jeg kjenner skal kanskje selge taurus'en sin i deler...og denne er det usa 3.0v6 ipasser toppene fra disse på 2.8'n? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
RS 1000 Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Hei Har tengt å prøve å sette 2.9 topper på 2.8, men mangler topper.jeg har studert disse motorene å har funnet ut at ventilene ikke er i samme rekkefølge på disse to toppene.Men hvis kamakslingen fra 2.9 passer i 2.8 blokka tror jeg det skal fungere.hullene til toppboltene er de samme Mvh Ford Power For å gjøre en lang historie kort :"Glem det" Det er kan la seg gjøre, men det svarer seg ikke. Det er mye arbeid og det koster mye penger. Resultatet blir en dyr og dårlig motor. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
tuszi Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 For å gjøre en lang historie kort :"Glem det" Det er kan la seg gjøre, men det svarer seg ikke. Det er mye arbeid og det koster mye penger. Resultatet blir en dyr og dårlig motor. du virker negativ te alt du:P hehe. men tror dette hadde funka dårlig
2.8 injection Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 like greit å bare sett inn en 2.9i motor da, eventuelt med 2.8 innsug. mener det var her på foumet det var en som hadde en 2.9 med 2.8i innsprut (2.9 injection) 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
RS 1000 Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 du virker negativ te alt du:P hehe. men tror dette hadde funka dårlig Hehe, Vel, jeg mener selv at jeg er postiv til gode løsninger og negativ til dårlige / elendige løsninger. En 2,8 L med 2,9 topper vil jeg beskrive som en elendig løsning, faktisk værre enn en 2,9 L med 2,8 topper. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Fresh| Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Ventilene er ikke i samme rekkefølge og kammen på 2,8 går motsatt vei enn 2,9. Sitter og tenker litt her nå men vet ikke om den kammen vil funke på 2,8 motor.
Granada 2.8 Ghia Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 Må isåfall spesiallage kam, eller bygge om til registerkjede, annen fornt på veiv/motor, ja bygge en 2.8 om til 2.9, er folk som gjørdette, men hvis du først skal gjøre slikt, hent deler fra 4.0 V6 isteden, med litt borring har du 3,7 liter.... USA topper, eller tidlige 2.8i topper har 3port. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
RSHansen Posted May 12, 2006 Posted May 12, 2006 Må isåfall spesiallage kam, eller bygge om til registerkjede, annen fornt på veiv/motor, ja bygge en 2.8 om til 2.9, er folk som gjørdette, men hvis du først skal gjøre slikt, hent deler fra 4.0 V6 isteden, med litt borring har du 3,7 liter.... Så mye arbeid for å ende opp med en skarve 2,9? Blokka er nærmest identisk ja. Da kan du like godt hive i en komplett 2,9. blir nok mye billigere. Veiva fra 4 liter passer ikke helt uten videre. Nedre del av sylinderen må maskineres ellers slår veivstakene i foringene. (eller var det veiva som slo? hehe) Derfor har 4 literen bredere veivhus enn 2,0/2,3/2,6/2,8/ og 2,4/2,9 serien. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now