Vebba Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Jeg har drevet og luftet ideen om 2,8 EFI i granadaen, vil bare ha mer og mer nå Vet av en scorpio 2,8i til salgs som jeg kunne ha kjøpt og skifte motor. Men jeg ser veldig mørkt på akkurat det der med ledningsnettet. Så jeg lurer på:Nøyaktig hva må gjøres med ledningsnettet for å få en 2,8EFI i granada?Andre ting som også må gjøres for å få denne til å gå?Og hvordan blir det med godkjenning? Blir det 2,8i, så skal jeg ha den godkjent som det i vognkortet også Håper på svar 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK...
twin turbo Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 det skal vel gå ann og ta kun motornettet????????? er litt usikker sjøl men trur det skal vere ein grai jobb. ellers så kommer det ann på kva motor du ar nå. har ein 2.9 tilsalgs komplett scorpio med frontskade. motor og driverk er meget bra. trehjulsykel
granadaghia Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 kor mykje for den 2.9 da?? kor i landet bur du da??
twin turbo Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 tenkte rundt 7000 for heile bilen bur 20 min fra sogndal. bilen er annonsert i delekategorien. komp bil med skade vart kjørt heim, men er dårlige hjulager bak så den bør hentes på henger. trehjulsykel
TurboX Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Slenger meg på her jeg, mye arbeid å bygge om fra gasser til efi`? Hva egner seg best med turbo av disse? 2.9EFi 12v2.8EFi 12v2.8MFi 12v Skal ha twinturbo, men nå lurer jeg på å gå for efi med fullt datasprutsystem i stedet for MFi..Vil jeg tjene noe på det, eller kan jeg like greit gå for MFi? Begrunn svaret.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
2.8 injection Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 ombygging fra gasser til EFI tror jeg ikke skal være noe stort problem...2.9i i hvertfall har ikke rså mye ledninger så det tror jeg skulle gå grett ja...det eneste tror jeg er hvordan man skal få dette inn i kupeen/motorrommet. når det gjelder trimming vil si alle har både fordeler og ulemper...2.8 MFI har vel det beste innsprut systemet med tanke på høye effekt utak uten oppgradering av systemet, det leverer bensin til nærmere 300hk mener jeg å ha lest.som singel turbo er kanskje også 2.8MFI bra siden den bare har en "trottlebody" mot 2.8 og 2.9 EFI's 2 og 2 luftmengde målere.som twin turbo ville jeg personlig satset på 2.9 eller 2.8 EFI siden dette kanskje er enklest her med tanke på de 2 luftmengde målerene og "trottlebody'ene" og siden 2.9 (er ikke sikker på 2.8 EFI) har mindre komp enn 2.8 MFI er det bare å slenge på en turbo, eller 2 , med orginal innmat. toppakningen på 2.9 er visst nok sterkere og bedre enn på 2.8MFIogså har du da de berømte eksos og innsugs kanalene som 2.8 MFI (er ikke sikker, men har 2.8E også 2?)bare har 2 av mens 2.9 har 3, altså en for hver sylinder også generell trimming: av trimming til 2.8M så er det bare turbo/presse som egner seg (som sagt tidligere, er ikke sikker på 2.8E) så 2.9 egner seg bedre til N/A trimming.som planene mine er første året: lettre trimma 2.9i siden denne er freskere enn 2.8M'en de som har noe å tilføye eller rette på må gjerne gjøre det 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
TurboX Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Ja, 2 turbo'er og ladetrykk så langt det holder... Nei, jeg vet ikke jeg, skulle hatt 2.8MFi med USA-topper og bygd innsug/eksos selv. Men dette skal vist være ganske vanskelig å få tak i etter som jeg har forstått.. Tenkte på EFi fordi det kanskje er lettere å bygge om så man får mer bensin, evt tillegssprut osv.. Datastyring.. Men det finnes da vel noen dyser som passer på MFi'en å? Beklager for å spore av tråden -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest ZeroCool Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 hmmm...funker ikke 2,9 toppene på 2,8 oxo da? mener på det ass..
TurboX Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 kan du ikke teste det ZeroCool? Siden du har begge deler.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest ZeroCool Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 er i horten no..men skal opp til ålesund om ca 2 uker..kan teste det da jeg....gir tilbakemeld på akkurat det der
2.8 injection Posted November 20, 2005 Posted November 20, 2005 åssen er 2.8EFI i forhold til 2.8MFI motormessig?hk, Nm, andre forskjeller 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
TurboX Posted November 20, 2005 Posted November 20, 2005 EFi har 150 hkMFi har 160 hk (noen med 150? Hørte snakk om en regulator som førte til mindre effekt på noen) er i horten no..men skal opp til ålesund om ca 2 uker..kan teste det da jeg....gir tilbakemeld på akkurat det der Da venter vi spent på svar i 14 dager.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
TurboX Posted November 26, 2005 Posted November 26, 2005 Enda e uke? Vil liksom vite det NÅ -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest ZeroCool Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 hehe...ro ned skal opp til ålesund på torsdag..finner det ut til fredag...
TurboX Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 DANKE SCHØN! Hehe..Venter på ei plate fra Ex-pressed steel panels i england, 3 MÅNEDER leveringstid.. Så da blir det å pusle litt å bli ferdig med litt motor/understell og sånt først.. Mvh -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
TurboX Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Fredag..!Noe nytt? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest TurboPower Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 tja.. du kan jo f.eks ta en 2.8 mfi motor, montere på efi topper for å gå en vanskelig vei:D , bruke et uansett hvilken som helst data innsprut med fordelerløs tenning eks. Megasquirt.. Så får du kontrollert alt meget bedre enn ford sitt original opplegg. Turbo på denne maskin og du har et godt utgangspnkt. Vil bare bruke fordelerløs tennings selv fra electromotive, innsprut kjøres mekanisk. lykke til
TurboX Posted December 4, 2005 Posted December 4, 2005 tja.. du kan jo f.eks ta en 2.8 mfi motor, montere på efi topper for å gå en vanskelig vei:D , bruke et uansett hvilken som helst data innsprut med fordelerløs tenning eks. Megasquirt.. Så får du kontrollert alt meget bedre enn ford sitt original opplegg. Turbo på denne maskin og du har et godt utgangspnkt. Vil bare bruke fordelerløs tennings selv fra electromotive, innsprut kjøres mekanisk. lykke til Med Porsche k-jetronic? Kunne ikke ha hjulpet meg å finne et slikt et? Her skal det presses hester og NM... -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
2.8 injection Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 er samme k-jet type på mercedes 450-500 og det er vel lettere å få tak i også enn fra porsche 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Kindher Posted December 28, 2005 Posted December 28, 2005 har en kammerat som har alt som trengs for ombygging fra MFI til EFI! han sier at delen som trengs vil han kvitte seg med, så dette selges billig ! da han skal ha v8 i bilen sin heller ! trenger dere noe info så er det bare å ringe han ! 91715163! kan alt på rams hva som må gjøres ! 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
Gran Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 hmmm...funker ikke 2,9 toppene på 2,8 oxo da? mener på det ass.. Tror ikke de gjør det.Pga registret..? Kompis holdt på med det for et lite år siden, men ga opp pga for mye jobb tror jeg. Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now