Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallooo.

Jeg skal i fremtiden bygge meg en vingebil, kanksje det blir fra IS'en min eller et annet karrosseri jeg har i gården. '

Men spørsmålet er som følger; hva må egentlig til for å få det godkjent?

Gjerne svar fra folk som har gjort dette selv, eller som har erfaringer med slikt.

Posted

Flere tråder om dette rundt på forumet her så bare å søke, ;) men kort og gæli så trenger du en hel delebil med papirer og kvitteringer. Ikke en drivaksel fra øst og en girkasse fra vest..

Posted

å hvor har du fått det ifra? en imp koster jo alt fra 50 og oppover da.. og 40k + moms blir jo langt ifra 100k.. så hvor du får det ifra skjønner ikke jeg.. ;)

Posted

Tenkte at det ville bli vanskelig å få til. Om det ikke går med en girkasse fra øst og drivaksel fra vest så tror jeg at jeg driter i det. Vil ikke importere en orginal cosworth bare for å ribbe den og sette over deler. Da ødelegger jeg jo noe som absolutt ikke skal ødelegges.

Jeg tenkte at hvis det kunne gått å sette sammen en bil med deler herfra og derfra som folk selger, så ville jeg gjort det, men om AND her mener det ikke går blir prosjektet lagt på is.

Posted

er enig med deg armani. skal du ha cosworth, så liksågodt kjøp deg ein cosworth. det er ikkje dei store prisforskjellane når alt kjem til alt. det er vel heller det at du kanskje sper utgiftene i eit større tidsrom. istadenfor f.eks. 100000 på ein gong.

Posted
  Fresh| said:
Tenkte at det ville bli vanskelig å få til. Om det ikke går med en girkasse fra øst og drivaksel fra vest så tror jeg at jeg driter i det. Vil ikke importere en orginal cosworth bare for å ribbe den og sette over deler. Da ødelegger jeg jo noe som absolutt ikke skal ødelegges.

Jeg tenkte at hvis det kunne gått å sette sammen en bil med deler herfra og derfra som folk selger, så ville jeg gjort det, men om AND her mener det ikke går blir prosjektet lagt på is.

det går fint det, er det jeg har gjort. eller, mesteparten er fra samma bil som cosworth-import parterte. er oppe i 70000,- nå, og regner med minst 30000,- til. min er en sedan. det eneste som kan lønne seg ved å bygge om er å få tak i en billig og bra delebil. ellers er det ikke så mye å spare.

2wd sierra cosworth

• 2 weeks later...
Guest Hooligan
Posted

men går det ikke å kjøpe en fra sverige, har sett på de billigste som ligger der ligger på en pris på 40,000SEK = 32,704NOK, er ikke gale pris det... Bare å ta en tur på blocket.se

Masse bra og dårlig der :P