Jump to content

Bensinpumpa går hele tiden


Recommended Posts

Posted

Hehe.. som sagt i topic: Bensinpumpa går hele tiden, selv om jeg tar ut tenningsnøkkelen...

Går av dersom jeg tar ut sikringen.

Nå som jeg akkurat hadde fått eu-godkjent lynet...

Noen som har vært borti tilsvarende?

Leit å måtte ta ut sikringen hele tiden..

Noen råd? :)

 

(Escort 83' XR3i)

Posted

Så enkelt som det altså.. :)

Ser ut i fra koblingskjemaet, at det får jording i nærheten av A-stolpen, ligger det under dashbordet da, i området under/på venstre side av rattkonsollen?

Får bestille ett imorgen.. Takk for hjelpen forresten

Posted

Ligger oppunder pedalene dine ja. Lilla stort rele. (På rst hvertfall)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Posted

kjøp for gusskyld ikke nytt, koster en del nye disse "releene", egen erfaring, sikkert noen som har et her brukt vel? et eksempel, skulle skifte releet til intervalene på vindusviskerne, tipp hva det kostet nytt hos ford.......nesten 700 fåkkins kroner, litt drøyt det elr hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted

kostet 650 for ett nytt bensin pumpe rele, har kjøpt 2 av dem ja :P

Posted

350,- på bosch car service og 375,' på ford i drammen

tror 700 var litt drøyt;)

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Posted

Fant reléet.. svart sak med seks kontakter..

(var plassert bak den org. høyttaler boksen)

Men.. Er det normalt å kunne ta ut kontakten av reléet og at pumpa fremdeles går? :unsure:

Bestiller nytt relé i morgen uansett og prøver det først.

 

 

Hvis bosch produserer dette reléet, så får jeg det til innkjøpspris fra en importør av bosch, og det vil si veldig billig, hvis det kun er ford som har det er det litt verre, men jeg får nå litt rabatt der også gjennom jobben.. :)

Posted

Nå er jeg helt sikkert på at jeg så på feil relé...

(Har ikke snøring på hva det reléet jeg så på har til hensikt...)

Bøyer meg i støvet av bedre viten her!

:D

Åpnet det gamle reléet på gøy: (se bilde) :lol:

428 hos Ford kverneland de hadde på lager så da gadd jeg ikke bestille fra bosch..

Så nå er endelig gobilen 100% igjen! (ihvertfall nesten da.)

;)

takk for all hjelp!

Posted

mitt var begge deler

smelta øverst ved kontaktene og rusten var hele greia invendig

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Posted

rust?? mye rust i torpedovegg og eller?

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Posted

Skal vel ikke mer til enn et par bløte/snøete sko, så får du masse fin fuktighet opp under dasjen, som smyger seg inn i rele' osv

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...