Jump to content

Blokk til ford escort 1,8i 16v zetec 92mod


Recommended Posts

Guest Knallert kongen
Posted

Noen som har en pent brukt blokk/sylindere som skal selges,nettopp kjøpt meg trim kammer og forsterka fjører men når eg skrudde av toppen fant eg små riper på tre av sylinderne på innsugs siden,men den går strøkent, har det noe å si

Guest Knallert kongen
Posted

Dei går ca 0,2- 0,3mm inn i veggen tror ikke det har så veldigt masse å si nå, men det blir vel verre når eg får opp turtallet med nye kammene.

Guest Knallert kongen
Posted

Neida bare på toppen av sylinderene ca 1cm ned fra toppen bare på innsugs siden, spørs om eg må skifte luft filter eg har et sånt green filter.

Guest Knallert kongen
Posted

Farsken var nede å målte no den lengste er 3cm ned i sylinderen men den er ikke så veldig grov,kor langt i fra stempeltoppen er stempelringene da,eg skrudde av toppen for en stund siden og da filet eg opp innsug kanalene og portet opp eksosen og planet toppen kan godt hende at det har vøre nokke spon som låg igjen.

Guest Knallert kongen
Posted

Men hadde eg ikkje kjent det på motoren om den fjusket eller noe sånt hvis det hadde vert fole gale.

Posted
Farsken var nede å målte no den lengste er 3cm ned i sylinderen men den er ikke så veldig grov,kor langt i fra stempeltoppen er stempelringene da,eg skrudde av toppen for en stund siden og da filet eg opp innsug kanalene og portet opp eksosen og planet toppen kan godt hende at det har vøre nokke spon som låg igjen.

Ops, det var ikke bra :( Fila opp, sier du ?? Slikt bør du overlate til folk som har verktøy og kunnskap. Er redd dette ikke vil gå lenge, stempelringene går i hvertfall lengre opp enn 3cm fra toppen er jeg redd for, kan jo gå en stund, men ikke noe jeg ville satsa på. Når stempelringene tar kvelden vil du nok kanskje få ulyd, ujevn motorgange og miste effekt.

Guest Knallert kongen
Posted

Den gjekk som **** etter at eg porta opp funket bra,kjørte ca 30000 til eg begynte å skru igjen,så eg bør selge den fort som **** altså, har bilder av ripene og portinga men går det ikke ann å legge dei ut her, fe ikkje det til.

Guest Knallert kongen
Posted

Det er sikkert spon som har lagt igjen for eg fekk en til å kike på portinga etter eg var ferdig og han så det var bra, og det er små hakk på en av stemplene også så det er sikkert spon som har lagt igjen i ventil setene

Posted

Nå har du jo en god unnskyldning for å borre opp blokka og sette inn lav komp stempler slik at du kan montere turbo. :twisted:

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Guest Knallert kongen
Posted

Nei nå skal eg skaffe meg rs2000 motor må berre finne ut om trim kammene og fjærene mine passer i en sånn motor,må ha en motor eg kan bruke jævelskapet i kostet **** med 10000 for kammer og fjærer,noen som vet ka eg må bygge om for å få en sånn motor til å passe nedi.

Posted

rs2000 motoren er helt forskjellig. Skaff deg en toliter mondeoblokk og flytt over alt annet enn toppen og spjeldhuset fra escortblokka

Guest Knallert kongen
Posted

Nå har eg funne meg motor på høggern 93mod 1,8i 16v xr3i motor gått 90000 den kan eg bruke kammene mine på dei skal ha 7000+moms

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...