Jump to content

sitter i et dilemma her

Recommended Posts

Posted

Driver å bygger en 3dørs sierra om til "vingebil" look, og har begynt å bygge en ist maskin.

Bilen skal kjøres mest på bane og være til utstilliger/treff men kunne tenkt meg skilter. (det vil tiden vise)

Mitt dilemma her er : 2wd eller 4wd..?? :huh:

Er ***** sugen på 4wd, men da må jeg ha cosworth 4x4 kasse, svinghjul clutch og veiv helst. ikke det som er det største problemet.. må jeg gjøre noe i rammevangene forran? for å få til drivakslingene.. ? har sett noen som gjør det.

2wd er jo morsomt det også, bare å montere rett på og fullt hjulspinn :D

er snakk om 250-300 hk her.. til slutt :)

Hva mener dere? ikke mange/ingen? ist 4x4 ute og går..

Posted

noen tegninger? vil ha det nøyaktig i tilfelle

Posted

en ser hvor en skal kappe når forstillinga er på plass,vi bygde om til 2.8i 4x4 å da kappa vi etter vi monterte.dro ut akslingene å kappa.

må kappes å sveises innover "bulk i tunnel på mk1 sierra værtfall,fordelingskassa trenger litt plass.

TURBO POWER!!"!

GeirRuneGarnes

Posted
Mitt dilemma her er : 2wd eller 4wd..?? :huh:

Jeg ville gått for 2wd. Du sier at den hovedsaklig blir lekt med på bane, der har du fint lite bruk for 4x4 med mindre det regner. Det blir egentlig mye det samme på gata, under 300hk har du helt greit grep med 2wd om du bruker anstendige dekk.

En annen ting er pris og arbeidstimer. 4x4-kassene er ikke kjent for å være de mest holdbare. Syncroniseringene er noe svake. Om en type 9 er så så mye bedre vet jeg ikke, men de vokser omentrent på trær.

Uansett vil jeg påstå at fun-faktoren er langt større med 2wd.

Hilsen tidligere IST-eier

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

takk for inlegg..:) har tenkt en del i det siste, tror egentli den blir 2wd.. men er ikke helt sikker enda.. :rolleyes:

Posted
fordel med 4wd, er at man har sykt bra kontroll over bilen på bane

MEN, det blir lite sladd... :angry:

hehehe :lol:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted

hehehe, er du HELT sikker Morten? :lol:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted

extra morro på vinterføre med 4*4 i tillegg da... :P

Posted

bilen skal ikke vite hva snø er engang :P

Posted

Nå har ikke jeg egne erfaringer med sierra og 4x4, men kjenner en som hadde 350 gamp på nettopp 4x4.

Det gikk som et uvær, alle kreftene rett i asfalten, festlig aks og fint grep. Ingen problem å gi den i gulvet uten spinn på tørr asfalt, rett frem vel å merke.

Mye moro altså.

Problemet var holdbarheten, kassen røk, så kjøpte han ny fra Ford, og den røk, og så røk fordelingskassen. Det var rett og slett ikke bygget for 350Hk.

Type 9 kassen til sierra skal visstnok tåle 225 uten for mye problem, og som tidligere nevnt her, så er de lett å få tak i.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Posted

Bygde om en 2l eg hadde til xr4x4 twin turbo og den gjore eg ingenting med vangene på... hadde bilstein senkesett, og gule koni, og det tok aldri oppi, var heller ikke i nærheten.

Så ville ikke skjært i vangene, de svekker vannvittig mye...

Posted

Hvilken årsmodell var det? De senere karosseriene kom alle med plass til fordelingskasse.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

min er en 83mod.. den har IKKE plass :P så, jeg tror jeg går for 2wd.. mulig jeg skal bygge en til etterpå.. hvem vet :P men, det blir med cosworth motor, og mye mer en 300hk ;)